Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vet de noe vi ikke vet?

Trippelbogey

over 18 år siden

Trippelbogey

Eller er nettavisen helt på jordet når de i dag påstår at HB er sikret 150. plassen og får endel turneringer på PGA-tour neste år?

http://www.nettavisen.no/sport/golf/article778595.ece

TB

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Merkelig at nettavisen henviser til en VG journalist. Det står ikke noe om dette på VG nett.
Noen som har sett papirutgaven i dag? Kanskje førsteutgaven har gått i trykk med feil opplysninger?

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Dette er den ofisielle nyheten fra NGF-sidene:

"Henrik Bjørnstad spilte trolig inn for lite penger denne helgen for å berge plassen blant de 150 beste på PGAs pengeliste. Etter helgens 62. plass ligger han nå som nr. 150 på pengelisten. Men en turnering gjenstår og der har ikke Bjørnstad fått plass. Det har derimot blant annet amerikaneren Tag Ridings som ligger som nr. 151 på pengelisten. Han bør misse cutten i den siste turneringen for at Team Norway spilleren skal være garantert spill i en del turneringer neste år. Det er også andre spillere på pengelisten bak Bjørnstad som ved godt spill kan passere etter den siste turneringen. "

704

over 18 år siden

704

Det er for øvrig rasende dårlig gjort at de som kommer fra Nationwide og Q-school ikke får være med, mens de som ligger lenger nede på listen og som spilte på PGA-Touren i fjor får plass. Det ser i hvert fall ut til at det er slik det fungerer.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Det er et ganske infløkt system som bestemmer hvem som skal være med. Og gamle meritter ser ut til å bli foretrukket.
De høye herrer i PGA ligger nok ikke søvnløse av at en rookie-nordmann på 150 plass på pengelisten ikke får være med i siste runde.

704

over 18 år siden

704

He he, nei det skjønner jeg. Men det er jo flere andre som også er i samme situasjon som kom inn gjennom NW og Q-school.

Det får være så infløkt det bare vil for meg. Syns fortsatt det er urettferdig, jeg... (for alle det gjelder)

Trippelbogey

over 18 år siden

Trippelbogey

Det har vel hele sesongen vært slik at de som ble topp 125 på fjorårets PGA-tour har fortrinnsrett foran alle de som kom inn via Nationwide + Q-School. Hvordan de har gjort det så langt i årets sesong har ikke noe å si, så lenge de var topp 125 sist år.

Det er derfor spillere som f.eks. Ridings, Franco, Houston er med selv om de ligger bak HB på årets liste.

Men det er likevel noen som kommer med som jeg ikke helt skjønner skulle gå foran HB. F.eks. Paul Goydos. Han ble nr. 148 ifjor, og ligger bak HB i år (160 pr. nå). Han har i år vært kvalifisert på de kriteriene HB kan klare for neste år (mellom 126 - 150), men jeg trodde de måtte bak de fra Q-school i køen.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Det er jo noen som får widcard fordi tanta til morra spiller bridge med kusinen til kona til presidenten i golfklubben der turneringen er. Eller så har de samme sponsor som turneringen etc.

Bart Blyant

over 18 år siden

Bart Blyant

Selv om Henrik hadde fått bli med til helga er det ikke sikkert han hadde berget topp 150. Bedre å kaste bort energi på Q-school, enten han kommer inn i siste eller nest siste trinn.
Forstår at de prioriterer "gamle travere". Alle kan ha en litt dårlig sesong innimellom. Men er du ny fordi du tilfeldigvis hadde en god periode i fjor høst men har prestert dårlig i løpet av sesongen så har du ikke så mye å slå i bordet med. Synd for oss nordmenn som gjerne skulle hatt en spiller på PGA, men jeg forstår måten rankinga er satt opp på.

Er det forresten noen som vet noe om det kan være aktuellt for HB å prøve å kvale til Europa.touren igjen? Er vel hakket bedre enn Nationwide.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Kval til europatour er uaktuelt.
Han er vel ikke kvalifisert til det, og har vel også flere ganger sagt at han skal prøve USA i flere år. Fordi det passer han bedre.

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Hvordan foregår spranget fra Nationwide til PGA? Kan han med gode resultater der komme seg inn på PGA?

Erik

over 18 år siden

Erik

Det aller viktigste uansett er vel at herr Ridings misser cuten til helgen. De andre bak - må ha en fremskutt plassering for å passere Henrik. Eller har jeg misforstått hele greia?

Exerexes

over 18 år siden

Exerexes

Erik, nu må du ikje håpe nåt ondt for herr Ridings, måtte nu den bæste vinn, uansett nasjonalitet.

Kven he nå bestemt at russen eig fæsken som me fær russisk kaviar a?

Greven

over 18 år siden

Greven

Misser Ridings cuten har jeg troa. Damron og Houston kan klemme til med en knallturnering, men trenger mange dollars for aa ta igjen HB. Franco har jeg ikke troen paa, han misser cuten med god margin.

CMC

over 18 år siden

CMC

Dette blir mye gjetting. Hva med å innføre pengespill i golfen også. Tipping, lotto osv. Sarser på at du "treffer" de rette tallene. På Bjerke er det hester som står i fokus.

Er tipping med pengepremie ulovlig når det gjeldet mennesker(golfere)?

Srixon

over 18 år siden

Srixon

Det er masse slik betting på Internett i alle fall.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her