Fjosok
Jeg vet at mine ytringer ofte ikke faller i god jord hos mange, og selv om jeg forsøker å ytre meg i generelle termer er det gitt at noen føler seg mer truffet enn andre. Noen blir sågar personlig fornærmet over at jeg kritiserer hjemmebane eller påstår at majoriteten av de som spiller golf ikke vet mye om hvor ballen havner før ETTER slaget.
Jeg forventer ikke at slike uttalelser skal bli honorert av de som føler seg truffet. At noen trekker konklusjoner om at jeg hater de med høyt handicap og kun liker min egen hjemmebane er regelrett skivebom. At noen også kommer med personkarakteristikker og kaller meg for det ene og det andre, tar jeg med knusende ro. Selv om jeg nok synes at dette er noe man bør holde seg for god til.
Så tilbake til temaet, bør det være slik at enhver som føler seg eller sin hjemmebane krenket skal kunne kreve at innlegg sensureres, eller tråder fjernes? Skal personer kunne instruere moderatorene om hva som er greit å skrive?
Jeg vet at enkelte har jobbet i kulissene for å påvirke til slik sensur, da jeg selv har mottatt mail der jeg er blitt bedt om å trekke tilbake ting jeg har skrevet, og ikke skrive tilsvarende i fremtiden.
At forsøk på knebling skal skje i et debattforum om golf, i et av verdens fremste demokratier er faktisk ganske hårreisende. Tematisk så er golf en ikke-sak, og takhøyden burde derfor være veldig stor. Jeg undrer også hvorfor disse personene ikke krevde innlegg fjernet når folk ble kalt idioter og dumme.
Jeg har full forståelse for at moderatorene må fjerne innlegg og tråder, men jeg håper at de også er redelige nok til å skrive hvorfor. Tro noen og enhver hadde fått seg en tankevekker.