Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Rimelig fjernmedlemskap

Bjarne Reitegjerde

over 21 år siden

Bjarne Reitegjerde

Jeg er en som vil prøve golf for første gang, men vil først melde meg inn i en klubb med lav innmeldingsavgift. Kan noen her på forumet tipse meg om klubb og hva innmeldingsavgiften for i år koster. Hvis jeg fortsetter med golf, kan jeg tenke å kjøpe en andel i en sentral bane.

Geir Hargott

over 21 år siden

Geir Hargott

Jeg kan anbefale Solum GK i Holmestrand. Solum Golfbane åpner de siste 9 hullene i vår og har dermed en fullverdig 18 hulls bane. Årsavgiften i klubben er kun 475,- og dette er en av landets billigst!!! Hvis man kun er medlem av klubben må man betale greenfee (200/250)på banen, men det er også mulig å kjøpe en "prøve-andel" i banen. Denne koster 1500,-. Ved å betale baneavgiften for 2004 på 2500,- kan man spille fritt på banen.
Vanlige andeler i banen koster mellom 15000-21000,-

Frode Ander

over 21 år siden

Frode Ander

Her er et godt alternativ til postkasse klubb. (Sentrale Østland)
Nes GK åpner kurthullsbane i vår. Det er satt fram et forslag om å ha en egen medlems kategori for denne.

1200 pr år, fritt spill på korthullsbanen og 10% på greenfee på hovedbanen.

Se Nes hjemmesider
http://www.nesgolfklubb.no/index.html

Geir Hargott

over 21 år siden

Geir Hargott

Mer info om Solum GK finnes på
http://www.solumgolf.no/

Håpefull

over 21 år siden

Håpefull

Sjekk "nærområdet" ditt. Har du en rimelig klubb i nærhetene som du kan spille ubegrenset på eller rimelig vil det lønne seg å være medlem der.

Er du nybegynner, er det å anbefale. Da kan du også benytte klubbens treningsområder med god samvittighet. Bli bedre, og deretter benytte deg av andre baner.

Min mening er at alt under 20 minutter reisevei er akseptabelt, om må kunne kalles nærområde. På det sentraleste Østland skulle man ha mange muligheter.

Husk at grønt kort er en berettigelse for spill på egen bane. Måtte alle andre baner kun akseptere hvitt kort for gjestespillere!!
Da ville folk trent, blitt bedre og hatt mer glede. Desverre er det kun penga som rår.

Dessuten ville spillehastigheten gått opp (korter runder!)
I tillegg ville man sluppet "snylterne" i samme grad som nå!
En mann i Stavanger skulle ikke hatt lov til å være medlem i en bane i grisgrendte Ytjeherrad!

Håpefull

over 21 år siden

Håpefull

Ytjeherrad ligger i dette tilfellet fortrinnsvis på Nordvestlandet, eller vekkafor!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her