Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bane uten å fryse i norge

Leon Torgrsen

over 18 år siden

Leon Torgrsen

I vårt land kan vi spille golf på en vanlig golfbane noen måneder, noen plasser lengre enn andre. I stedet for å fly sydover, eller bruke simulatorer vinterstid, finnes det andre løsninger??

Si at en kreativ person(er) bygger en drivingrageliknende bygning på ca. 400 meter i lengde med varme og trivsel, så du kan kjøpe "spilleakje" på noenlunde lik linje som en "vanlig" bane eller per dag.

I tilegg har vi et lite kjøkken, hvor vi kan stelle i stand kaffe og litt mat. Spisebord og ellers stoler og sofaner til å slappe av og koseprate med andre, om det som måtte behage, en stund mellom golf øktene, øker vel trivselen.(styremedlemmer kan vel ordne med det praktiske)

Når man ønsker å spille, kunne det kanskje være en person som styrte når slagene i hver økt skulle skje. Hver person sine unike baller - i alle farger, så de ikke blir forvekslet med en annen spillers. Utslagsstedene er gjerne merket rosa, blå, gule, røde og andre farger.(så hver spiller må kanskje spraye mange baller i ulike farger)

"Styrer" gir beskjed om at nå begynner vi med 5-10 baller, etter som det må passe, og hver spiller tar den tid han/hun ønsker, og når alle er ferdig kan det sees om den enkelte har truffet der, eller omtrent der det var siktet mot. Deretter går alle som vil fortsette tilbake til sin "røde" plass, før de eventuelt begynner en ny økt.(rullering er jo viktig, så alle får spille)

Hvordan banen skal se ut, vet jeg ikke, heller ikke om det lar seg gjøre siden det så vidt jeg vet, ikke finnes noe liknende. Tippemidler blir brukt til tennis mm, så hvorfor ikke gi noe til inne vinter golf også?

Mange har vel eiendom(også kommunalt) og lyst til å satse på noe golf hele året, hvis interesse for slikt skulle være på lik linje som skøytehaller osv. Kunne du ønske å investere litt eller også være sponsor for at golfen skal få bedre vilkår (varme og sosial trivsel) - helst over hele landet?

Den frossne drømmer:-)

snappy

over 18 år siden

snappy

Dette skjønner jeg ingen ting av.. Er vel ofte bedre å trene teknikk om vinteren. Da er det vel greit nok med Fornebu IC. Jeg er fra vestlandet så jeg har ikke samme mulighetene av å trene inn om vinteren.

Men vi trener ute hele året. Været er ikke alltid strålende, men det er bedre en ingenting.

Spille golf gjør vi på banen rundt om.. vil man ha en hyggelig opplevelse av golfen om vinteren er nok Spania eller andre sydlige land bedre, men man tar det man haver.

Sikkert en bra ide du har der, men er skjønner den ikke av den forklaringen din... Sikkert vanskelig med 300-400 mann også..

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Ikke for å ødelegge drømmer, men 400-meters lengde? Skal det være noe vits må den være 50 meter bred. Da er vi oppe i 20000 kvadratmeter. Med en kvadratmeterpris på nøkterne 5000 kroner er vi da oppe i 100 millioner. La oss si fi får med 1000 mennesker på dette her. Da har vi andeler på 100.000 kroner.
Hvem tegner seg for første andel?

Truls

over 18 år siden

Truls

Første andel går til Leon Torgersen!

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Du kan jo bare regne på hvor mye Fornebu Indoor center går i overskudd, for så å prøve å tjene inn like mye som dem gjør med 1 hull å spille ;)

Ja lykke til! Men jeg har ikke råd å bli medlem.

Truls

over 18 år siden

Truls

Tror ikke folk vil betale 100.000,- i medlemsavgift/andel, men kanskje man heller kan satse på greenfeeinntekter? Skal vi anta en greenfee på 10-20.000,- for det ene hullet? JA! Så kan man spille match!
PS: Halv pris for juniorer!

Leon Torgersen

over 18 år siden

Leon Torgersen

Jørgen og snappy, dere har nok mer vett på dette en jeg, forstår det blir dyrt, men Norge er et rikt land.

Golf har nå blitt mer for alle. Ikke kun kaksesport, så litt fordelt på meg, deg og at midler blir satt av til trivsel for de som kun har golf som hobby. Den sosiale delen er svært viktig for folkehelsen, og mennesker som "dyrker" golf er jo ikke bare av den yngre garde.

Eldre mennesker finnes det flust av, og mange har vel godt av, og ønsker å trene for å holde seg friske hele året, i sosialt samvær med flere generasjoner og samme interesse.

Håper på at kommune og stat er de første aksjonærene.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Oi, nå ble jeg skremt. Trodde dette bare var en høytflyvende dagdrøm. Men nå ser det ut til at Leon tror prosjektet lar seg gjennomføre.

Lykke til sier nå jeg.
La oss heller diskutere prosjekter med litt realisme som f.eks bro over atlanterhavet.

king Ben

over 18 år siden

king Ben

Det er ikke så fryktelig lenge siden det "ikke var mulig" å reise til månen heller.... Nå gjøres det som turisme..!!

Det bygges de mest praktfulle og utrolige konstruksjoner rundt i verden......

Er det så håpløst og f.eks. legge tak over en 6-hullsbane, borre og få noe jordvarme, og vips så har man bane hele året........

PS. Jeg drar til Spania... ;-))

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jeg betaler IKKE mer skatt fordi at noen har lyst å spille ping-pong-golf inne. Det er vel heller andre saker i samfunnet som fortjener penger enn en tullete 400m lang hangar med noen slappe golfere.

Nei reis heller til Spania som Kong Bennis gjør ;) Så slipper vi å høre fra han på en stund!!!!!!

Bøya

over 18 år siden

Bøya

hvorfor får jeg følelsen av at det er tigerdama som har laget innlegget? nå får ikke jeg sjekket dette, men ordbruken og den manglende sammensetningen kan tyde på at SHES BACK!

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Ajajaj, dette var en drøm jeg og en kollega hadde for noen år siden. Vi kom akkurat så langt at vi prøvde å lage et seriøst regnestykke. Det stoppet selvfølgelig der. Fordi det blir alt for svært og alt for dyrt, og klarte ikke under noen omstendighet å konkurrere med billige flybilletter og spanske ordentlige golfbaner. Og når et prosjekt kan bli utkonkurrert av SAS - ja da har det ikke livets rett. Dessverre.

Men nå har jeg laget min egen sekshulls bane på kontoret, 1% nøyaktig kopi av hull 1, 3, 5, 15, 16 og 18 på Miklagard. Hull 1 er altså 1,66 meters par1, og hva mer skal jeg si...?

Slik går nå dagene...

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Nææææhhhh.... Har du også her satt opp til spill fra gul dame-tee NGB?!?! Skuffende ;o)

hehe

over 18 år siden

hehe

Bamse: hadde du bare vært god nok til å spille fra svart så tror jeg NGB kanskje ville følt seg truffet. Aaaaaaaahaha. Det er deilig å være anonym.

Bamse

over 18 år siden

Bamse

AAAAAAAUUUUUUUU.... Den satt gitt! Tror jeg legger opp! BUHUUUUUU......

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

For å pense diskusjonen inn på et høytflyvende prosjekt som muligens kunne latt seg gjennomføre:
Etter mye om og men ser det nå ut som om gasskraftverk blir bygget i Norge. Og de skal helst plasseres lengst mulig vekk fra der folk bor. Et slikt kraftverk har enorme mengder varmt spillvann. Men med lite bebyggelse i nærheten er det vanskelig å benytte det til fjernvarme. Hva med å bruke det vannet til å varme opp en golfbane. Legge enorme mengder vannrør underjorden og dermed få helårs frostfri bane.
Ideen er ikke ny, men på tide å vekke den til live?

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jørgen: For en fantastisk glimrende idé :) Jeg støtter den

Bamse: Knis. Det var meg som var slem med deg. Knis! Ble du trist?

hehe

over 18 år siden

hehe

Heia,

Dettane hærran e hainn Dunder-Gunder under-cover. Dærrførr atte æ e en så derrane snill å grei kar te vaneli, så må æ skriv under annonymt nikk førr att æ ska tørr å mobb kammeratan mine... ;o)

Brum-Brum

Forresten Gunder, har du fått kjøleskap ennå?

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Pøh

Kjøleskap har jeg da hatt så lenge jeg har levd! Det er ganske lenge nå det. Dessuten mobber jeg deg under hvilket som helst navn :D Jeg er jo flink til å tilstå da? Det burde jeg få kake for.

Hacker

over 18 år siden

Hacker

Det er mange urealistiske forslag her, men bro over atlanteren det høres interessant ut!! Hengebro kanskje? Da kan vi jo kjøre til Florida hver helg og spille golf hele vinteren!!

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Kan vi ikke bare bygge en igantisk vannrett rakett som er tjora fast i bakken, også gnur vi powern på max. Da spinner vi jorda rundt, og plasserer oss rett mot sola. Da blir det sommer igjen.

SuperLavHandicaper

over 18 år siden

SuperLavHandicaper

Hvilken god ide Gunder! Vi bor jo i et av verdens rikeste land, så det burde vel la seg gjøre?! hva sier Bush til det a tro?

SKal ikke prøve å forbedre teknikken våres inne i vinter istede da? fryser ved tanken på å spille golf ute om vinteren, mens juleribba står i ovnen :p

Leon Torgersen

over 18 år siden

Leon Torgersen

Hyggelig å fornemme at gutan koser seg igjen. Med så mange gode ideer burde noen fler med golfinteresse stilt opp i skaperen. Pengebingen burde lettes for noen hundre kilo, så vi gamle kunne foreta noe annet en å snøre broddene på, å tusle til bingolokalet i holkeføret.

Hacers ide om brua er slett ikke verst. Tenk å kjøre i å ro å mak, til junaiten, der vi tjente penga, så magen ble fylt opp og vi kunne retunere til Norge med mange daler i lommene.

Gunder skriver jo fabelaktig. Det er ikke mulig for denne gamle hjernen å pønske ut noe så fantastisk, og så vil jeg jo ikke at noen skal betale mer skatt. Vi blir jo flådd av skatter og avgifter i rike Norge.

Hvis noen kan få finansministeren til å innse hvor mye som spares på at eldre puster inn frisk luft og blir sprekere og mindre ensomme, så må pengesakene glemmes svært så fort :-)

Jørgen er jo også absolutt inne på noe, men nå er ikke jeg så skarp lenger, frostfrie baner er deilig, men må vi hutre å fryse i den kalde vinden fra nord og slite med snø og hagl, siden vi for det meste er høyere enn banen? Varme til langt over det som er igjen av hårtuster må man jo forvente..

Nå gjelder det ikke bare om å putte supert, men også at vi gamle får "putte" varmt og trygt avsted sammen med andre flotte mennesker. Forslag til et kamprop for golf og folkehelse. Det blir for tamt med, ja til varmegolf - nei til gamlehjem (siste stopp) for tidlig.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Kan vi ikke bare opprette en luftbro til Spania da? Fly til Spania hver dag proppfulle av golfere. Det haddde vært noe det.

Torge Leonorsen

over 18 år siden

Torge Leonorsen

Går det an å hindre folk fra flekkefjord/kvinesdal på det flyet?

annon

over 18 år siden

annon

Du over meg, er det et forsøk på å gjøre narr av navn av en hedersmann?

Leon er min bestefar og ikke bosatt i flekkefjord/kvinesdal, men født og oppvokst i Lofoten.

Du bør holde deg til tema, og det er golf, hvis du ikke har forstått det. Du kan virke som en pøbel som ikke tåler at jeg liker noen folk som tilhører miklagaard GK.

Føler du deg overkjørt er ikke det min feil, jeg kjenner deg ikke, men kan ane.....

Torge Leonorsen

over 18 år siden

Torge Leonorsen

gjør ikke narr av en hedersmann når jeg ikke aner hvem hedersmannen er serru.
Hvor i all verden har du Miklagaaaaard ifra?
jeg vil bare unngå at du kommer på samme fly som meg jeg. driter i hvem Leon Torgersen er.....
Føler du deg overkjørt sier du?
klassiske tegn på psykotisk oppførsel å snakke om andre om ting som i utgangspunktet handler om seg selv....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her