Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

2/4 i flighten

Nattevakten

over 19 år siden

Nattevakten

Jeg har spilt golf i et par år, og liker fortsatt best å bare spille sammen med min venn. Grunnen til det er at jeg syntes det går mye fortere og jevnere med to - to enn fire i samme flight.

Det er hyggelig å spille med andre en gang i blant, men guuud så tregt. Spiller for det meste på baner uten for mye trykk, og på litt ukurante tider, for å få gå alene eller med en til.

Merker ofte at når jeg/vi er satt opp med to andre (par eller venner) ønsker de også å splitte opp. Da går de 2 første ut og er ferdig etter ca 5 min. og går videre, så kan vi gå rett etter.

Ser både foran og bak, blir sluppet forbi hvis vi er raskere, eller slipper forbi om andre er raskere enn oss.

Høres dette egoistisk ut?

Hrg

over 19 år siden

Hrg

Nei dette syntes jeg er helt i orden..
Det hender jeg og kompis har blitt satt i flight med andre selv om det ikke er press på banen. Det virker ut som at startboder har hørt at det er mer økonomisk å fylle opp flighter uansett hvordan det ser ut.

Skummelt ja

over 19 år siden

Skummelt ja

Skummelt å forholde seg til nye mennsker ja.

Nattevakten

over 19 år siden

Nattevakten

Skummelt ja: Hvordan trakk du den konklusjonen? Syntes ikke det er skummelt å møte nye mennesker i det hele tatt, for det meste omvendt. Kanskje du skulle lese hva spør om en gang til :-)

Jeg spør faktisk om du og andre syntes jeg høres egoistisk ut, fordi jeg liker best å gå to i stedet for fire i en flight. Litt tregt med fire, men sosialt og hyggelig iblant.

Egoet

over 19 år siden

Egoet

Du må se på hvor stort trykket på banen er.
Det er dumt å gå i firerball når alle andre går alene eller i toerball for da blir firerballen garantert en kork som samler opp kø.
Det er også uforskammet å avvise å gå med andre spillere hvis trykket på banen er stort.
Minnes godt en episode fra i sommer da jeg og en kollega skulket jobben for å ta oss en ekspressrunde på golfbanen like ved. Vi er begge singlehandicappere og effektive spillere, og leide bil for å rekke rundt på 2 timer. Så greide banen å sette opp 2 eldre senior gjestespillere med trilletralle og rundt 30 i hcp i samme ball som oss til tross for at det var over en time siden forrige ball hadde gått ut, og 40 min til neste ball var booket.
Først var vi høflige og så på at de hakket og døffet seg gjennom 2 hull, men etter utslaget på hull 3 var tålmodigheten vår slutt og vi forlot dem. Når vi parkerte golfbilen ved klubbhuset etter 18 hull så vi dem entre utslaget på hull 9. Ville blitt lang tid borte fra jobben dersom vi skulle hatt dem med oss.....
Greit at spillere har forskjellig nivå og ambisjoner, men for å si det rett ut så gidder jeg ikke lenger å drasse på forvirrede sjeler av typen sauer på beite. Selv om jeg har vært en håpløs spiller selv engang og sikkert irritert mange gode spillere med mitt overoptimistiske kamikazespill så er jeg nå i andre enden av prestasjonsskalaen og forventer flyt i ballen og å slippe å lete etter andre sine baller på hvert eneste hull.
Jeg anser det derfor som helt legitimt å få velge eller avvis hvem jeg vil eller ikke vil spille sammen med.
Er i likhet med nattevakten på golfbanen for å hygge meg, og det gjør jeg best når jeg spiller med venner.

Nattevakten

over 19 år siden

Nattevakten

Takk Egoet, tror du forstod hva jeg mente. Jeg ønsker ikke å være uhøflig, heller ikke sinke eller bli sinket.

Jeg antar faktisk at de seniorene som sinket dere, også pustet lettet ut da dere gasset avsted.

SuperLavHandicaper

over 19 år siden

SuperLavHandicaper

Vist jeg blir satt opp i ball med andre, noe som pleier å skje når jeg leier medlemskap på andre baner, så pleier de å bli lei etter et par hull fordi jeg alltid tar full rutine( håp om å bli god en gang).. enten det eller så synes de det er så moro å gå samme meg fordi jeg spiller bra:D så det å bli satt opp i ball med andre kan både være koselig å trist:S

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her