Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Q-School finalen

Halle Berrys legs

over 18 år siden

Halle Berrys legs

ajajaj - blir spennende å følge våre to spillere til helgen. Så en oversikt over hvilke land som er representert og vi er ikke akkurat noen stornasjon der gitt - med våre to spillere er vi der T17.... England har hele 40 spillere og Sverige på delt 2.plass med 18 spillere..........

Spennende blir det lell!!

Hvordan går det - tror du?

snabelA

over 18 år siden

snabelA

Tipper begge klarer cuten, men at ingen kommer blant de 30 beste...håper jeg tar feil :-)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Begge klarer cut'en + en blant de 30.

Og neste år blir den som ikke blir Topp 30 topp 15 på CT, Kaensche nr. 12 på CT. Aronsen blir 25 på CT (hvis han får spille nok) og klarer Q school.

jaja

over 18 år siden

jaja

dritt at thorp ikke klarte det... synd han måtte få en bølgedal akkurat under ET kvalet, han hadde lett kvalet i neste runde!
nå blir det desverre et år med collegegolf i usa... SYND..

Ehm

over 18 år siden

Ehm

Han hadde lett kvalet? hehehe. Han kvalet jo ikke, ergo var det ikke så lett. Det folk må forstå er at golf-formen er en evigvarende bølge. Noen ganger opp, noen ganger ned. Og man trenger den på topp når man trenger den. Han fikk det ikke til, men klarer sikkert å trene dette opp med Collegegolf.

704

over 18 år siden

704

Syns Thorp burde ta 4 år på college i USA, jeg da. Han kan jo velge og vrake blant de beste skolene. Da får han skikkelig oppbacking av gode trenerteam samtidig som han får seg en utdannelse i tilfelle begge håndleddene knekker i sammenstøt med en tildekket stein.

Han har jo likevel mulighet til å spille proffesjonelt i 20-30 år på beste nivå etter dette...

For øvrig tror jeg én av gutta klarer topp 30. 6-dagersformen avgjør hvem av dem det blir. Begge har spillet inne på sitt beste...

ehh..

over 18 år siden

ehh..

ja det er en bølge og desverre er han nederst i dalen for øyeblikket... hadde han vært noe annet sted på "bølgen" ville han kvalet! og det er mye bedre enn collegegolf....

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Det ville vært en tøff belastning for en 18 åring å gå rett ut på ET. Fire år på at topp collegelag kan gjøre Thorp til god spiller og risikoen er mindre ved en slik vei.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Jeg er også overbevist om at Thorp har godt av noen år på golfcollege. Ikke bare bare for en 18-åring på ET, og kanskje alene. Bare spør Henrik. Kvalet nå viste vel at Marius ikke er helt moden ennå. Jaja, The Open vite kanskje det motsatte, men der surfet han på en medgangsbølge og alt var bare positivt og nytt samt at resultatene ikke betydde allverden.

Dere snakker bare piss

over 18 år siden

Dere snakker bare piss

At Marius ikke kvalifiserte seg for ET var på grunn av at han ikke var i form.
HB er i form tidlig på sesongen, Marius midt i sesongen. Derfor greide ikke Marius å komme videre på en turnering som går "midt på vinteren"
Hvilke mammadalter kan påstå at man ikke er moden nok som 18-åring til å spille turneringer rundt i Europa ? Trodde det bare var Krister Sørgård som var så tett i pappen.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Jeg tror det er veldig få 18-åringer som takler det å reise rundt mer eller mindre alene flere måneder i strekk. Jeg har pssert 18 med svært god margin, og kan synes at hotell-liv er et skikkelig zombie-liv. Nå er det nok et bedre apparat til ta vare på Thorp om han hadde kvalifisert seg enn det som tok vare på HB, men allikevel.

Jeg står uansett på at Thorp har godt av å modnes menneskelig og golfmessig et par år på college. Om jeg har rett eller ikke, vil vi aldri få svar på. Hadde ikke intrykk av at Thorp tok det så forferdelig tunkt at han røyk ut.
Skal vi satse på Thorp på europas RyderCup-lag i 2016?

PS. Håper virkelig at vi får to på ET til neste år. Satser på at Tage og Jan Erik fikser helvetesuken og kan reise rundt som et team til neste år. Også håper jeg at HB får med seg Orveland på PGAtour i 2008. Jeg har reist rundt både alene og sammen med andre, og sammen med andre er en helt annen verden.

Gammel og avdanket

over 18 år siden

Gammel og avdanket

Verden er ikke så stor lenger, og for sånne som Marius Torp som allerede har reist mye og konkurrert mange steder er det null problemer å spille ET. Avstanden hjem til Norge er liten fra Europa, og selv om det er noen turneringer i andre verdensdeler blir ikke det problemer for reisevante Marius.

Det er ikke særlig tvil om at Marius er den norske spilleren med størst kapasitet. Juniorverdensmester, Europamester og bra resultat i en Major er mer enn noen annen norsk golfspiller har vært i nærheten av.
Det var synd han ikke greide å komme seg videre på Q-school.

Godt mulig Tage og/eller Jan Are kommer seg inn på ET, men jeg har ikke tro på at de oppnår særlig gode resultater der, og det vil forundre meg om de evt greier å beholde plassen etter 2007-sesongen. Da ville nok Marius kunne ha gjort det mye bedre, men det får vi ikke se på minst ett år...

Per B

over 18 år siden

Per B

Har mer tro på Tage enn Thorp. Ingenting å si på talentet, men foreløpig virker han på meg som en humørsyk bortskjemt unge enda. Kanskje ting bedrer om han får noen år på collage.

Tage virker mer som en systematiker. Ikke så humørsyk. Mer voksen og med en enorm kapasitet iform av et utrolig trøkk i slagene.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

"Hvilke mammadalter kan påstå at man ikke er moden nok som 18-åring til å spille turneringer rundt i Europa ? Trodde det bare var Krister Sørgård som var så tett i pappen."

.... så gi oss eksempler på 18 åringer som greier det presset da? Sergio Garcia er det eneste eksempelet jeg kommer på og han hadde et noe annet støtteapparat enn en liten nordmann. Justin Rose var gjennom et helvete fullt av MC før han kom seg ut av det - og han hadde en mengde feite sponsorkontrakter å lene seg på.

b

over 18 år siden

b

For at en 18 åring skal oppfattes som å være voksen må man nødvendigvis være maks 19 eller yngre. Enhver 20 åring vil se på en 18 åring som en barnerompe som i beste fall er blitt tørr.

Er du eldre enn dette så vil du se hvor gal virkelighetsoppfatning man har når man er 18..

En 18 åring har svært skjeldent fått brynt seg skikkelig slik at de vet hva det dreier seg om. Sånn er det bare og vil det alltid være.

Paddock

over 18 år siden

Paddock

Meget meget enig b. Sånn er det bare.

Niblick

over 18 år siden

Niblick

There is a big difference travelling and playing for fun and then playing to put money on the table for food. Marius has only been playing for fun at the moment with the NGF looking after him.

You cannot compare the recent year with that of a touring pro on the circuit. It is one of the most lonely jobs in the world when things are going wrong. No one wants to be talking to someone who is missing cuts each week. A great book to read about it is Bagman by Colin Byrne.

It does not matter at all what skills a golfer has with the clubs unless they also have in their head to handle the travel and mental side of the job.

There are not many 18 year olds in the world that can manage this but maybe Marius can. He has yet to prove it from a professional point of view. The gulf between a fantastic amateur and a pro that makes a living from making cuts week in week out is HUGE.

Even Henrik B has struggled (depending how you want to analyse it) this year and he is a seasoned pro.

Just my 2 cents...

kjenner

over 18 år siden

kjenner

Herlig Niblick!

du har forstått det.
Marius tar dette som en mann, og kommer alltid sterkere tilbake!

59

over 18 år siden

59

marius er helt klart god nok for ET så veldig synd at han ikke klarte det!
klart han kommer sterkere tilbake, bare veldig unødvendig å bruke etår på collegegolf..

Flipper

over 18 år siden

Flipper

Helvette så lei jeg er denne Marius Thorp.
Nå nærmer det seg så lei jeg var Pilotputteren.

Halle Berrys legs

over 18 år siden

Halle Berrys legs

men "59" da - hadde Marius vært god nok for ET - hadde han jo spilte finalen i kuskolen!!!! Eller?

704

over 18 år siden

704

Nå er det jo en gang slik at det er sikkert bøtter og lass av spillere som er gode nok til å spille på ET, men det er et trangt nåløye å komme inn der.

Thorp klarte ikke 2.runde av kvaliken, på lik linje med mange andre som sikkert er omtrent like gode. Syns derfor vi skal fokusere på de to norske som faktisk gjorde det, jeg. Hvis Thorp er god nok så kommer han med før eller senere. (Selv om jeg fortsatt mener han burde gå på college. Han har helt sikkert ikke vondt av å bli 22 år med en utdannelse før han begynner tjene penger på golfen).

Pontius

over 18 år siden

Pontius

Flipper: Da er du rimelig lei av Hakadal og Miklagard også tenker jeg :D Kanskje du ikke skal frekventere på forumer som prater om de samme temaer da? Da blir du kanskje ikke så lei.

Niblick: Your 2 cents are worth alot more :) Very good post you had there.

bat

over 18 år siden

bat

thorp har vist et enormt nivå denne sesongen og hadde klart fortjent en plass på ET! kun uflaks at han ikke kvalifiserte seg fra runde 2...
kjipt å stå over et år...

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

bat:
Dette har ingenting med uflaks å gjøre. Resultatlistene lyver ikke. Han er ikke god nok for ET iår. Kvalifiseringen går over så mange runder, at her er det stabilitet på høyt nivå som gjelder. Har ikke råd til en eneste jallarunde i kvalifiseringen. Den stabiliteten har ikke Thorp vist, og må dermed gjøre noe annet i år. Akkurat som HB heller ikke har vist sikkelig stabilitet.

Men at Thorp har talentet og treningsiveren til å klare det etterhvert er jeg helt overbevist om.

Enig med 704, nå heier vi på våre 2 i siste runde av kvalifiseringen.

Flipper

over 18 år siden

Flipper

Er det ikke mulig å lage et forum uten kun snakk om Hakadal,Miklagard,Thorp?
Dette er blitt shite.

Flopper

over 18 år siden

Flopper

Flipper, hvis du er lei denne tråden kan du jo bare starte en ny tråd som er mer interessant

Pontius

over 18 år siden

Pontius

Flipper: da har du ikke mye å klage over i livet ditt.

jørgen lol!

over 18 år siden

jørgen lol!

thorp har jo vist et nivå som er langt bedre enn dette hele sesongen! han er den spilleren med lavest hcp i hele europa, hvertfall en av dem!!! Å si at han ikke er god nok er løgn... kvalifiseringen er KUN EN turnering, og han hadde desverre uflaks denne turneringen... kjipt..

Koukou

over 18 år siden

Koukou

9blikk skrev
"There is a big difference travelling and playing for fun and then playing to put money on the table for food. Marius has only been playing for fun at the moment with the NGF looking after him."

og så..... blir vel like stor forskjell om han er 28 som om han er 18, så den kommentaren er ikke særlig relevant.

Som supergod optimistisk 18-åring stiller man med blanke ark og åpent sinn. Marius har alt å vinne og ingenting å tape på å kaste seg inn på ET.
De som derimot har "been playing for fun" i mange år og så plutselig befinner seg midt i alvåret vil slite med nerver og presset blir så mye større fordi de gjerne allerede er etablert med jobb og familie.

Jeg synest det var trist at formen til Marius var nede i en bølgedal når han virkelig trengte den. Men håper han kommer tilbake neste år.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Han er god nok til å hevde seg i enkeltturneringer, men ikke stabil nok til å hevde seg gjennom en lang sesong.

Det å si at han hadde uflaks i kvalifiseringen, er det samme som å si at han hadde flaks i The Open, og det ville ikke falle meg inn. Han er god, men trenger noen år på å stabilisere seg på nivået.

704

over 18 år siden

704

For de fleste er det VEEEELDIG stor forskjell på å hoppe ut på ET alene som 28 åring og som 18-åring. Dette gjelder for øvrig alle typer jobber. Se for eksempel bare på hvor mange unge fotballspillere som sliter, og de har et stort apparat og lagkamerater rundt seg i mye større grad en det man har på golftouren.

Men i dag begynner jo alvoret for de to som FAKTISK HAR KVALIFISERT SEG, så nå bør vi fokusere på det :o)

hums

over 18 år siden

hums

blind jørgen??
gjennom hele sesongen har han prestert gode turneringer med masse runder godt under par! tatt masse internasjonale tittler og vunnet silver medal... dette gjenom en hel sesong........ klart han skulle vært på ET!! er jo nesten bare denne turneringen det har gått dårlig, derfor synd at hanhadde uflaks denne turneringen:(

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Får "sitere" Colin Montgomery da han var på Miklagard i sommer,han tvilte ikke på at Marius holder det nivået på golfen sin som skal til for å bli toppspiller,spørsmålet er om han takler det å reise rundt i verden,mye alene,stort sett bo i en koffert/hotell/flysetet og på golfbanen. Monyt mente at mange unge spillere får problemer med det livet,og da går det utover golfen hvis man ikke takler det.

men noen er bedre enn andre på dette,og da lykkes de ofte.
Modning i college golf i USA er kanskje veien å gå for Marius...det gjenstår å se

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Vel faktum er at Marius er ikke på siste steg av kvalifiseringen. Mens Jan Erik og Tage er er der. Og nå har spillet begynt.

Og på første hull fikk Tage BIRDIE!

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Marius har spilt strålende golf gjennom mesteparten av sesongen, men i det siste har formen sviktet. Ingen klarer vel heller å være i god form gjennom en lang sesong. Kall det gjerne uflaks, men faktum er at han ikke presterte godt nok på kvalifiseringen, og da er han ikke kvalifisert. Enkelt og greit. Jeg tror også at han vil ha godt av å spille college-golf, det å gå rett over på ET selv om støtteapparatet ville være der, bl.a. med bror Andreas som caddie, er tøft og slitsomt, ikke minst for en 18-åring.

704

over 18 år siden

704

Birdie på andre også :o)

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Tage er nå T1!!!!! Må dette holde. dette er en laaaaang turnering hvor hodet skal være på rett plass for å hevde seg. Klarer våre gutter dette er det en stor prestasjon som bærer bud om store ting.

http://scores.europeantour.com/default.sps?pagegid={DD04A5BB-29D5-4C08-82DC-95DC9E85C9C7}&isqualifier=1&redirectorid=tournament_live&eventid=2006996&ieventno=2006996&infosid=2

Arnhild

over 18 år siden

Arnhild

Torp har spilt "strålende" i 3 divisjon, med unntak av The Open der han gjorde en kjempeprestasjon og WM der han var rimelig dårlig, tatt i betraktning det middelmådige feltet. Et stort poeng mange her ikke forstår er at nå må han måle seg mot 1 divisjonsspillerne, det er en helt annen skål. Kanskje vil han klare steget, kanskje ikke, det vil de neste 5 årene vise...............

Nå må vi fokusere på bedre spillere, altså Tage og Jan Are.....

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

og Tage er -4 etter 8 spilte..................WOW!!

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Dette er en fantastisk start. Langt igjen, men godt å få begynt bra, så man spiller på seg selvtillit.

Daniel

over 18 år siden

Daniel

spilte du WOW? World of Warcraft ;)

Ja det er skikkelig imponerende... bare 100 hull igjen nå ;)

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Vet det er langt igjen, men ingen ta fra han de birdiene uansett....men som Daniel skrev....100 hull igjen....

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

99 hull igjen og Tage leder med et slag.....ser at kjente spillere sliter der nede.....Van Phillips er +5 etter 12, Reale +4 etter 6, Delamontagne +6 etter 6..Notah Begay III er +2 etter 3 så det virker som om bakgrunn fra vinden i Stavanger kommer godt med!!

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

... men husk nå på at Marius Thorp er mye bedre enn Tage og at hvis han hadde vært med (dvs. ikke hadde hatt uflaks) så hadde Tage bare ligget på andre plass.

Kjør Tage..... 99 hull igjen !! Lett match

Riley

over 18 år siden

Riley

Ny birdie på Tages 10. hull.. :D

Lerouge

over 18 år siden

Lerouge

Snakk om kald fisk: 5 under etter 10 hull. Fortsetter det slik havner han jo 54 under :O)

704

over 18 år siden

704

He he. Ja, det hadde vært noe.

Vi månok regne med noen nedturer på Tage også i løpet av 6 dager, men foreløpig har han jo gitt seg selv et glimrende utgangspunkt for resten av hullene...

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Herlig spill på en dag da mange sliter.

Kjør Tage..... 98 hull igjen !! Lett match

HIO

over 18 år siden

HIO

Det fårn si! Jævlig morro, er det cut etter 3 runder?

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Cut etter 4 runder.
Hvor mange er det som får ET-kortet?

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Utrolig morsomt at Tage spiller så godt! Mange hull igjen før Q-school er over, men for en start!!!

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Sjekk svenskene.... 4 i topp 4.....(som egentlig er topp 12)

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Men Norge har halvparten av sine spillere på førsteplass....

Svenskene har med en hel bråte spillere. Noen kommer garantert til å hevde seg i toppen.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

6 under etter 12.

Kjør Tage..... 96 hull igjen !! Lett match

Riley

over 18 år siden

Riley

-6 etter 12.. Fanken Tage, du forstyrrer eksamenslesingen min! :(

Daniel

over 18 år siden

Daniel

-6 nå etter 12 =)

Banerekordet er vel 63 slag eller er det jeg som er ute og sykler?

HIO

over 18 år siden

HIO

3 slag ned til nummer 2....Dette går jo veien :-))

alex

over 18 år siden

alex

Tror banerekorden er satt av Brovold når han spilte 61 slag.. og det er på new course banen.. Knall moro med Tage, spilte med han i sommer og det virker som om han har fått virkelig fart på sakene siden da. Et utrolig godt utgangspunkt foran de resterende 5 rundene, og det er en trygghet å få en slik start på uken.
Satser på at Jan-Are får en kjempstart imorgen også!!

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Korrekt at Brovolds sin 61 runde i 04 var på New Course. Vet ikke om det er banerekord, men i hvertfall rekorden i Q-Scool sammenheng i Europa.

Lerouge

over 18 år siden

Lerouge

Brovolds runde ble vel ikke offisielt godkjent som banerekord siden det var ballplassering den dagen han spilte (så vidt jeg husker)

Riley

over 18 år siden

Riley

-7 etter 15.. stas

Alex

over 18 år siden

Alex

Ja det kan stemme den ikke ble godkjent med tanke på ballplassering.

Utrolig moro med Tage nå, klarer 2 birdies siste 3 så er det 9 under.. Helt fantastisk!!

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Banerekorden på New Course er 66 slag (Dodd og Gustavsson i 2005)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

....men det er kanskje ballplassering i dag og ?

HIO

over 18 år siden

HIO

Endte på -7. Utrolig sterkt og kanonbra åpning

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Det er så sjelden man ser NOR på toppen på slike lister, at man blir helt varm og ør i sjelen. Måtte det vare i sju dager til. Gjerne med en NOR til blant de 30 beste!

Glede

over 18 år siden

Glede

Utrolig gledelig! Blir virkelig gøy å følge de resterende rundene. Kommer nok noe dårlige runder også, men krysser ALT for at han klarer det til slutt :)

Trippelbogey

over 18 år siden

Trippelbogey

Larser'n er også i gang. Med bogey på annethvert hull så langt. Går mot +9 altså.

TB

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Birdie på hans 7 hull. Håper det snur nå.

Rune.

over 18 år siden

Rune.

Redder par fra bunker på 17

Per B

over 18 år siden

Per B

Litt trå start, men satser på han har kommet mer i flyten nå etter birdien.

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Godeste Ahokas fra Finland er godt gående nå etter en eagle på hull 2 (hans 11) og er -5. Ikke fullt så artig for JAL som er på +3 nå....bare 10 slag bak Siddisen!!

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Sånn apropos: nøkkeltall for fjoårets kvalifisering:
Vinner

Finchen

over 18 år siden

Finchen

Hvor mange 1 meters putter skal Jan Are misse?? Trodde ikke en som liksom lever av golfen kan misse så mange korte putter!!!!!

anonym

over 18 år siden

anonym

uten trygghet på sin oppstilling, blir man usikker på siktet sitt!
Go PilotPutter:)

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Var litt kjapp der.

Nøkkeltall for fjorårets kvalifisering:
Vinner 13 under par
Nummer 32, og siste kvalifiseringsplass 4 over par
Cut etter 4 dager gikk på 10 over par

Så om disse tallene også gjelder for i år, så må Jan Erik gå resten av turneringen på par, og Tage kan gå 2 over par på de resterende rundene.

jan are

over 18 år siden

jan are

Jan Are heter han

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Sorry, blanda litt et øyeblikk. Selvfølgelig Jan Are.

Ikke den starten vi hadde håpet på, men det er fortsatt muligheter.

Jan Erik

over 18 år siden

Jan Erik

OK, men hva må så jeg gå på ?

Olé

over 18 år siden

Olé

Jørgen, du har blanda et øyeblikk? Hvor lenge er et øyeblikk? Du har i hvert fall brukt Jan Erik og JAL i tre dager nå! Og det er bare i denne tråden :o)

jonny op

over 18 år siden

jonny op

har bare merket meg mye snakk om thorp. så vidt jeg vet har Knut slått han i 4 av 6 av de turneringen de har spilt.

eirik klaerr dette

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

I den store sammenheng er 3 dager et øyeblikk.........

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Nå har ikke jeg gått gjennom alle de som har gått på par eller bedre, men endel og det er vel ganske rått at det kun er en av 156 spillere som er bogeyfri etter en runde!!!!!

Daniel

over 18 år siden

Daniel

Men allikevel imponerende att det "kun" er 9 spillere med score på 80-tallet med tanke på disse forholdene synes jeg...

Daniel

over 18 år siden

Daniel

-8 etter 20 hull nå... =)

ja

over 18 år siden

ja

tenk hvor mye under marius kunne ha vært!!!!!!

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Der kom den første bogeyen.

Anno

over 18 år siden

Anno

ja => hahahaha

Ja og bestemoren min hadde vært -29 men hun stiller ikke for hun synes nivån på verdenseliten i golf er for lav ;)

mhm

over 18 år siden

mhm

den satt du..

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Med birdie på siste endte ETJ -1 for dagen. Absolutt godkjent, selv om han var langt unna samme uttelling som i går. Kan ikke klage og særlig ikke siden han øker avstanden til nr 2 på lista til fire slag (etter halvspilt runde riktignok...)

Erik

over 18 år siden

Erik

Meget imponerende av Tage. Følge opp en slik start er nok ikke særlig enkelt. Jeg er i hvertfall IMPONERT!!

Får håpe JAL kan levere en runde på 60 tallet imorgen. Da vil han være godt gående med tanke på hvor mange som har måttet gå endel over par idag!!

704

over 18 år siden

704

Veldig bra av Tage. Imponerende å spille enda en runde under par med bare to bogeys etter den første runden. Klarer han 4 runder til på samme nivå som i dag bør dette gå greitt med det utgangspunktet han skaffet seg på torsdag.

Erik

over 18 år siden

Erik

Kun 21 mann under par idag. Kortet går i skrivende stund på par og cuten før de to siste rundene går på +3. Da er det greit å ha -8 i banken!!

ser

over 18 år siden

ser

Ser at Larsen spilte bra i dag sier han, bommet et par greener med wedgene... Rart at han bare traff 4 greener da, er noe mer som er galt enn bare wedgene vet jeg...

Lykke til i morgen jan are

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Nå er han godt i gang, med -2 etter fire hull. Kjør på, Larsen!

Leif

over 18 år siden

Leif

Sterkt å redde par på det hullet han spilte nå. Det lover bra! Jeg tipper -3 på runden, men håper på -5.

Bønnings

over 18 år siden

Bønnings

Tre under for dagen!

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Tydelig at været er et helt annet i dag enn i går. Litt synd for Eirik TJ, men veldig bra for Larsen! Får håpe Eirik TJ er i så god form at dette ikke blir utslagsgivende.

HIO

over 18 år siden

HIO

Rodiles er forbi Eirik Tage, 10 under.... -8 etter 9 i dag er jammen imponerende

Rune.

over 18 år siden

Rune.

Helt vannvittig av Rodiles

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Får håpe Larsen følger Rodiles`oppskrift og drar til med en lang rekke birdies på backnine!

Blade

over 18 år siden

Blade

Lost ball og vips...En dobbel! Uff...

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Birdie på 17!. Kom igjen nå, kopier Eirik Tages birdie på 18. så er blir det bra.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

-2 for dagen er godkjent. Ligger på cutgrensen 4 slag etter 30-plassen. ¤ 70 runder til så er han videre.

Og i morgen skal begge to spille. Spennende!

Moderator

over 18 år siden

Moderator

Tråden fortsetter her:

Q-School - runde 3

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her