Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bestille starttider på Grand Canaria???

Hummer & Canaria

over 18 år siden

Hummer & Canaria

Bør starttider/greenfee på Gran Canaria kjøpes gjennom 1) Ving eller tilsvarende reisebyrå i såkalte "greenfeepakker" eller 2) er det mest økonomisk å bestille direkte til de banene du ønsker å spille eller 3) lønner det seg å bruke golfspain.com?

Tenker da først og fremst på hva som blir billigst, men også i forhold til hvordan man lettest får best tilgang til "gode" starttider.

Har hørt mye bra om den nye Meloneras, er denne banen bra? Eller bør andre baner prioriteres? Spiller antakeligvis 3 runder iløpet av uka. Skal være der i uke 51, er det mye trykk på banene da?

På forhånd takk for gode innspill:)

H

over 18 år siden

H

Har spilt Maspalomas, Salobre og Meloneras i høst.
Meloneras er mye mye bedre enn de to andre.
Jeg vet ikke hva som lønner seg mht bestilling på den banen. Ofte får man litt rabatt ved kjøp av flere runder samtidig.

Et pluss for Meloneras foruten bra bane var biler med GPS. Morro å se avstander.

II

over 18 år siden

II

Meloneras er en flott bane selv om de sliter litt med greenene der. Greenene er ganske raske, men dessverre såpass harde at det er vanskelig å få stopp på ballen. Nedslagsmerker er fremmedord. Greenene ble luftet for noen uker siden uten at det har hjulpet merkbart. Enkelte av greene bærer fortsatt preg av luftingen noe som medfører vanskeligheter både under putting og chipping.

Likevel er Meloneras en utrolig fin bane og absolutt den foretrukne på Gran Canaria etter min mening. 110 EURO er mye for en runde, men heller 110 Euro på Meloneras enn 90 Euro på Maspalomas eller 100 Europ på Salobre. Man får rabatt ved å kjøpe pakker av greenfee. Noen hoteller og reiseselskap gir også rabatt.

Tauro har forøvrig åpnet de første 9 hull av sin nye 18 hullsbane. Ser flott ut der den ligger og banemannskapene skryter av gode greener.

97

over 18 år siden

97

Ring direkte til banene og si at du bor på f.eks H-10, vi betalte da 74€ på Salobre. Maspalomas er en møkkabane, bortkasta penger i forhold til hva du får på Salobre og El Cortijo. Meloneras var ikke åpnet når vi var der i april, men den så sinnsykt bra ut. Servicenivået på Salobre er også "state of the art".

Kåre kanon

over 18 år siden

Kåre kanon

Hva med bestilling av start tid? Hvor lenge før bør/må man booke. Skal til Tenerife ifm påsken.

H

over 18 år siden

H

Maspalomas hadde supre greener i uke 40, Salobres var da elendige. Er ikke enig i karakteristikken møkkabane om Maspalomas.
Salobre har ett minus og det er at den er kort + at man må kjøre bil og den må kjøres på veiene rundt på banen.

II

over 18 år siden

II

Greenene på Salobre er nå jevne og fine, men fortsatt veldig treige. Innspill på green blir normalt liggende maks 50 cm fra nedslagsmerket.

Restriksjonen ved bruk av bil gjør banen ganske treig og til dels irriterende å spille. Hadde det enda vært lov å gå banen slik som man kan både på Maspalomas og Meloneras så ville spillet gått raskere tror jeg.

Har også hørt at det når skal være åpnet 9 nye hull på bane 2 der oppe.

Maspalomas er grei nok, men flat og litt kjedelig. Greene der er greie nok. Relativt raske og harde, men ikke så harde som på Meloneras.

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Har nettopp kommet hjem fra Grande Canary. Spilte Meloneras to ganger og Salobre én gang. De har avtaler med hoteller rundt om kring og rabatt deretter. Jeg bestilte kun dagen i forveien, men tidlig på morgenen (8 lokal tid) - ingen problemer med å få plass.

Kvaliteten på greener og fairways var bedre på Salobre enn Meloneras, men så har Melonereas vært åpen kun i 5 mnd. Melonereas var etter min smak definitift det fineste banen, men litt kort fra gult (kun 5400 m). Fra hvitt er den 5900. Da må du imidlertid finne deg i å få et par 4 hull på 435 m.

Sevicen var upåklagelig begge steder, men på Meloneras tørket de av køllene etter runden og gps-en i boogien var strålende. Jeg opplevde snobbefaktoren som ganske høy på Salobre. Alt i alt likte jeg meg klart best på Melonereas.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her