Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Storkoste meg på La Finca i dag

JanB

over 18 år siden

JanB

med godt og vel 20 grader, sol og lite vind spilte min fru og jeg en av favotittbanene mine her på Costa Blanca; La Finca Algorfa Golf.
På hull 13 var det satt opp en HIO konkurranse (par 3 på litt over 160 fra gult i dag). Jeg la inn 7,50 € i potten og siktet. 1 meter fra hullet og gjett om jeg var stolt. HIO hadde gitt tur til Las Vegas og konkurranse om 1 mill dolloar.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Nice shot dude :) Blir lite misunnelig her av å høre om 20 grader og sol. Det blir lenge til neste gang.

GolfDude

over 18 år siden

GolfDude

Høres bra ut JanB
Jeg drar ned til Villa Martin på onsdag, og LaFinca er booket på fredag og lørdag. Jett om jeg gleder meg.

Snedd

over 18 år siden

Snedd

...og jeg drar tirsdag til Villa Martin, som ligger like nedenfor Torrevieja for dem som ikke er så lokalkjent.
Skal spille Villa Martin onsdag, men har dessverre hørt at greenene ikke her helt topp etter en svært tørr sommer. Blir nok en runde eller to på La Finca også. Det kribler...

JanB

over 18 år siden

JanB

Det er korrekt at Villa Martin har endel dårlige greener for tiden. Las Ramblas bygger om og har stengt front nine fram til neste år. Rakk å gå den før den stengte i sommer. Stekende sol og vindstille. Gjorde beste runde ever; +2

GolfDude

over 18 år siden

GolfDude

Da jeg spilte Villa Martin i August var greenene til dels brunsvidde. Alikevel var de relativt jevne og de var raskere enn det meste av det du finner i Norge, men visuelt så det jævlig ut. Veldig vanskelig å lese greenene når de er slik.

Snedd

over 18 år siden

Snedd

JanB og andre, hva vet dere om forholdene på Campoamor nå?

JanB

over 18 år siden

JanB

Campoamor har som nesten alle banene på Costa Blanca slitt med lite vann og tørke. De tok i noen uker i bruk noen hull de har "lurt unna". Aner ikke hva de pønsker på. Om du skal lage 27 hull og bruke 9 av dem til reprasjon hele tiden.
Banen er i dag ganske bra. Gode fairway og greener.

Glemte å si vedr. La Finca; Det var litt høyt gress i rough. Det skal være vanskelig å slå, men det skal ikke være vanskelig å finne ballen (er nå min mening som har vært baneansvarlig).
Er rough for høy, bruker folk for lang tid til å lete, blir irritert fordi de ikke finner ballen der de heeeelt sikkert ville forvente å finne den. Må gå tilbake å spille en ny og bli enda mer irritert på seg selv. Nå står det tross alt folk allerede på tee og tenker.... pokker til fyr som ikke spilte en provisorisk ball.
Klart jeg kunne tenker'n, men jeg så jo helt klart hvor den landa og gikk rett i den retningen.......

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Takk for det, JanB. Drar i morgen tidlig og gleder meg som en unge til fire-fem golfrunder og sol og sommer. Jippi...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her