Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vagndal bør gå!?

Raymond

over 18 år siden

Raymond

Synes Lars Vagndal bør forlate jobben som landslagssjef for jentene...

Hva har han egentlig fått til!? Kan ikke komme opp med noe jeg!?

Stian

over 18 år siden

Stian

Er vel heller jentene som bør takke for seg!!!

Kjemiker

over 18 år siden

Kjemiker

Man kan ikke lage gull av gråstein.
Kanskje burde jentene gå i stedet....

Kjemiker

over 18 år siden

Kjemiker

hehe, vi tenkte likt samtidig Stian

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Har ikke fulgt med veldig nøye på hvordan norske juniorjenter har gjort det opp gjennom årene i VM. Har de for vane å dominere? Det kan virke slik, ettersom folk er sjokkert over at de ikke er i toppen.

Stian

over 18 år siden

Stian

Det handler ikke om det. Det skal liksom satses på disse jentene og de skal være talenter. Da holder det ikke å være slaget bak Bermuda i et VM. Litt forståelse så skjønner du tegninga du å

Mykkelbustn

over 18 år siden

Mykkelbustn

Da må vi få tak i jentene fra Bermuda.
Ser ikke noen norske som er i besittelse talent.
Ingen barberer 10 slag av snittscoren sin fordi om dem blir tatt ut på landslaget.

CMC

over 18 år siden

CMC

Har bare spilt golf i litt over ett år, men det forundrer meg litt at de damene jeg har blitt satt i flight med liksom ikke tør knatte til ballen før treff. Det går sååå langsomt, at det er vondt å se på.

Ett kvinnelig familiemedlem hadde spilt i tre år før jeg begynte, men det tok meg ikke lang tid på å slå henne på lengde og presisjon. På puttingen er vi nokså like (sløser litt der)

H

over 18 år siden

H

Blir bare tull å sammenligne vanlige golfspillere med de som spiller på landslaget. De slår langt nok, men de mangler mental styrke + fysisk gjennomtrening.

Tipper at det er puttingen de svikter mest på. Og der raser det fort på slag hvis nervene kommer og kondisen og konsentrasjonen svikter.

CMC

over 18 år siden

CMC

H: Enig med at det er tull å sammenligne vanlige golfspillere, men hvem kommer på landslaget???

mental og fysisk gjennomtrening er vel den forskjellen.

Godt at du bare tipper på puttingsvikt. Nerver, kondis og konsentrasjonssvikt rammer vel begge kjønn.

Har sett proffer bommer på puttingen på litt over en meter.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Det er ingen grunn til at Lars Vangdal bør gå. Han gjør egentlig en god jobb, men denne gangen ble uttellingen dårlig.

Resultatet til jentene er alt for dårlig, det er de nok enig i selv også. Der det svikter er i første rekke rundt og på greenen, nå som før til tross for mye fokus og trening på dette.

Solvang og Vale har vel vært hjemme og trent, og det er 1 1/2 måned siden forrige turnering tipper jeg. Det er ikke alltid så lett for amatører å få fri fra jobb og skole til langvarige treningsopphold i utlandet. Formen til disse er nok rusten regner jeg med.

Lene Krog kommer rett fra collegegolf i USA, men hadde mye skolearbeid og lite tid til trening før VM og var i tillegg syk, mao ingen optimal opplading på henne heller.

Uansett er resultatet meget skuffende. Vi får håpe de unge jentene som kommer har nok talent og tøffhet til mye og riktig trening som får de hakket lenger. Samtidig er jeg sikker på at både Anki, Amalie og Lene kommer meget sterkt tilbake til neste år.

Paprika

over 18 år siden

Paprika

De som leder landslagene både herre og dame! Hva kan de lære spillerne sine. Min påstand er at på damesiden er ikke Lars Vangdal god nok! På herresiden er det enda værre! Der er spillerne enormt mye bedre enn trenerne. De resultatene vi har oppnådd de siste årene er et resultat av meget god jobbing i klubbene og seriøs satsing fra enkelt spillere. NGF burde sørge for mye mere kompetanse inn i landslagene dersom man ønsker en positiv utvikling fremover.

Facit

over 18 år siden

Facit

Paprika: "På herresiden er det enda værre! Der er spillerne enormt mye bedre enn trenerne."
Heldigvis er de bedre enn trenerne. I hvilke idretter er trenerne bedre enn utøverne, Paprika?

bs...

over 18 år siden

bs...

Paprika; Du vet kanskje ikke at Niklas Diethelm har vunnet på challenge touren du da??

Paprika

over 18 år siden

Paprika

Niklaes Diethelm er et dårlig eksempel, ingen av hans elever har hatt noe særlig utvikling. Hva skal han bidra med? Mener dere at de norske spillerne både damer og herrer kan utvikle seg med nåhverende trenere?

Team Norway mener jeg er på riktig vei med Darren Clark og kompani.

ja

over 18 år siden

ja

det går nok fint skal du se...

Paprika

over 18 år siden

Paprika

Helt enig med deg! Lette baner, det blir jo bare en puttekonkurranse!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her