Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tyrifjorden GK slopet for tøfft!

Arne J. V.

over 24 år siden

Arne J. V.

Hadde en nydelig dag på Tyrifjorden GK 11. mai med sol og godt lag på en vakker bane. Men det som overraska meg var slopinga på banen. For knapt på noen bane, i inn- eller utland, har jeg opplevd å få 2 ekstra slag for mitt HCP på 14,5.
Jeg synes 16 slag mottatt var for mye på en forholdsvis grei bane.
Spilte en gjennomsnitts runde, fikk 37 stableford poeng og justerte ned 0,3 på mitt HCP til 14,2.
Synes det er greit å måtte skrive meg ned når jeg fortjener det, men dette var for enkelt. -Første gang på en ukjent bane, tidlig på sesongen! Rimer ikke!
Noen som er enig?

Sving vel!

AJV

Gjedda

over 24 år siden

Gjedda

Jeg er ikke 100% enig med deg. Tyrifjord er enkel noen steder, men har også en del tøffe hull. Det kan vel hende at du hadde en god dag på banen. En annen ting er at ditt handicap gir deg ett ekstra slag på nesten alle hull. Vent til du kanskje en dag må spille alle hullene på par. Da er det ikke sikkert at du opplever banen like lett.

Kveita

over 24 år siden

Kveita

Enig med Gjedda - banen er ikke slopet for "snilt" i det hele tatt. Sammenlign med f.eks tidligere debaterte Kongsberg så skjønner man det - eller så er Kongsberg vanvittig "snilt" slopet!!??

Pål

over 23 år siden

Pål

Helt enig med hoved inlegg, spilte første gang på banen i går med hcp 34,5 og fikk 5 !! slag. Banen var ikke i topp stand med harde fairwayer og lite gress så det gikk uforholdmessig langt. Resultatet var at jeg måtte skrive ned til hcp 30. Dette hcp tilsvarer ikke mitt spill!! 33 hadde vært korrekt!

Petter

over 23 år siden

Petter

Til Pål for å komme ned på 30 i hcp, fikk du 45 poeng.......Du hadde fått 40 poeng uten noen ekstra slag....Ingen dårlig runde uansett (uten å insinuere noe på ditt opprinnelige hcp...)

Glenn Christoffer Rype

over 23 år siden

Glenn Christoffer Rype

Jeg har en idee om at disse merkverdige vesnene som sloper baner - hven det nå måtte være - har god peiling på dette.

Generelt syntes jeg ikke det er mye gal sloping, hvis man tar alle HCP kategorier med i sin dom, det er nødt til å bli noe lettere for de "nederste" kategoriene om de "øverste" skal ha noen mulighet til å overleve runden.
Der er jeg enig med Gjedda...

uncle sid

over 23 år siden

uncle sid

NM Mid Amatør ble spilt på tyrifjord 15 og 16 sept. I følge resultatene er ikke banen slopet for tøfft. Se link til resultater.
http://www.tyrifjord-golfklubb.no/
Selv synes jeg banen er krevende om jeg skal spille på hcp 4. Første gangen jeg spillte banen gikk jeg på 77 slag, men det var bare flaks.

uncle sam

over 23 år siden

uncle sam

Er det flaks at du har hcp 4 også?
;-)
Jo mer man spiller, jo bedre blir man og mer flaks har man.....

Sjekk forøvrig hvor Tyrifjord ligger her:
http://www.scangolf.no/banestat/genvansk.asp

Det sier sitt....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her