Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Teknikkspørsmål

Henke

over 18 år siden

Henke

Det er vinter, og tid for teknikktrening.

Først og fremst: Kan noen si noe om fordeler/ulemper ved interlock/overlap grep? Vurderer å legge om fra interlock til overlap. (Har hanskestr large).

Og nr 2: Først fikk jeg ikke ballen opp fra bunker. Nå går den derimot rett opp, og svært lite fremover... (Jeg tenker på greenside slag, men de bør jo gå lenger enn fem meter). Kan den som gidder beskrive hva man tenker på ved et bunkerslag? Skal såla slå ned i sanden? Eller leading edge først?

På forhånd takk...

M04

over 18 år siden

M04

Ta en titt i Leadbetters nyutgivelse av Ben Hogans Fundamentals. Artikkelen om grep er veldig bra, og det står en del om fordelene/ulempene med de ulike grepene.

Det jeg husker om interlock er at det er anbefalt spillere med små hender og spillere som bruker "for mye håndledd" (mulig jeg huster feil ang. det siste).

Baseball grep er ofte anbefalt folk med små hender.

Overlap er det vanligste grepet blant mannlige spillere.

(det var det jeg husket i farten)

Snappy

over 18 år siden

Snappy

1)

Interlock er et grep som brukes av unge spillere. Dette gir mindre kølle hastighet pga mindre bruk av håndledd. For mer positiv håndledds bruk benyttes overlap.

2)

Her skal du få et bra tips.

- Glem alt du lærte på GK-Kurs.
- Gi dette et ærlig forsøk.
- Sikt på med føttene som du pleier, eller stå slik det føles bra, men ikke for åpent.
- Adresser ballen på midten av venstre for... Dette vil føles rart i begynneslen fordi den føles veldig langt fremme.
- Åpne wedgen slik at rillene på kølle hode peker til venstre for venstre fot.
- Slå skikkelig i gjennom....
- Vil du ha en høy ballbane tar du en brat og bestemt take-away.
- Vil du ha en lav ballbane lar du en lav take-away.

Jeg lover at dersom du trener på dette vil du bli rå i bunker... Du vil raskt finne ut det er umulig å å skinne/toppe ballen. Etter hvert vil du finne din naturlige ball posisjon i stancen.

Dette slaget brukes når ballen ligger normalt i bunker. Men man lærer rask hvordan andre slag utføres.

Helt fantastisk

snappy

over 18 år siden

snappy

- Adresser ballen på midten av venstre fot, eller helst på tå spissen...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her