Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Heimeside

pål

over 21 år siden

pål

lagar heimeside til ein golfklubb. har dykk tips til kva som bør/må vere med på ei slik side? er innom ein god del sider, og det er jo mykje likt, men kan jo vere ok å forhøyre seg litt!!!

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Et godt råd er å ikke ha med mer enn det man klarer å lage god kvalitet av. Alt for mange nettsider ser ut som en julegate... Ikke legg inn felter som må oppdateres hvis dere ikke er sikre på at det blir oppdatert...

Ikke noen fullstendig liste men....:

- Banekart og slopetabell
- Informasjon om bestilling av tee off, priser, telefonnummer etc.
- Medlemsinfo/nyheter
- Baneinfo (dvs. åpen/stengt og litt om baneforholdene)
- ikke dumt å ha værinformasjon
- Proen bør ha en side
- bilder fra banen skader ikke akkurat...
- turneringsinfo/kursinfo
- komiteer (kontaktinfo)
- sponsorside er hyggelig for sponsorene...
- for medlemmene kan en oversikt over gode golflinker være god service

....dette er ihvertfall noe...

TAH

over 21 år siden

TAH

Dropp gjestebok.
Blir bare brukt til tull alikevell, dvs. noen skal alltid skrive usakelig tull der.
Det er i allefall mitt tips.

gdgfdfg

over 21 år siden

gdgfdfg

Les her:

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=2546

pål

over 21 år siden

pål

eg har starta arbeidet med den nye heimesida på denne adressa: http://www.geocities.com/sunnfjordgk (det er berre en foreløpig versjon, og manglar mykje tekst og ein del bilete!) Kva synst dykk om meny/baneguide osv.? Den er, som dykk sikkert skjønar, til Sunnfjord GK..

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Før jeg kommenterer hjemmesiden, vil jeg si at det er et supert utgangspunkt du har laget. Bedre enn veldig mange andre og mye større klubber. Laster fort, enkelt klart design og lite flashy greier, samtidig som det ser passe proft ut. Kommentarene er derfor egentlig bare justeringsforslag...

Under "Bana" har du lagt to "faner" som heter vegkart og Florø. Veikartet bør ligge lettere tilgjengelig (link på førstesiden). Florø tab'en dreier seg om en driving range i Florø. Jeg tror jeg lagt informasjonen inn under treningsområde, men i tillegg - på første siden - sagt at "banen er en 9 hullsbane som ligger der og der, i tillegg har man treningsområder, både ved banen og i Florø..."....eller noe sånt. (Når jeg trykket på Florø tab'en trodde jeg at jeg skulle få turistinfomasjon...

Greenfee ville jeg hatt som egen fane/lenke på førstesiden, ikke gjemt vekk under "klubben".

Jeg ville droppet gjestebok, de har en tendens til å bli noe annet enn man har tenkt seg. Et alternativ er å døpe den om til tilbakemelding - og be om at den bare brukes til tilbakemelding på banen og servicen fra klubben. Men det kan man like gjerne invitere til gjennom å be folk sende mail.

Navigasjon fra undersider og "Hjem" til førstesiden skjer gjennom toppbanneret, men min mor ville aldri forstått det....

Tror jeg ville hatt en egen side for nyheter til medlemmer ++

...men som sagt; jeg synes utgangspunktet er ganske så bra..

pål

over 21 år siden

pål

takk for ros og tips!! eg vil ordne på det du seier om florø og om greenfee.. var usikker på kor eg skulle "legge" greenfee, men eg innser at det er best å ha den på framsida! når det gjeld klikk på banner, så valgte eg dette etter tips frå andre, veit ikkje om eg kjem til å endre på dette, sidan det sikkert er sjelden at mor til smilande sam skal innom... hehe.. får sjå! send gjerne fleire tips!!

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Du undervurderer min mor (hcp. 16). Hun har spilt de aller fleste baner i landet.... :-)

pål

over 21 år siden

pål

hehe... sårri då! du får heller forklare ho at ho må trykke på banneret....

Ernie Pels

over 21 år siden

Ernie Pels

Mine forslag:
Geocities banneret er irriterende! Tips: registrer sunnfjordgk.no eller liknende ...

Hovedmenyen bør være like lang som topplogoen.

Undermenyen (blå) er ikke så pen å se på, kanskje den kan legges til venstre og gjøres mindre ... i hvertfall redesignes ...

Gjestebok er kun interessant i starten, klubb-forum derimot ...

Åpningssiden bør indeholde nyheter ...

pål

over 21 år siden

pål

sida er berre ein test.. den skal leggast på Sunnfjord GK sitt eksisterande domene.. Når det gjeld menyen, så kan det hende du har rett.. kanskje ikkje.. er vel ein smakssak! kan teste ut ulike variantar likevel! kva er forskjellen på ei gjestebok og eit klubbforum? takk for tips!!

Geir-Arne Johansen

over 21 år siden

Geir-Arne Johansen

Sånn rent teknisk, du benytter tabeller til design det rette er å benytte layers. Menyen din bruker javascript noe ikke alle browsere støtter, samme funksjoner kan oppnås med css. Hvorfor benytter du javascript på alle lenkene? Siden din validerer heller ikke, validator.w3.org. Det er 1981 og benytte bgcolor og border i html taggene, font taggen er erklært død for 5 år siden, dette gjøres med css (www.w3.org -> css2) dette er til en viss grad bare plukk men om du begynner å benytte css slik det er meningen at man skal bruke det vil det være tusen ganger lettere å endre på layout i ettertid, ellers er siden kjempefin.

Mvh
GAJ

pål

over 21 år siden

pål

takk for tips! som du skjønar er eg ein fersking i å lage heimesider, og kan ikkje så mange "språk" (css osv..) men skal skaffe meg noko hjelp slik at det vert brukt css til "felles" innhald (fontar, meny osv)... då slepp eg å vere innom så mange html-sider og redigere, dersom det berre er ein liten detalj som må ordnast på!

Golfhullenes Herre

over 21 år siden

Golfhullenes Herre

Jeg vil også sterkt fraråde gjestebok eller klubbforum. Har lest en del slike og det står stort sett bare tull der.
Det verste som kan skje er at hvis det blir uenlighet om en sak i klubben så blir ofte slike sider et forum for skittkasting. Dette tar seg ikke pent ut. Særlig når folk som ikke kjenner saken lester det. Det skaper også dype slittelser og sår i klubben. Sår det kan ta år å lege.

Pål

over 21 år siden

Pål

Styret ville gjerne ha eit forum, der ein kan skrive meiningar ol. Kluben er ganske liten, og eg trur dei aller fleste vil vere positive/konstruktive i eit slikt forum... Det er litt "alle kjenner alle", og då vil det kanskje ikkje bli for mange "sure" kommantarar?!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her