Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Henriks fremtid

Peder Vannklosett

over 18 år siden

Peder Vannklosett

Sitat fra VG:

"Om han velger å delta i kvalifiseringen er så langt ikke bestemt. Bjørnstad har innkalt til pressekonferanse i Oslo søndag."

Hva betyr dette mon tro???

at han

over 18 år siden

at han

at han kansje slutter

Freddybobo

over 18 år siden

Freddybobo

Herregud.. sjølklart ikke.

det er sant

over 18 år siden

det er sant

det er sant,han vurderer å slutte

fred

over 18 år siden

fred

Harn vørti helt idiot?

2my

over 18 år siden

2my

Nei for f... da! Kom igjen Henrik, ikke gi deg nå!!!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Hvor&når i morgen?

Stå på Henrik!!

Peder Vannklosett

over 18 år siden

Peder Vannklosett

Jeg har troen på at Henrik kan bli en spiller som kjemper om deltakelse i Major-turnerninger heller enn å kjempe om å beholde kortet. Etter en sesong med lite flyt, masse nye inntrykk og kanskje mangel på faste holdepunkter, så velger jeg å tro på at kommende sesong blir en opptur!
Henrik har vært borte fra golfen, kommet kjapt tilbake og inn på den tøffeste arenaen han kunne velge etter kort tid. Han VET han kan lykkes, og han velger å følge drømmen sin.

Vis en offensiv holdning til pressen i morgen, og vis rakrygget at du klarer det du bestemmer deg for!

Lykke til som golfer også i 2007, 2008, 2009, 2010.....etc...

Robert

over 18 år siden

Robert

Hvis Henrik i morgen annonserer at han slutter med golf - da synker fyren noe så for jævelig. Da gir jo fyren opp og kommer til å bli sett på som en pusling..........dessverre.......

Henrik!! Klin til på Q-school og i verste fall - knus gutta på Nationwide!!!

Jeg har planlagt USA tur til vinteren og ikke faen om Henrik skal ødelegge den turen!!!!!

Slutter du - skal jeg garantert gi deg pryl neste gang jeg ser deg!!!!! Jeg er MYE større og sterkere enn deg!!!!!

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Hva om han ikke er motivert og ikke synes at det er noe gøy å holde på med?

Håper inderlig at han fortsetter men jeg har mine tvil...

Robert

over 18 år siden

Robert

Ikke motivert???? Da må han trenge psykiatrisk behandlig - han har forsøkt seg et år blant de aller beste i verden - som første nordmann - nesten klart å fornye "semikortet" - kan ikke gi seg da!!!

Henrik kan - som eneste - få gjøre det vi alle drømmer om......

Nei - det blir jo som fjortisslove dette her......hvis det stemmer......

Robban

over 18 år siden

Robban

Robert; jeg tror kanskje Henrik driter greit i om du har bestilt usa-tur til vinteren, ditt nek.

Robert

over 18 år siden

Robert

Robban - hva med å lære seg litt humor!!

Robban

over 18 år siden

Robban

Ja, det er nok en god ide. Lykke til med det.

Robert

over 18 år siden

Robert

Vil tro det er tøft å finne ut at man går rett på en spøk....også vil mange lese det også da Robban......hahahahahaha!!

Robban

over 18 år siden

Robban

Ja, fillern altså. Snakk om skjegget i postkassa da gitt. Der ble jeg riktig så tatt ved nesen.

Slapp av

over 18 år siden

Slapp av

Johan Elliot skal vel ikke delta på pressekonferansen for å høre på at Henrik skal legge opp. Tipper på at de skal presentere et opplegg for at dette skal bli det siste kvalet han trenger å spille.

GeirArneGeir

over 18 år siden

GeirArneGeir

Robert: du høres ut som en langt under par utvikla 25-åring med det pratet ditt.

Robert

over 18 år siden

Robert

GeirArneGeir - hvem henvendte seg til deg?

Under par er vel bra det....eller?

Du mente kanskje under pari? Vanskelig å skrive korrekt........

Tjalle

over 18 år siden

Tjalle

Føler meg rimelig sikker på at han satser 100 %. Stod jo på bloggen hans at dama skulle flytte over til USA i disse dager.

GeirArneGeir

over 18 år siden

GeirArneGeir

Robert: ja så sannelig har du rett. Jeg gav deg jo et kompliment i den første, men uhøflig som du er takket du ikke for det.

Robert

over 18 år siden

Robert

Beklager at jeg var uhøflig GeirArneGeir! Det var i hvertfall ikke meningen.

Gwynned

over 18 år siden

Gwynned

Henke satser videre med nytt management og med en lansiktig horisont på å leve av å spille golf. Hvordan kan noen tro noe annet?

Sjeg

over 18 år siden

Sjeg

Ingen hadde vel ventet at han (HB) skulle holde ut på PGA touren? Mannen gir jo opp for minste motstand. Så fort det ikke går hans vei legger han seg ned i sengen av selvmedlidenhet.

Sånn er det bare med slike, de starter høyt og så lenge alt går problemfritt er det bare solskinn, men så fort det butter litt er det bare sutring...

SuperLAvHandicaper

over 18 år siden

SuperLAvHandicaper

Noen som vet når/Hvor pressekonferansjen skal holdes?

Nicolai

over 18 år siden

Nicolai

Det er i hvert fall klokken 12:30, vet ikke hvor

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Hos NGF på Ullevål stadion.

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Aalbu sier at Bjørnstad skal FORTSETTE å spille golf. Selvsagt

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Hæ! Et budfirma fikk ikke levert søknad om å spille kvalet i tide??
Derfor skal Henrik spille Nationwide neste år.

Posten!? .. ææhh... skeptisk

over 18 år siden

Posten!? .. ææhh... skeptisk

- Henrik skal ikke spille kvalifisering til neste års PGA Tour.

- Vi sendte inn påmelding til kvalifiseringen via et budfirma, og de leverte påmeldingen for sent. Dermed får ikke Bjørnstad plass på kvalet, forklarer agent Johan Elliot.

- Vi har forsøkt alt vi kan overfor PGA Touren, men de er knallharde. De vil ikke høre på oss, uansett hva slags bevis vi har lagt frem. Vi kunne ha sendt inn påmeldingen tidligere, og vi kunne ha fulgt opp dette bedre. Men gjort er gjort, sier Elliot

- Det er en trist hendelse. Jeg var veldig forberedt på kvalet selv, har spilt god golf i det siste og så dette som en ny sjanse. Det var en sjokkbeskjed å få - at jeg ikke var med i kvalet. Men det har begynt å gå opp for meg nå, sier en rimelig oppgitt Henrik Bjørnstad.

- Jeg har mye forskjellige følelser, men jeg har vel ikke vært forbanna.

- Da Johan ringte, fikk jeg med meg budskapet, men fikk vel sjokk og gikk inn i min egen lille verden. Det var rett og slett sjokkerende å høre.

- Alt det Johan har gjort for Henrik det siste året har vært eksemplarisk, oppsummerer Jan-Erik Aalbu.

- Derfor var det ekstra bittert da vi fikk vite at det hadde gått fløyten med påmeldingen til kvalet, siden vi har vært så fornøyd med ham tidligere.

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Dette må da kvalifisere for Tidenes største sportstabbe...!!
I hvertfall i golf-Norge!
- Trodde det var 1. april, jeg - med det samme...

Trippelbogey

over 18 år siden

Trippelbogey

Amatørmessig av agenten. Og latterlig av PGA som i en verden av e-post, pdf-filer og internett tydeligvis holder til i steinalderen og krever et fysisk dokument.

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Enig, Trippelbogey!
Latterlig, usedvanlig gammeldags og uprofesjonelt av PGA...
I hvert fall virker det slik på det som til nå er kommet fram..

Og utrolig trist for HB.
Men han er ennå ung og kommer sikkert tilbake!
Stå på, Henrik!

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Akkurat nå er jeg klar for å bombe pgatour.com med hatmail..
Noen som vet om noen aktuelle adresser?

Spøk til side.
Jeg oppfordrer alle til å si sin mening saklig og konstruktivt.
En underskriftskamnapne fra grasrota i Norge.
Det hjelper kanskje ikke, men det er lov å prøve!

704

over 18 år siden

704

Unnskyld språket, men dette var faen meg et slag i trynet. Lurer bare på hvordan Henrik har det når jeg tenker på hvor kjipt jeg syns det er.

Aaaaaarrrgh!!

bdk

over 18 år siden

bdk

Er det MULIG!!!!?!?!?!?
Det er faen meg like før jeg begynner å grine.
Satans døgenikter som ikke klarer å fikse en enkel påmelding!!!
Jeg blir helt svett!!!

Nicolai

over 18 år siden

Nicolai

Nytter ikke å gråte over spilt melk.
Man må se fremover (som Henrik Bjørnstad sikkert også er innstilt på nå):

Hvordan er reglene for å komme fra Nationwide til PGA?
Kan det gjøres iløpet av neste år, eller må Bjørnstad vente helt til 2008 før han evt. er tilbake på PGA?
Han kan vel i hvert fall spille noen mandagskvalifiseringer.
Lederene på Natinwide moneylist har rundt 350.000 dollar nå, det holder vel i hvert fall til å dekke levekostnader, når Henrik kan plusse på noen sponsorkorner.

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Om man vinner 3 turneringer på nationwide i løpet av sesongen, sårykker man opp.

Flipper

over 18 år siden

Flipper

AALBU MÅ GÅ !!!

perper

over 18 år siden

perper

Hva er poemget med et "støtteaparat" hvis de ikke en gang kan ordene basic enkle ting som en påmelding?

latterlig!

over 18 år siden

latterlig!

Nå må dere skyte på rett person og ikke blande Aalbu inn i dette. Henrik sin manager har det fulle ansvaret. Det er jo slike ting Henrik betaler for.

perper

over 18 år siden

perper

En manager er selvfølgelig en sentral del av et støtteaparat som må fungere i ALLE ledd for at HB skal kunne konsentrere seg om å spille golf på det nivået vi snakker om her!

Tjalle

over 18 år siden

Tjalle

Synes det høres svært rart ut at det skyldes på budfirmaet FedEx. Det skurrer bare at de plutselig skulle glemt å sende det. At man ikke kan følge opp dette juridisk i forhold til FedEx høres nfor utrolig ut. Hallo, dette er tross alt USA, der man kan saksøke for det meste, og får medhold hvis den ene parten har gjort noe som går ut over den andre parten økonomisk.

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Det har sikkert ikke FedEx tenkt på. :-)

jus

over 18 år siden

jus

Så lenge den er sendt med post så har avsenderen juridiskt ansvar for brev, vare o.l

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Uansett om Fedex har rota med denne sendingen,burde den vel vært sendt tidligere enn en uke før. Og ikke minst burde det vel vært fulgt opp..sjekket at den var kommet fram og blitt reigistrert osv. Dette har jo manageren ansvaret for..og det virker veldig amatørmessig at en manager som har mange proer i sin stall ikke har klart å ordne dette. At det Fedex i tillegg "roter" bort sendinga er jo bare uflaks deleuxe.

Men kan aldri tenke meg at denne sendinga ble sendt som vanlig post,det er den altfor viktig til...burde vært sendt med høyeste prio/pris og kortest leveringstid. Hadde manager fulgt opp sendinga noen dager før fristen,hadde han kunnet sende en ny...man får levert på veldig kort tid,bare man betaler nok.

uansett dette er bare råtrist..for Henrik,og hans fans

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Fedex and DHL both have tracking systems and the Manager could have followed its every step.

We use DHL and I give the tracking number to Graeme so that his secretary can follow our packages.

I dont know who I feel more sorry for, Henrik or his manager...I just hope he gets a great reranking in May.

Anyone who is angry with the PGA Tour is nuts. Rules are rules...both Henrik and the Manager have had ages to get this sorted...no excuses.

In my business I still do not accept e-mails as contract and want everything in writing either by fax or typed and signed.

I totally support the PGA on this one.

Good luck Henrik, you know you have the talent to get the reranking next year.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Iflg nettavisen er det nå kjent at påmeldingen var mulig å gjøre eletronisk,men manageren påstår han ikke visste om dette. Ingen tvil om hvor ansvaret ligger....

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Nå er det vel lite trolig at Henrik hadde gått gjennom 2 runder med kvalifisering uansett. Er et utrolig høyt nivå der, og da kan man ikke ha katastroferunder slik som Henrik har hatt et par av de siste helgene. Men det er klart det er kjipt. Vi får håpe at han heller spiller på seg stabilitet og selvtillit på Nationwide. Med spill som han hadde ifjor vinter så burde det være mulig å ta et par seire og dermed kvale inn den veien.

Peder Vannklosett

over 18 år siden

Peder Vannklosett

Niblick: How come you accept fax and not an email? If I were to send you a signed document I would consider a signed and scanned copy by email way better than a poor fax!

Robert

over 18 år siden

Robert

Måtte nesten flire (type nervøst flir) når jeg tilfeldig var innom en tv og sjekket tekst tv (avhengig av tekst tv..) - hvor nyheten stod.

Regner med at Elliot ikke er agenten til Henrik lenger og at Team Thorp holder seg langt unna.....

Det å skylde på budfirmaet er så patetisk at det ikke er mulig. Her har Elliot DRITI PÅ DRAGET!

Gå inn på pgatour.com så står jo faen meg oppskriften for elektronisk påmelding der!! Er som å levere forenklet selvangivelse!!!!

Elliot burde straffes med å måtte betale Henrik fem gangern av inntjente dollars på NW neste år!!!

Å gi PGA pepper er også latterlig!!!!

Faen så skuffa jeg er nå!!

(Deler av innlegget er fjernet av moderator)

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Ok. Mange er sinte nå. Jeg har begynt å roe meg en smule. Skal prøve å se etter muligheter og ikke syndebukker.

FedEx var budfirma sies det.
De er jo en av hovedsponsorene på touren!
Hørte jeg noen wild cards som plaster på såret?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Jaja, hmmm, synd!

Det som er veldig positivt er at Henrik satser, tross dette slaget i trynet! Det vitner om satsing og tro på det han holder på med!!

Tror manager Elliot vil sørge for et antall wild cards, ikke minst grunnet dårlig samvittighet.

Go Henrik, go!!

Jadda!

over 18 år siden

Jadda!

Gliste når jeg så nyheten, dette gossa meg noe jævlig, har ventet hele året på at noe sånt skulle skje:)

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Peder V,

A fax is classed as a legal document whereas an email is normally not (sometimes it is).

You can send an order for something by fax and as long as you have a receipt that it was received then it is legal.

If I am correct (not absolutely sure) there is still no legal way to prove an email has been received without the consent of the receiving person.

bdk

over 18 år siden

bdk

Mener å huske at Henrik for ca et år siden måtte snu på Gardermoen fordi han ikke hadde visum til USA. Han måtte utsette treningsrundene for fjorårets kvalifisering med en uke. Så rot rundt Henriks PGA-kvalifiseringer begynner jo å bli en tradisjon.

Skuffa, skuffa, skuffa!!!

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Very true Niblick!

735

over 18 år siden

735

Utrolig trist dette her!
Men jeg tror HB kommer til å se fremover, og bruke året på NW konstruktivt og fornuftig.

Stallen

over 18 år siden

Stallen

Hvem bryr seg egentlig?

This is America, Henrik

over 18 år siden

This is America, Henrik

Hvorfor går du ikke til rettsapparatet, Henrik ?
Du bor og jobber i USA, og der kan man saksøke for millioner av dollar hvis du ser puppen til søstra til Michael Jackson på TV.
Er heller ikke så lenge siden den tapende kandidaten i presidentvalget prøvde å gå rettens vei for å bli president.
Her har FedEx sørget for at du taper store inntekter fordi du må spille på Nationwide istedet for PGA. Burde ikke være så vanskelig å klemme et par-tre millioner utav dem. Kanskje kan FedEx videre legge press på PGA slik at du får delta i kvalifiseringen likevel dersom de ser at de blir tatt til rettsapparatet. Ikke gi deg. Siste toget har ikke gått.
Få tak i en god advokat og tilby han halvparten av det han klarer å saksøke FedUp for, så tipper jeg det blir vei i vellinga.

this is stupidity

over 18 år siden

this is stupidity

ja for fedex har sikkert ikke en klausul, i leveringsavtalen, om at de ikke er ansvarlig for tap lidt som følge av forsinket levering.

-virrum-

over 18 år siden

-virrum-

Det er lurt å saksøke fedex. Er vel en rettsak og mye støy rundt seg selv henrik trenger? Hvem betaler om han taper denne saken (overskudd er jo alltid greit og dele) mot fedex ? Og som nemt over her så er jo fedex et lite bakgårds firma som sikker ikke har vært ute i lignende saker før. Se fremover og hold fokuset på golf...

riktig

over 18 år siden

riktig

enig med This is Amerika her,henrik gir opp litt lett,mas mer på pga sjefene så kansje det går

HIO

over 18 år siden

HIO

Ser at han ikke har plass på Nationwide lenger enn til Mai, hvor godt må han spille for å få forlenget plassen på Nationwide? Hvor mange PGA turneringer kan man kvale via mandagsturneringer? Noen som vet?

Erik

over 18 år siden

Erik

Niblick - from when was fax classed as legal document?

As far as I know, still only letters in writing and telexes are legal docs - but the change for facsimile has maybe slippe my mind.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Ingen vits å diskutere om fax osv er juridisk bindene godt nok,Henrik kunne vært påmeldt elektronisk ved enkle tastetrykk

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Man må da få lov å diskutere det man vil :)

Triste nyheter uansett. Håper han har styrke nok til å kjøre på med Nationwide.

anonym

over 18 år siden

anonym

elektronisk påmelding er ikke mulig!!!

Manager

over 18 år siden

Manager

Erik, Fax har vært klassifisert som offisielt dokument siden den ble "funnet opp" dersom kontrakter/klausuler osv ikke sier noe annet. E-mail er på vei inn for fullt, men de fleste firmaer har egne programmer for å ivareta offisiell elektronisk dokumentflyt.
I større private bedrifter er fax nesten helt utrangert, men henger stort sett igjen igjen i statlige organer.

Selv har jeg meldt meg på en rekke turneringer i en rekke idretter i over 30 år vha brev, telefon, fax og e-post. Har alltid sjekket om påmeldingen er registrert på viktige turneringer. Det vet jeg alle andre gjør også. Her på forumet sikler vi jo f.eks etter deltagerlister og startlister på P4 og amatour.

Når slike megaflauser oppstår bekrefter det bare det jeg har trodd lenge: Teamet rundt Henrik bidrar ikke med annet enn å være tilskuere på orkesterplass. Vet ikke hva denne Elliott-fyren har utført for Henrik, men han har etter min mening slått alle ballene sine OB og bør trekke seg stille og rolig tilbake uten å kreve mer lønn. Synest jeg hører en undertone i stemmen til Aalbu som sier at Elliott snart er borte

Det er dessuten ikke gitt at Henrik kommer til å hevde seg på Nationwide. Tross alt er det et mega antiklimaks for han å spille der pga en liten papirtappe, og da er det ikke så lett å motivere seg. Hadde faktisk vært mye bedre om han hadde feilet på Q-school. Kanskje kommer han hjem og avslutter karrieren på amatour i sommer.....

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Hallo, er det ingen som ser hva som skjer?

Påmeldingen ble liggende hos FedEx.
FedEx er sponsor for PGAtour
PGAtour er i USA
Henrik Bjørnstad er fra Norge
Norge har vært kritiske til USA i det siste.

Erv det virkelig ingen som ser at her er det en sammensvergelse for å skvise ut brysomme utlendinger, så Yankyeene kan ha touren for seg selv.

anonym

over 18 år siden

anonym

Jørgen er paranoid:)

Incog Nito

over 18 år siden

Incog Nito

Stopp forfølgelsen av de paranoide!

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Til anonym:
det var bastant holdninger,uten å underbygge det.

Iflg intervju(golf.no) med manageren,så godtas påmelding kun pr brev for managere.
MEN,Henrik kunne meldt seg på elektronisk med enkle tastetrykk selv. Hadde han bare fått denne infoen så....

snappy

over 18 år siden

snappy

Det som kunne gitt resultater er vel en underskriftskampanje... Er dette noe noen kunne startet. Sender vi en liste på 2-3000 navn ville nok selv PGA-Tour tenke seg om...

Kunne dette vært noe webmaster kunne ordnet, jeg vett ikke hvordan man skulle angrepet dette, men det hadde vært verd et forsøk.

anonym

over 18 år siden

anonym

Det går rett i søpla der.
De lar seg ikke diktere av noen, tro du meg:)

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Hadde Tiger glemt et skjema, så hadde de ordnet det. Ingen tvil. Men tror ikke de gidder fravkie regelementet for en nordmann på 152 plass.

Bøya

over 18 år siden

Bøya

Vi får Tigerliljedama til å ringe. da kommer de til å gi seg av ren oppgitthet........... kom igjen, TLTM/Me Rotary/Leon Torgrsen.....

Lerouge

over 18 år siden

Lerouge

Leste det var snakk om at spillere måtte ha minimum 15 turneringer (og 60 runder i løpet av disse turneringene) for å beholde tourkortet sitt. Fant noen sitater fra en artikkel datert 16 oktober 2006 der dette diskuteres (om enn i en annen sammenheng - se under). Det er vel noen spillere over Henrik på liste som ikke oppfyller dette kravet og som heller kanskje ikke oppfyller andre krav for å få/beholde kortet (David Howell? Darren Clarke? Lee Westwood? Jose Coceres? Flere?)

Noen som vet noe mer?

"The minimum number of tournaments required to maintain your PGA Tour card is 15. Multiple that by four rounds and you get 60 rounds, which is the number used".

"You have to have some sort of minimum, or a player's scoring average would be skewed. The PGA Tour has set the minimum at 60 rounds, which would be 15 tournaments if a player made every cut. And 15 tournaments is the minimum number required for membership"

Hentet fra: http://sports.espn.go.com/espn/print?id=2630519&type=story

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Selv om det kan være krav om 15turneringer/60runder, så er det ikke dermed sagt at de som ikke kom blant de 150 "rykker opp" noen trinn.

Det at til dømes Calcavecchia har spillerett neste år grunnet en seier i fjor betyr heller ikke at andre rykker opp bak han.

Men vi kan håpe!!

snappy

over 18 år siden

snappy

Ja, dette kan det kanskje være noe i.... Blir artig å se om dette er noe forbundet følger opp...

Jeg går ut fra at man må si fra selv til PGA- TOUR dersom man finner smutthull... Tviler på at den organisasjonen der sier fra... Noen som vet hvor mange spillere dette gjelder. Må også trekke fra dem som har fått kortet videre grunnet seier på PGA touren i 2005-2006

HIO

over 18 år siden

HIO

Han meget dyktige manageren til Henrik var innom dette på pressekonferansen, men han trodde at regelen ble opphevet i fjor.

Ser at vinneren på Nationwide touren har spilt inn 369318 Dollar og at 20 mann havnet på 205731 Dollar. Så sant Henrik får beholde sponsoravtalene sine, så kan han tjene greit med penger neste år også. Veldig surt å misse kvalikken, men når han får summet seg litt så er han sikkert innstilt på å spille seg inn blant de 20 beste på Nationwide. Noe jeg tror han klarer, hvis ikke så har han vel ikke så mye på Pga touren å gjøre heller

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Der hadde Tiger flaks gitt. Han har kun 15 runder.

En annen ting.
På terminlista til PGAtour står det en del turneringer nå på ettersesongen som ikke gir "offisielle" penger, men hvor det allikevel er mulig å tjene en god slant dollar. Noen som vet om HB kan/skal delta der?

Lerouge

over 18 år siden

Lerouge

HIO: jeg så også at han mente den var opphevet, men artikkelen jeg referte til er jo skrevet for 2 uker siden, så kanskje han tar feil :O)

Fooore: jeg er vel redd du har rett mht "opprykk" - men vi fortsette å håpe

Jørgen: Tiger oppfyller ikke kravet (misset cuten i US Open - 58 runder), men er jo kvalifisert på annet vis...

Fooore

over 18 år siden

Fooore

4 mann på topp-150 har færre enn 15runder; Howell, Westwood, Glarke og Coceres. Ift mindre enn 60runder vet jeg ei, men da er det sannsynligvis flere enn disse.

Ser at det er ganske mange med 15-16 turneringer, så det kan være noe i den regelen! Men opprykk for de nedenfor, neppe, da ville det vært et tema andre steder enn i Norge tror jeg.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Okay da, "færre enn 15 turneringer" skulle det være!

Så slapp vi forhåpentligvis 20 duste-innlegg for å presisere feilen....

Spartan

over 18 år siden

Spartan

Har to VIP-billetter til Tour Championship på vei hit med FedEx. Jeg kan vel se langt etter de....

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Jeg er faktisk i tvil om herr Elliot i det hele tatt sendte de papirene.

Jeg har via jobb benyttet de nevnte tjenester i snart 20 år og har til dags dato ALDRI hatt en forsinket sending. Tipper jeg på 20 år har cirka 600-700 sendinger med alle de kjente firmaene.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Siste utvikling,manager tilbyr kompensasjon for tabben:

http://golf.no/article1515484.ece

KølleKalle

over 18 år siden

KølleKalle

Jeg er imponert over Lake Placid som aldri har hatt en forsinket sending på 20 år.
Jeg får mesteparten av utstyret jeg formidler fra USA via FedEx eller UPS.
FedEx roter det til ca hver 4de gang. Forsendelsene tar 2-4 uker i stedet for 3-4 dager.
UPS er litt bedre.
Gjennom jobben i oljebransjen har jeg tilsvarende erfaring. TNT kommer best ut, DHL er en suveren versting, mens FedEx og UPS holder seg midt på treet.
Men å tro at disse expressfirmaene gjør jobben smertefritt er å tro på julenissen. Det antar jeg Elliott og Bjørnstad har lært nå....

JølleJalla

over 18 år siden

JølleJalla

sure folk får sure erfaringer med det meste....

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jeg har også hatt problemer med FedEx tidligere. Og jeg er blid som en sooooool !!! tralalalalala

anton smith

over 18 år siden

anton smith

Ja nå vet vi det for n'te gang at KølleKalle jobber i oljebransjen.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Hvilken bensinstasjon er det du jobber på da KølleKalle?

Lake Placid

over 18 år siden

Lake Placid

Enig med KølleKalle at TNT har levert de beste resultatene, men jeg har ingen klager på hverken FedEx eller UPS - men nå shipper jeg ofte litt spesielle ting som er priset litt over snittet - for å si det mildt.....

Nei - jeg driver ikke med menneskesmugling.....

If...

over 18 år siden

If...

Det hjelper betraktelig dersom sendingen er forsikret, Lake Placid. Tipper de fleste sendingene dine er registrert som verdisendinger? Sporingen/oppfølgingen blir deretter....

Postens servicepakke

over 18 år siden

Postens servicepakke

Når vi først er inne på et brennbart og kjempeaktuelt tema: Selv har jeg noe over middels erfaringer med Postens servicepakke. Bedriftspakke har jeg aldri prøvd, kanskje noen andre som har noe de ønsker å dele med oss på det feltet? For ikke å snakke om Expressgods med NSB? Eller sykkelbudene i Oslo, er de pålitelige? Og er de sporbare med GPS underveis på ferden?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her