Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kloner fra Ebay

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Håper ikke noen av dere Ebay fanatikere har kjøpt køller av denne fyren.

http://golf.no/article1517876.ece

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Nix, jeg har registrert samtlige av mine TM kjøp på nettsidene til Taylormade med serienummer som er i orden. :)

Jobber i shop

over 18 år siden

Jobber i shop

Vi fikk inn en klonet callaway driver, men ringte for kunden sin skyld og sjekket serienummeret. Serienummeret stemte og vi sendte den inn. Vi fikk selvsagt ikke noe returnert, men det viser hvor sleipe de er blitt

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Hva mener du med at serienr stemte?
Vil dette si at den sjekken Solskinnsgolferen har gjort er ubrukelig?

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Finnes det serie nummere på drivere ,wooder, sett med mere??
Har jeg faktisk aldri hørt om. Må sjekke sette. Hvor skal de stå hene??

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Serienummeret står trykket på køllehodet der man stikker skaftet inn (kalles det hylsen?). På jernsettene er det jevnt over bare trykket på en kølle, hos meg er det på 5'er jernet.

Blade

over 18 år siden

Blade

Det kalles vel hosel;)

Snappy

over 18 år siden

Snappy

Null problemer for en som vil produsere pirat kopier å finne ut hvilke nummer han skal trykke på sine kopier.. Er bare 5 av 100 som registrer køllene sine..

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Ikke for å drive ordkløveri, men dette er vel ikke kloner. Her er det snakk om regelrett piratkopier. Kloner er vel køller "inspirert av" kjente merker, for så å sette på egne logoer. Kloneprodusentene gir seg ikke ut for å være TM, Callaway eller noen andre.

b

over 18 år siden

b

En klone er vel helt lik orginalen

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Klonene er vel utseendemessig nesten helt like originalen. Men de har ikke originalmerket på.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Kloner er vel lovlige look-alikes? Mens pirat-ting er slemme fæle onde ting?

Snappy

over 18 år siden

Snappy

En klone er helt lik orginalen... kloner noen meg, blir navnet mitt Snappy01 f.eks. Dette gjelder i daglig tale.

I golf industrien er glosen "klone" bruk mot kølle produsenter som f.eks Malby. Dette er egentlig galt i forhold til daglig tale, men det er slik det blir brukt. Malby kjører grundige tester av sine produkter og har fått lov til å produsere køllene av f.eks TM, noe piratkopi kølle makere ikke gjør og har. Piratkopier har samme design og navn, men ikke samme matriale, vektfordeling, skaft trimming osv. Det som er galt med pirat kopier er at de blir solgt som orginale TM, Callaway osv selv om det ikke er det, og lurer kunden til å tro at han har kjøpt et bra produkt. Derfor blir dette ulovlig.

Korreks til Snappy (refs)

over 18 år siden

Men, Snappy da! Nå må du slutte å prate tull.

Maltby er IKKE kloner. Maltby er en kølledesigner, og selger i KOMPONENT-markedet. Maltby har aldri "spurt" TM om det er greit å selge kloner eller ikke.
(Har sett diskusjonen rundt Toski og Titleist, og hvem som var først mad designet er vel ingen hemmelighet - at T 'en i Titleist lignet T'en i Toski har ingenting med kloner å gjøre. Ingen ville forveksle Titleist med Toski uansett). Maltby er en respektert køllemaker. At Titleist har valgt å kopiere en Maltby modell, gjør ikke Maltby sine køller til kloner.... (Og heller ikke ALLE Titleist køller til kloner - bare en modell....)

Køllene i den overnevnte artikkel er ikke KLONER, det er KOPI-køller, PIRAT-køller eller FALSKE køller.

KLONER er køller som har samme form som noen andre, og ofte har de navn som minner om originalen. Kloner selges som om de har de samme egenskaper som originalen. Ta en titt på diamondtour.com så ser du et utvalg av kloner.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Sikker på at du ikke blir Snappy0001? :p

hmmmm

over 18 år siden

hmmmm

er vel ganske klart at malby er kloner.....
det burde de fleste skjønne!

hmmmm01

over 18 år siden

hmmmm01

Hvilke køllehoder far Maltby er kloner? Bevis at Maltby kom etter det du hevder er "originalen" før du snakker neste gang!

Snappy0002

over 18 år siden

Snappy0002

Originalen er totalt uvitende. Klonene er fobedret bla med faktakunnskap

Snappy0002

over 18 år siden

Snappy0002

Klonenes skrivekunnskaper er derimot dårlig; "fobedret" skal være "forbedret"

hmmmm01

over 18 år siden

hmmmm01

Og "far" skal være "fra".....

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Dette kan bli morsomt.

Solskinnsgolferen01

over 18 år siden

Solskinnsgolferen01

Jeg kommer fra Holtsmark - noen som vil klone?

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

næææ...

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg har åpenbart mistet kontrollen på klonen min, den lever iallefall et liv helt adskilt fra meg. (Dette er seriøst altså, det er ikke jeg som skriver under Solskinnsgolferen01) :)

Solskinnsgolferen02

over 18 år siden

Solskinnsgolferen02

Nei klart det ikke er deg, det er jo meg!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Kan hende på tide å avslutte her inne og komme seg bort i et chatteforum for barn!?

Solskinnsgolferen01

over 18 år siden

Solskinnsgolferen01

Nei det var jo meg da! Jeg er nr 1. Han der nr 2 kjenner jeg ikke. Men vi alle er like kul som den originale Solskinnsgolferen da :)

Fooore: Nei for all del. La oss være 100% seriøse 100% av tiden. Kan du ikke bare skumme over hvis noen har en annen type humor enn deg? Det er vel ikke verdens mest interessante tema uansett. Vi har jo funnet ut hva dette handlet om.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Sorry, selvsagt, jeg bare antydet hvilket nivå jeg synes dere lå på.

snappy

over 18 år siden

snappy

Ser det er noen som bruker et clone navn av Snappy her...

Kan legge til at disse klonene ikke er av samme kvalitet som jeg er.. De er ikke så sterke, fine å se på, gode til å spille golf som orginalen.

Vi ha meg frabedt at dårlige kloner bruker navnet mitt inne på denne siden.

Sier beklager til: Korreks til Snappy (refs)

Jeg legger meg flat å tar imot bank. Du er så flink!!!!!!!!!!!

over 18 år siden

Du kan godt kalle det flink, for du er jo ikke så opptatt av fakta, rettskriving eller høflighet.

Fiksjon er din sterke side. Hold deg til det, men finn et annet forum.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her