Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Oslo - innmelding ny klubb

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Sesongen er kraftig på hell, så jeg tenker i disse dager litt rundt det å melde meg inn i en ny klubb rundt Oslo, evnt spillerett 2007.

Noen som har gått gjennom slike prosesser og truffet sine valg, som har gode tips?!

Tema å tenke på: kroner&øre innemlding&årsavgift, banekvalitet, åpning&stenging av bane, klubben sosialt sett, tilgjengelighet for spill, annet.

Akkurat nå: Grønmo, Oppegård og evnt Hauger som de mest aktuelle.

Innspill?

Awaw

over 18 år siden

Awaw

Ingen tvil om at Hauger er det beste av de tre. Spørs jo hvor du bor? Bor du på nordsiden av Oslo er det ihvertfall ingen tvil, da er det Hauger. Bor du sør eller sørøst er vel Ringeveien en stress faktor å regne med.

Jeg bor nord i Oslo og var medlem på Østmarka, men ble etterhvert sprø av trafikken gjennom Oslo, og betaler heller litt mer på Hauger med 10 min kjøing enn Østmarka med 45 min, og ofte i kø...

Hauger er vel den beste banen av de tre også, leie kost er ca 6000,- pr år. Sesongen er blandt de beste området, lett å få spilletid, relativt tøff bane som ikke blir kjedelig, raske greener, middels sosialt miljø antar jeg.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Det kan være en grei løsning å leie en spillerett før du bestemmer deg for noe mer permanent. Grønmo manler 9 hull. Var i bra stand i år. Passer kanskje best dersom du spiller mest på uke dager og kveldstid? Spiller du mye risikerer du å gå litt lei. Hauger var ikke bra i år. Utfordrene bane som aldri blir kjedelig. Østmarka er ikke blant de banene jeg foretrekker i Oslo distriktet. Oppegård er stort sett i bra stand. Variert og morsom. DE holdt også åpnet lengst i år. De beste treningsforholdene er på Grønmo etter min mening. Hvor du bor kan være avgjørende for hvilken av banene du bør utforske først. Har ingen negativ erfaring fra noen av banene vedr. betjening/ansatte/miljø.

Spartan

over 18 år siden

Spartan

Lei første året. Da kan du "ombestemme" etter ett år.

Anbefaler deg å også ta en titt på Østmarka dersom Grønmo og Oppegård er ett alternativ for deg.

Flyer (hcp 12 - Hauger)

over 18 år siden

Flyer (hcp 12 - Hauger)

Du nevner ikke ditt hcp.
Min mening er at dersom du har mere enn 25 - så ikke velg Hauger. Du vil oppleve at banen er et monster.

Da er Østmarka et enklere alternativ - og du vil beholde selvtilliten.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Hcp 12, øst/vest/nord/sør betyr ikke all verden, kø fra der jeg bor uansett.

Jeg liker både Mikla, Hauger, Losby, Grønmo og Oppegård, har ikke spilt Krokhol og synes ikke all verden om Østmarka.

jaja

over 18 år siden

jaja

Hvis valget står mellom mikla eller hauger,(de andre er EGENTLIG ikke reelle alternativ), så er det vel ingen tvil om at jeg hadde valgt Mikla. Den er i mine øyne MYE bedre enn hauger, som bare er opp og ned, med mye rough, og dårlige greener.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Dålige greener på Hauger???. Enten har du drukket på morgenen eller så er du dålig med puttern. Riktig nok er de ikke flate med dålige er de ikke.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Det er ikke bare banekvalitet som er elementer i det totale aspektet.

Grønmo trekker opp grunnet miljø&aktivitetsnivå i herregruppa men ned pga kun 9hull, mens Oppegård har 18hull med store utfordringer, og relativt sett god kvalitet greener/fairway.

Uff så mye å tenke på...

Oppegård medlem

over 18 år siden

Oppegård medlem

Du skal hvertfall være hjertlig velkommen til Oppegård. Jeg liker også Hauger og Grønmo og gidder ikke å slenge dritt om "konkurentene" men kan fortelle noen ord om Oppegård. En medlemsklubb med relativt mye turneringer med bra deltakelse, bra sosialt og en oppegående ledelse med en av norges beste greenkeepere i stallen. De/vi er veldig interesert i medlemer nå, sjekk ut: http://www.oppegardgk.no/dokarkiv/kjempetilbudnov06.pdf

Oppegård-medlem 2

over 18 år siden

Oppegård-medlem 2

I tillegg er Oppegård en morsom og utfordrende bane man kan spille mye uten å gå lei. Personlig liker jeg Losby best, men jeg synes et medlemskap i Oppegård gir mer igjen for pengene.

Til Tarzan: Greenene på Hauger var katastrofalt dåRlige på vårsesongen i år. Jeg hørte de kom seg etterhvert, men da jeg var der tidlig i juni var de i hvert dall ikke bra.

Innmelding

over 18 år siden

Innmelding

Når vi nå alt diskuterer medlemskap i oslo-området: Hva er vitsen med at Oppegård tar 4.500 kr i innmeldingsavgift som man IKKE får tilbake når man melder seg ut? (I tillegg til 13.000 i medlemslån) Dette får jo bare folk som har lyst å være medlem der, men ikke vet hvor lenge, til å holde seg langt unna.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Innmelding: Jeg vet ikke jeg, kanskje for å tjene penger? Eller for å gjøre terskelen for å melde seg ut litt høyere fordi man nettopp ikke får tilbake disse pengene. Bærum gjør jo det samme.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Oppegård - 2 - Spilte Hauger i Juni 2 ganger og det var de beste greenene jeg har puttet på i år. Smaken er som baken.. man kan si mye og greenene på Hauger men dålig kvalitet er de ikke.
Ondulerte, ja.

Eks-Losby

over 18 år siden

Eks-Losby

Vil klart anbefale deg å IKKE velge Losby - dyrt og dårlig medlemsservice. Konsekvent 20-40 % dyrere på ALT. Banen er fin når den er i stand.... . De hadde 4 provisoriske greener til midten av juni og stengte banen i slutten av september.

Medlem

over 18 år siden

Medlem

Vil helt klart anbefale deg å bli medlem på Losby, Østlandets nest beste bane, i tillegg en god 9 hulls bane. Meget dyktige proer, og hyggelig betjening. 6500 kroner for å leie....kan ikke skjønne at det er så dyrt akkurat.

Henke

over 18 år siden

Henke

Hvorfor står det ikke pris på det tilbudet til Oppegård? Noen som vet hva det koster?

Lill

over 18 år siden

Lill

Tilbudet, som gjelder "inngangsbilletten" frem til 31.12.2006, er kr. 4.500 i innmeldingslån (mot tidligere kr 13.000), samt kr 4.500 i innmeldingsavgift.
Årskontingent kommer i tillegg.

The agany of choise?

over 18 år siden

The agany of choise?

Mmmm.... mikkkk.............. mmm.....

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Tenker du på the agOny of choiCe?

The agany of choise?

over 18 år siden

The agany of choise?

mmmm... jjjj....ooohja :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her