Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

nybeg.tips?

Me RogerTy

over 18 år siden

Me RogerTy

Kan jeg spørre dere som golfer i alle slags vær, hvordan bør man kle seg uten at det går ut over prestasjonen?

Brukte selv en tykk jakke i uker (tankesløst) og det jeg hadde bygget opp, falt i grus.

Bevegelsesfriheten ble jo hemma, så alt gikk jo galt. Tenker jo på enkelte forbedringer, men ville vært svært takknemlig for svar fra en en garvet golfer hvordan man løse slike problemer på best mulig måte.

Regn er jo også en del av hverdager nå på høsten så det kan jo løses med lett regntøy. Har ikke ullundetøy varmer det tilstrekkelig? Andre gode tips? Håper på gode svar. Takker på forhånd! Mvh. (Den rådøse RogerTy)

kristian

over 18 år siden

kristian

Flere lag med kler er den som teller på kalde sure høstdager. Kryper gradene må en gjerne frem med superundertøy. Så gjerne fleece, ytterst er peak (evt. andre merker) med dermizax, glimrende for å få kler som er resistente mot vind, men som likevel puster men som likevel gir deg bevegelsesfriheten. Noe av det viktigste er å holde bena varme og gode. bruker selv footjoy til 499,- fra xxl som er behagelige, varme og fullstendig vanntette.

Me RogerTy

over 18 år siden

Me RogerTy

Takk for tipset ditt, Kristian. Fint med tips på "pustende" tøy. Enig med at sko er viktig, er føttene varme, kan noe kulde tåles mye bedre.

Hyggelig at xxl forhandler rimelige footjoy, bruker Adidas nå, men trenger nok ett par til. Ha en hyggelig kveld :-)

Tom

over 18 år siden

Tom

Var å sjekket footjoy på XXL. Var vel ikke akurat toppmodellen??. Du må nok da kansje kjøpe nye skod etter en sesong om du vil være tør.
Ang tøy så kalles det lag 1, 2 og 3. Det betyr fukt transport, varme og regn/vind tett yterst. Kansje topplue også om det er kalt. Jeg bruker Galvin Green som regntøy og det funker veldig bra. Har hat det nå 2 sesonger. Lag 1 bruker jeg det samme som til skiturer på vintern. Lag 2 bruker jeg tynt ull som varmer og ikke blir det "trangt" for svingen heller. Go tur og husk kvikk lunch.

kristian

over 18 år siden

kristian

til tom: hvem har sagt at du trenger ha toppmodellen for at ting skal fungere. Ble "lurt" til å først kjøpe callaway til 1000,- verste skoene jeg noen gang har prøvet. Byttet innen en uke, etter det har det bare vært Footjoy, fantatiske sko.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Superunder og footjoy på bena da er det meste gjort. Det er naturligvis greit å invistere i en brukbar vindbreaker. En lue er ikke feil. Capsen kan bli litt kald. Lankene kan av og til bli litt kalde så det er greit å ha et par vanter / votter i bagen for benyttelse når det kniper. MAn spiller ikke bra med stive hender. (Spiller ikke med vanter)

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Vil anbefale superundertøy,det varmer godt og da trenger man ikke så mye utenpå..en tynn vindbreaker og kanskje en vest. Det bruker jeg nå og det hemmer ikke noe. Gode sko er selvfølgelig et must,og pleie av de for at de skal holde deg tørr. En tynn og god lue er å anbefale. Da burde du være all set for høstgolf

Tom

over 18 år siden

Tom

Kristian.
Skoa er helt sikkert ok.
Men som han spurte etter så er sko til alt slaks vær.
Jeg tro/mener bygd på tidliger erfaringer at da må man bynne sko ganske ofte. Men der er kansje de som vil det også. Bare å velge men man bør tenke etter før man shopper. Godværs gollfer??. Kjøp i veg.

bra sko!!

over 18 år siden

bra sko!!

jeg kjøpte disse skoene i mai og har brukt de siden,, sitter bra på beina og det går fint å spille med de i 30 grader og det går enda bedre i 5 grader...og de er vanntett. funker ypperlig til alle golfere...men det er nok noen som ikke kan ha dem siden de ikke koster 2000 kr.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her