Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Din beste runde i år

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Fortell om din beste runde i år. Hva slags brutto score? Hvilken bane, hvilken tee, hva funket, hvorfor funket det så bra?

Haugerfantomet

over 18 år siden

Haugerfantomet

79 på Hauger i år....gul tee. Alt funker som vanlig :-)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

81 fra hvit i Hakadal. Mot normalt gikk driven stort sett rett frem og jeg spilte dermed bare på 2 andre baller...

Jerna var litt under middels mens nærspill og putting var bra (28 putter på runden).

Golf var skikkelig artig den dagen:-)

flise

over 18 år siden

flise

83 på Stiklestad Open 30/7.. rød tee.. For meg var det 7 under mitt par..13 over banens par.. vant turneringa i dameklassen og fikk vandrepokalen.. Alt funka som det skulle..

Pompel

over 18 år siden

Pompel

Mine beste runder i år er mine to 69 runder. Den ene på Østmarka fra gul og den andre var på New Course på Himmerland fra gul. Fellesnevneren for disse to rundene var greentreff og putting. Traff 15 greener på begge rundene. På Østmarka hadde jeg 27 putter og på Himmerland hadde jeg 28.

doc

over 18 år siden

doc

jo det var 100 slag fra gul hjemme på Hauger det, og den banen blir vanligvis for lang for meg, men nå ble jeg reddet av gjentatte langballer med min TM 5 - spoon.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

For min del 70 (-2) fra gult på Miklagard, rent scoremessig.
Mens beste spill var 75 (+3) fra svart også på Miklagard. Hadde protime rett før begge rundene og svingen satt som støpt. Puttet meget bra på 75-runden så jeg tror den var best :) Traff bare 8 greener så nærspillet funka meget bra.

Per Kristian

over 18 år siden

Per Kristian

Hadde ikke mange gode runder i år, men min 78 runde på Miklagard fra gul var høydepunktet, 39 poeng. Traff 11 greener mot snittet på 5. Resten var som normalt egentlig, så greentreff er den største nøkkelen til å score lavt.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Tja. Treffer man greenen men er langt unna hullet blir det kjapt en bogey. Jeg vil heller bomme på greenen, enn å måtte putte veldig langt. De beste rundene mine er ikke de der jeg treffer flest greener. Har truffet 16 greener fra gult, men spilte +6. Hehe.

snappy

over 18 år siden

snappy

Til Flucker

Du sier "svingen satt som støpt"... Og da treffer du ikke mer en 8 greener... Hmmmm...

Og en ting til... Alltid greit å treffe greener... Du trenger ikke bruke putteren på greenen.

snappy

over 18 år siden

snappy

Beste runde i år er -3 på Stavanger GK, Hvit.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

føler i grunnen at min beste runde antakelig er den værste til de beste her inne, så det er vel kanskje ikke så mye å snakke om..

hihi

lk

over 18 år siden

lk

Min beste runde var i sommer en gang når jeg gikk frontnine på Solum (gul tee) 1 over par. Hadde 8 par på rad for så å få en bogey på hull 9. Rimelig sterkt av en med 14.4 i hcp vil jeg si :)

Dessverre eksploderte jeg som vanlig på backnine og endte vel opp med en 85 runde eller noe der omkring. Fikk skrevet meg litt ned, men det ergrer med meg den dag i dag.

lk

jeg

over 18 år siden

jeg

69 på miklagard
(var gul tee da..men alikavel bra...)

Flucker

over 18 år siden

Flucker

snappy: Ja? For min del treffer jeg ikke spesielt flere greener på MG pga lengden på banen. Blir mye chipping fra fringe pga innspill med lange jern.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Beste runde i år ble en 76 runde. En dag hvor bort i mot alle slag ble som planlagt eller innefor akseptable marginer. Har en drøm om å spille stabilt under og rundt 80.

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Hvorfor ble innlegget mitt sensurer? Ja det var et tulleinnlegg - men det var hverken slemt eller surt eller noe annet galt.

Henke

over 18 år siden

Henke

Årets beste runde var idag. Ikke nødvendigvis resultatmessig, men alt i alt en höydare. Tjøme Golfklubb, 11. november, i strålende solskinn. Sykt. Endte på 41

Henke

over 18 år siden

Henke

...kom borti knappen...

Endte på 41 poeng, på vintergreener, og det er man da meget fornøyd med.

Green

over 18 år siden

Green

Er redd for å skuffe deg Henke. Men 41 p på vintergreener er mye lettere enn 41 p på sommergreener.

Henke

over 18 år siden

Henke

Ja, det diskuterte vi en del. Hvorfor? Banen blir litt kortere, men vi hadde veldig mange baller som rullet over hullet eller på annen måte bommet, pga altfor langt gress til å putte på.

Uansett, når man har spilt dette spillet siden slutten av august er man fornøyd hver gang man klarer å plukke poeng gjennom en hel runde. Når jeg nevnte at det var på vintergreener var det mest fordi jeg personlig fant det vanskelig.

Green

over 18 år siden

Green

Jeg vet ikke om det er lengden på banen eller hva det er. Hadde noen sesonger i starten da jeg spilte mye på vintergreener om våren med veldig bra score. Og trodde at jeg hadde blitt mye bedre over vinteren, men når sommergreenene kom så var score mer normal.
Jeg tror lengde på bane betyr mye + at greenbunkere kommer ut av spill. Men lengde mest. Tror jeg.

snappy

over 18 år siden

snappy

Både lengden og diverse hinder er med på å gjøre vinter spill lettere. Blir noe annet når man må over en greenbunker, og flagget står like bak denne. På vinter greener står flagget på samme plass i flere mnd.

Var medlem av en klubb for noen år siden som ikke hadde sommergreener åpne hele året. Da spilte vi bunker golf. Vi siktet på greenbunkerne i stede for sommergreenen. Var ganske artig faktisk. Når våren kom brukte vi ofte samme jern inn på sommergreenene. Dette kunne vi gjøre pga temeratur forskjellen gjorde at ballen fløy en del lengre om våren. PS. Det ble faktisk svært lite slag som gikk for langt, og landet på sommergreenene.

Fin target trening.

Grebllug

over 18 år siden

Grebllug

70 (-2) på Holtsmark gul tee.
Traff samtlige greener.
1 eagle 2 birdes 2 bogeys
11 tap in pars :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her