Jan B. Sørensen
For en tid tilbake hadde jeg en flott mailkorrespondanse med en dyktig spiller fra golfsvingen.no Vi kom inn på dette med åpen og lukket stands og jeg hadde noen spørsmål i den sammenheng. Hadde forresten henvist til noen tips på deres web-side som jeg faktisk hadde funnet en feil ved. Dermed fikk jeg liksom litt ekstra service.
Det svaret jeg fikk var at om man skulle ha en kontrollert slice så skulle man ha en åpen stands og selvsagt lukket stands ved hook.
Er det da ikke påkrevet å "kompensere" med vinkelen på køllebladet samtidig slik at det blir 90% på siktelinjen ? Jeg trodde at det var vinkelen køllen kom inn på ballen og dens vinkel på hodet som hadde betydning for ballens bane i luften (skru).
[Tar sjansen på et ekte golf-spørsmål jeg ;-) ]
Det svaret jeg fikk var at om man skulle ha en kontrollert slice så skulle man ha en åpen stands og selvsagt lukket stands ved hook.
Er det da ikke påkrevet å "kompensere" med vinkelen på køllebladet samtidig slik at det blir 90% på siktelinjen ? Jeg trodde at det var vinkelen køllen kom inn på ballen og dens vinkel på hodet som hadde betydning for ballens bane i luften (skru).
[Tar sjansen på et ekte golf-spørsmål jeg ;-) ]