Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Sverige

eksperten

over 18 år siden

eksperten

Tenkte å ta en siste golftur til Sverige i høst. Tenker å reise siste helg i oktober, og lurer på om forholdene ikke alt for langt over grtensen fortsatt er ok da.

Noen som har noen anbefalinger om fine baner og steder og bo ca 1-2 timers bilreise fra grensa?

Nic N. Ame

over 18 år siden

Nic N. Ame

Har spilt på Strømstad, Mjølkerød, Dyneliken, Årjäng og Arvika i sommer. Veldig bra baner alle sammen. Personlig vil jeg rangere de slik: Strømstad, Mjølkerød, Årjäng, Arvika og Dynekilen. Sjekk www.hornet.nu for overnatting ved Strømstad/Dynekilen/Mjølkerød og www.arjanggk.nu for overnatting ved Årjäng/Arvika. Hvet ikke hvordan disse banene er nå men de var knallfine i sommer :-)

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Og gidder du å kjøre 1,5time over grensa er Trollhättan et fint sted for overnatting, spille Onsjø lørdag og Strømstad/Mjølkerød søndag på vei hjem for eksempel.

Sotenäs kan også anbefales, og Forsbacka ved Åmål skal være bra.

Mjølkerød

over 18 år siden

Mjølkerød

Mjølkerød driver nå med baneutbedringer, og har minst ett provisorisk hull.

Trollhättan

over 18 år siden

Trollhättan

Hvis du er en mann mellom 20 og 40 og bor i Trollhättan så kan jeg anbefale Butlers for en kveld på byen. Der jobber det noen særdeles hyggelige jenter. Spør etter Linda. Hun er dritfin :o)

Og hvis du skal spille Onsjø så anbefaler jeg å ta en ekstra kølle på innspillet til hull 17. Det er lenger opp dit en de fleste tror. Det samme gjelder for øvrig hull 13 (par 3). Der taper du fort et slag hvis du er for kort.

Ernst

over 18 år siden

Ernst

Hvis du orker å kjøre ned til Halmstad (ca.3 timer fra Svinesund) så er jo Tyløsand en helt rå bane! Du får fine "golfpaket" med hotell i Halmstad. Der nede er forholdene stort sett bedre lenger utover høsten. Pass på å få spilt Norra Banan på Tyløsand - en av de bedre i Europa..

H

over 18 år siden

H

Falkenberg må tas med på vei til Tylösand. Også en kanonbane

Terry77

over 18 år siden

Terry77

Kan anbefale å bo i Stenungsund på Quality Hotel Stenungsbaden. Der har du tilgang til mange kjempefine baner i området. I tillegg selger deg Golfpakker som inkluderer middag/overnatting/dans/golf. Kjempebra liv i helgene på hotellet hvor det er Dans, disco og 2 puber.

Da har du Stenungsund, Orust, Lyckorna, Kungälv Kode innenfor 15-20 min kjøring. Stenungsund og Lyckorna er kjempebra baner. Orust er litt forblåst på denne tiden, og ofte bløt. Kungälv kode er et snobbete anlegg som tror de er litt bedre enn det de egentlig er. Noen veldig fine hull, men hullene ligger alt for tett innpå hverandre slik at FORE høres overalt...

tvalo01

over 18 år siden

tvalo01

Terry77: Har vært mange ganger på KK, uten å sitte igjen med inntryket at de er snobbete. Tror du har vært uheldig når du var der. Sist jeg var der så tilbrake jeg hele dagen på banen og i klubbhuset. Følte meg veldig velkommen. Men helt enig anngående Fore ropingen.

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Kungälv Kode!?! Med verdens minste baneguide som var trykket på scorekortet. Haha, vi nevnte det for han i proshoppen etterpå. Han ble helt forskrekket:

"Jammen jammen... 99 procent, 99 nei 95 procent av alla våre kunder tycker att det är den BÄSTA BANGUIDEN DOM HAR SÄTT. NÅNSIN! 99, 95 procent!!!

Hehe, den lo vi godt av på "vägen hem"

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Ta med briller - det glemte jeg!

jimenez

over 18 år siden

jimenez

De beste svenskene banene ligger et stykke unna norskegrensen. Aller best er Tylösand i Halmstad, med Barsebäck som en god nummer to. Her snakker vi om anlegg med 36 hull og en kvalitet som kan matche hva som helst i verden.
Bohuslän har helt greie baner, men Forsbacka ved Åmål er nok den beste av de nære banene. Strömstad er veldig spillbar, men var kan hende bedre før? Mjölkeröd er blitt veldig bra, og Dynekilen er mye bedre enn banelengden tilsier.
Ljunghusen og Falsterbo, helt nede på Skanör-halvøyen i Skåne er også to baner i verdensklasse. Orker du ikke dra så langt, er Kungsbacka nær Gøteborg også et veldig godt tips. Og så ser jeg at meningene er delte om Kungälv-Kode. Min mening er at banen er morsom, om enn noe spesiell.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her