Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Årets bogey!

Inge

over 18 år siden

Inge

Beklager hvis jeg kopierer konseptet til Sam Arve :)

Vi vet at vi må svelge en bogey innimellom som føles kjipt der og da. Vi alle har hatt en runde, gjerne turneringsrunde, der vi har spilt bra og har tatt en beslutning hvor man eter en bogey istedenfor det som verre er. Har vi noen fine historier hvor man har vært kald og kakket seg ut av trøbbel, eller dømt ballen uspillbar med godt resultat?

Sam Arve

over 18 år siden

Sam Arve

Kopien er herved innvilget. :)

golfer

over 18 år siden

golfer

slo i gult på utslaget. hadde igjen ca 200 m etter dropp på mitt tredje slag og la den to m fra pinnen! ble ikke bogey men par:D

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Jeg var alt annet en kald her Inge, men det er absolutt årets bogey for meg...

Slo i vannet til høyre på utspillet på hull 16 i Hakadal (par 4). Droppet og prøvde å tøffe meg med slag nr 3 over trærne mot greenen.

Vi hørte det risle i løvverk og jeg ante ikke hvor den ble av. Spilte derfor provosorisk. Denne gangen kort mot midt av fairway.

Da jeg skal til å slå til denne ser vi en annen ball 20 meter lengre frem. Jeg tar en titt og det er min første ball som har danset samba med løvverket og kommet ut i fairway på mirakuløst vis.

Jeg plukker opp provoen og slår mitt 4 slag i retning av greenen. Hooker kraftig men treffer kraftledning som går over fairway. Ballen forsvinner deretter ut i skogen, litt kortere inn blant trærne enn om ledningen ikke hadde vært der.

I våre lokale regler betyr dette nytt slag uten straff. Med et smil slår jeg igjen mitt 4 slag, treffer perfekt og lander 3 meter unna pinnen. Setter putten og får den mest turete boggen jeg noensinne har fått....og antageligvis noensinne vil få:-)

Det er bingogolf det fjosok he he

Sam Arve

over 18 år siden

Sam Arve

Eh.. golfer... dette var vel feil tråd? Synes ikke par hører hjemme her på "Årets bogey!"

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Jeg var i fjor vitne til tidenes bogey: Spilleren slår ut i skogen til høyre for fairwaybunker på hull 10 på Miklagard. Han finner ballen og prøver å slå den ut på fairway, det klakker jevnlig i stammer og greiner før han da får ballen ut i fairway ved 200 meter til forkant merket. (Han ligger der på 4)

Flagget står kort venstre rett over bunker, han slår en lav hook med en spoon.

Ballen lander mellom bunkerkant og green og får et medkick av en annen verden, som gir ballen en hastighet mot flagget som tilsier at den sannsynligvis kommer nærmere hull 10 på Nes enn på Miklagard.

Ballen treffer flaggstanga så det synger, spretter 2 meter til værs og lander 1 meter fra hullet. Den har masse spinn og går rett i koppen for bogey... BINGO!

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Enig med Sam Arve! Men siden konseptet ditt ble stjelt Sam, så fortjener du ros for alt her inne også :)

I sommer hadde jeg vel min lureste bogey ever. Spilte amatour på Bogstad og der er det som kjent 4 runder på en helg. Runde 3 lå jeg 1 over par etter hull 15 og lå an til å sette ny pers i turnering. Hull 16 er et par 3 på 180 m, men der plugga jeg utslaget helt i toppen på bunkerkanten til høyre. Ballen lå nesten totalt nedgravd, og jeg så bare den dumme logoen min lyse ut av sanden. Sanden var veldig løs og jeg var redd for å ødelegge scoren med å slå på ballen. Trodde ikke jeg ble å få den ut. Så jeg dømte den uspillbar og droppet helt oppe i kanten slik at ballen trillet ned på flatt område. Satte nesten bunkerslaget, og tappet i for bogey. Tror det var ganske glupt jeg (er ikke glup så veldig ofte :)

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Takk Fjosok ;o)

Sam Arve

over 18 år siden

Sam Arve

Takk for ros. Gode Gunder..
Forøvrig: "Ballen lander mellom bunkerkant og green og får et medkick av en annen verden, som gir ballen en hastighet mot flagget som tilsier at den sannsynligvis kommer nærmere hull 10 på Nes enn på Miklagard." LOL, eller le høyt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her