Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kongsberg de lux!

Jarle

over 24 år siden

Jarle

Et lite hint til alle de som prøver å finne en bane av klasse om dagen; Kongsberg!
Til de som ikke har spilt på Kongsberg enda: Gled deg!

Kongsberg er en oase nå om dagen sammenlignet med andre baner i Norge.

Sondre

over 24 år siden

Sondre

Jeg støtter deg der Jarle. Kongsberg er helt suvernen. Det er som det skulle vært langt utpå sommeren. Ikke en brun flekk og oppdrive.

Runar Nyrud

over 24 år siden

Runar Nyrud

Kremt... Kongsberg er i meget god stand sett i forhold til normalt på denne årstiden, og til (etter hva jeg har hørt) mange andre baner akkurat nå, men noen FÅ brune flekker finner man vel på Kongsberg også.... men ikke mange :-).

OG DET ER IKKE UMULIG Å FÅ STARTTID DER !!! Hvis du er villig til å gå ut før 9 eller etter 16 i helga er det ikke noe problem... og det er også mulig å få tid mellom 9-16 også hvis du er tidlig ute !!

Jarle

over 24 år siden

Jarle

Runar, de brune flekkene du sikter til var egentlig ubetydelige når man ser hele banen under ett! Det var helt hærlig på Kongsberg nå! Greit at greenene var litt trege. De var visst klippet på 5 mm den dagen vi var der (18/5).

Ang. brune flekker: På andre baner snaker man nå om grønne flekker...
:-)
Vel, det begynner å komme seg!

Runar Nyrud

over 24 år siden

Runar Nyrud

Hehe... som jeg sa, noen FÅ brune flekker, helt ubetydlig; enig.

Spilte banen tidlig lørdag morgen, nyklippet greener, da var de "ganske raske", men gresset gror så mye at greenkeeperen sliter :-).

Til info for dere som ikke kjenner Jarle, han er ikke medlem på Kongsberg, selvom det virker sånn :-), jeg derimot er medlem.

Det er ledige andeler Jarle....... prisen øker med 5000 om kort tid.....

Erling

over 24 år siden

Erling

Jeg hadde gleden av å spille Kongsberg for første gang fredag (sammen med Jarle) og jeg må bare si at banen var "driitfresch" - og jeg skal garantert tilbake dit flere ganger denne sesongen. At greenene var trege henger jeg meg ikke så mye opp i når resten hadde "midtenavjulikvalitet"!

Jarle

over 24 år siden

Jarle

Jeg skulle gjerne ha meldt meg inn, men jeg er allerede medlem i en klubb. Kongsberg kommer nok til å tjene noen kroner på meg allikevel i løpet av sesongen. Kanskje en årsavgift tilsammen? 10-12 runder....ikke usannsynlig!

Jarle

over 24 år siden

Jarle

Forresten så er det ikka bare banen som fortjener mye skryt på Kongsberg. Daglig Leder, de i proshop og de i restauranten er alltid blide og hjelpsomme. Hyggelige greenfeepriser er det også.

Runar Nyrud

over 24 år siden

Runar Nyrud

Hehe... det er lov å være medlemm flere steder vet du... ;-)

Et eksempel: Forrige søndag hadde greenkeeperen forsovet seg. Hva skjer så: jo han som har marshal (skrives det sånn ?) tjenesten kjører innom alle flightene på banen (ikke mange, da det var TIDLIG) og forklarer hvorfor greenene ikke er klippet.... Realt gjort synes jeg.

Jarle

over 24 år siden

Jarle

Jo, det er lov å være medlem i flere klubber, men jeg har aldri skjønt poenget så lenge man ikke sparer penger på det. Det må evt. være for å spekulere i golfaksjer (som er blitt så populært. I hvertfall foreløpig...).

Ellers; historien din er med på å understreke mine inntrykk av den gode servicen på klubben....

Runar Nyrud

over 24 år siden

Runar Nyrud

Litt mer service:

Kongsberg akkurat nå:

Banen er åpen med sommergreener og ordinære teesteder. Banen er i meget god stand:
Greener: meget bra, klippes på 5,5 mm, dresses tirsdag 22.05, klippes fra fredag 25.05 på 4,5 mm.
Teesteder: meget bra, god vekst.
Fairwayer: meget bra, god vekst, kun noen FÅ flekker som ligger litt etter.
Bestilling gjester: 2 dager før spill tlf. 32 73 54 00

Opplysningene er innhentet pr. telefon for 30 min. siden....

Tank-Andersen

over 24 år siden

Tank-Andersen

Og dere er ikke ansatt av Kongsberg GK ??

:)

Bjørnar Søderberg

over 24 år siden

Bjørnar Søderberg

Jeg må bare støtte alle positive utsagn om Kongsbergbanen sin tilstand så tidlig på sesongen.
Jeg spilte min første runde i Norge for denne sesongen forrige fredag, og "ventet meg brune fairwayer og greener med flekktyfus, men banen sto på ingen måte tilbake for de fleste andre baner til og med i August.
Stå på Kongsberg, og vis de andre banene at det faktisk er mulig å få banen klar kun få uker etter snøen har gått.

Tank-Andersen

over 24 år siden

Tank-Andersen

Ja - for all del - flott anlegg. Spilte der sel 4-5 ganger i fjor. Nydelig hull 9 eller 10 tror jeg det var - laaangt dog leg venstre.

Jarle

over 24 år siden

Jarle

Det må være hull 9 du sikter til. Syntes for øvrig hull 10 er meget bra golfhull. Min mening er at dette hullet er et av de best designede hullene i Norge. Jeg tenker både på det strategiske og det visuelle. Spill det selv og du vil forstå hvorfor.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her