Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Driving iron

Ole Gregert terjesen

over 18 år siden

Ole Gregert terjesen

hva er driving iron for noe innenfor golf ? Så et innlegg på Golf.se

Vips

over 18 år siden

Vips

Driving iron er ener jernet. Har et loft på omlag 15 grader og er trolig vanskelig å slå med.

Har aldri prøvd, men en gang jeg skal ødelegge hendene mine for godt skal jeg prøve det :-)

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

En gammel golfer sa: Jeg har brukt enerjernet min en eneste gang på banen. Og det var for å slå i hjel en tarantella. Og da brukte jeg 15 slag.

H

over 18 år siden

H

Driving iron er ikke det samme som ener-jern.

De driver-iron jeg har sett er mer forløpere til hybridene som har kommet senere.

704

over 18 år siden

704

Jo, driving iron er et annet navn for ener-jernet.

Det stemmer at det også har blitt brukt for flere andre køller, men den mest vanlige bruken er ener-jernet.

t

over 18 år siden

t

Er nok enig med H.
Driving iron er et jern med lavt loft mye likt en hybrid

704

over 18 år siden

704

Jada, det har blitt brukt både for 1-jern, 2-jern, 3-jern og andre køller, men den mest vanlige er 1-jern :o)

pga proffesional sin dictionary:
driving iron - an alternate name for a number 1 iron (neither the term nor the club is very commonly used any longer)

golf europe sin dictionary:
Driving Iron - A 1 or 2 iron which gives distance rather than height.

world golf sin dictionary:
driving iron - Another name for the number one iron. Formerly one of various iron clubs used for shots through the green.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Fåes i flere lofts og er større en vanlige jern. Passer perfekt på baner med trange utslag. Ligger mellom jern og hybrid lengdemesig.

De sier det går på ball kontroll. Mange av gutta boys brukte dem mye. Har kansje gått over til hybrider nå.

Fra Cleveland sin hjemme side:

"Design for low-mid handicap players, the LDI allows players to shape shots and control their trajectory while maintaining the forgiveness of a hybrid club."

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her