Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tutta er best!

kili

over 18 år siden

kili

Nå som sesongen er på hell - både for oss og for de proffe, må det være tillatt å utrope Tutta som vår beste golfspiller. Svært mye fokus har vært på Henrik bjørnstad i år, og det er naturligvis med rette, men det er Tutta som er best.

På LPGA-listen er hun #45 med $282.000 i premiesum. Henrik ble #152 med $491.000. I relative tall (merk ordet RELATIVE) er Tutta way ahead. Gratulerer!

:-)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Nå er vel ikke Tutta Norges beste golfspiller selv om hun relativt sett har gjort det bedre. Hvem som er den beste golfspilleren avgjøres av hvem som bruker færrest slag fra samme teested på samme banen. Her tror jeg Tutta har et stykke igjen til våre beste herrer. Det blir som å si at damelandslaget er bedre enn herrelandslaget i fotball, og den påstanden faller vel ganske greit uten videre kommentarer...

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Blir vel vanskelig å måle de to opp mot hverandre,men vil iallefall gratulere Tutta med en bra sesong. Hun er tilbake der hun hører hjemme..på vei opp mot toppen.

Hun fortjener absolutt mer oppmerksomhet enn det hun får

Gleder meg allerede til å følge henne neste sesong,som jeg tror blir enda bedre

Facit

over 18 år siden

Facit

Moro at hun får delta i par-VM igjen. Hvem tar hun med seg? Marianne?

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Er enig med kili. Tutta har er den som har hevdet seg best innenfor sin idrett og klasse. Hvem som er Norges beste golfspiller er en annen debatt.

Bart Blyant

over 18 år siden

Bart Blyant

Tutta er ihvertfall den eneste som er etablert og innehar en trygg plass og en "sikker" fremtid.
Resten av våre spillere er en blanding av hyggelige overraskelser og skuffende nedturer.
Gleder meg til noen av herrene blir så stabilt gode at vi kan måle avstand opp til 1.plass i stedet for å fokusere på avstanden ned til katastrofe.
Blir spennede å se hvordan Marius etablerer seg på ET. Tror dessverre ikke noen av de andre har noe der å gjøre selv om de klarer å kvalifisere seg.
Hadde vært morro med både Marius og Henrik på PGA i 2008.

Synes jeg.

over 18 år siden

Synes jeg.

Til solskinnsgolferen : selvfølgelig er damelaget i fotball bedre.. de er jo blitt både verdensmestere og europamestere. Det har ikke herrene.. ergo er de bedre..

Tutt er høyere på rankingen - ergo er hun best..

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Olympiske mestere også.. :)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Å si at damelandslaget i fotball er bedre enn herrelandslaget blir like meningsløst som å kåre en klubbmester etter stableford...

Hvis noen lurer på hvor meningsløst det er å kåre en klubbmester etter stableford så kan dere ringe Asbjørn, så får dere sikkert et klart svar.

Det hører med til historien at damelandslaget for en del år siden tapte for g16 laget til Lyn...

Zinho

over 18 år siden

Zinho

Og det sier mye, fordi Lyn er jo helt forferdelig dårlige..

anonym

over 18 år siden

anonym

hvorfor må nordmenn alltid sette folk og ting opp mot hverandre og måle alt som ikke måles eller sammenlignes kan???

hehe

over 18 år siden

hehe

solskinnsgolferen:
Resultat dameklasse 1 Holtsmark KM 2006: 39+37poeng

hmhm

over 18 år siden

hmhm

håper hun tar med seg lene jeg:)

kili

over 18 år siden

kili

Det kan i fleng nevnes at Tutta har vært på Solheim Cup-laget noen ganger også. Ingen dårlig sak å ha på CV'en. Hun fortjener all mulig honnør. Det er tross alt tøft "der ute", uansett klasse.

I all viraken med HBs sene påmelding til PGA-kvalifiseringen, minnes man vel også at manageren til Tutta bommet for noen år siden (påmelding til US Masters eller noe i den dur?).

Tuttas plasseringer viser at hun når som helst kan trå til med det lille ekstra som plasserer henne helt oppe på toppen av pallen. Det blir en STOR dag.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Er helt enig at Tutta er Norges beste kvinnelige golfspiller. Men å sammenligne henne med gutta blir som å sammenligne druer og rosiner.

kili

over 18 år siden

kili

(...) som å sammenligne druer og rosiner (...)

- siden det er samme sak med vanninholdet som eneste variabel, blir da det store spørsmålet: Hvem er mest oppblåst (av vann)? :-)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Poenget er vel at hun hevder seg bedre i sin klasse enn Henrik gjør i sin, på samme måte som at damelandslaget hevder seg bedre i sin klasse enn herrene gjør i sin. Hun er selvsagt ikke bedre etter en objektiv målestokk. Så kan man si at konkurransen blant damene er smalere, svakere osv., men ut fra en relativ målestokk hevder hun seg altså bedre....

Halle Berrys legs

over 18 år siden

Halle Berrys legs

Den målestokken er ganske så syltyn "relativ"....... Hvor mange spillere satser på golf som levebrød innen damegolf sammenlignet med herregolfen? Får du opp den brøken - så kan du starte med relative målestokker.....

Blir som å si at hun småsøte på Umeås damelag i fotball er bedre enn Ronaldinho - bare fordi hun scorer flere mål...............

Alle skjønner at det blir feil......eller..?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

tja.... kan på den annen side virke som om stoltheten til oss gutta blir skadet av at en dame gjør det bedre.........

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Stoltheten til gutta blir skadet fordi en dame er god i golf? Tror du svenske menn går rundt og banner fordi Sørenstam er verdens beste damegolfspiller? Det tror ikke jeg. Jeg tipper de er litt stolte over at hun er svensk.
Akkurat som vi bør være fornøyde med at Norge har en spiller som hevder seg på lpga. Jeg er i hvert fall det!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Helt enig....

heia Tutta, og heia Henrik....

:O)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her