Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfanalyse ble tabbe

fru strert

over 19 år siden

fru strert

For en uke siden gjorde jeg det som alle mener er lurt, nemlig å ta en golfsving analyse i en simulator med laser måler og alt mulig. Jeg har hele tiden innbilt meg at jeg har en grei sving og at jeg teffer ballen relativt bra.

Men dengang ei, jeg fikk "så hatten" passet av maskinen. Traff helt feil med driver og med jernene var det også ting å utsette, som indikerte at jeg egentlig var mye dårligere enn mitt hcp. Resultatet var at min 1 år gamle bag med nye, dyre køller bare kunne legges vekk og jeg ble anbefalt et helt nytt køllesett. Og da med mye mer lettspilte køller, (les nybegynner). Og jeg har hcp rundt 12 så jeg er jo ikke helt nybegynner.

Så hva skal en stakker gjøre? Kjøpe inn alt nytt, fortsette med det gamle, som tydeligvis er helt feil? Må si jeg har mistet litt lysten på golf for tiden. Det er som om man har jobbet med hagen i lengre tid og endelig er den blitt bra, for så å få beskjed om at området skal bli søppelplass og alt har vært til ingen nytte. Dette ble jo mye syting, men det tok litt piffen ut av meg.

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Bruk summen et nytt sett koster på undervisning. Bli glad igjen og trygg på ditt eget spill, kanskje til og med bedre enn i dag. Lykke til.

704

over 19 år siden

704

Hva vil du med golfspillingen din?

Hvis du er ute for å ha det moro og bli LITT bedre etter hvert som tiden går, så er det bare å tusle videre som du har gjort. Jeg har spilt med mange singelhandicappere som strengt tatt aldri burde kommet under 15 med tanke på teknikk og balltreff. Saken er bare at de er konsekvente i de "feilene" de gjør. (Skjønner spørsmålet kommer om at det kanskje ikke er feil det de gjør, men believe you me, de jeg snakker om kommer seg ikke noe særlig lenger ned enn der de er med den teknikken...)