Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfaksjer

hagagolfer

over 19 år siden

hagagolfer

På Haga Golfklubb i hjertet av Bærum kostet i sin tid én aksje kr 140.000,-. Idag omsettes disse for omlag kr 80-90.000,-. Jeg kjøpte fem av disse og har tapt omtrent kr 275.000,-. Jeg bærer tapet med stolthet og er usedvanlig lykkelig for at jeg kan spille golf på en bane av denne kvaliteten uten for mange medlemmer rundt meg. Gjestespillere må betale kr 900,- for en runde uten følge av medlemmer hvilket reduserer presset på banen betraktelig. Dette resulterer i minimal kødannelse og lite trygdebunader på banen, noe som passer oss medlemmer på Haga utmerket.

SuperLavHandicaper

over 19 år siden

SuperLavHandicaper

Dere Bærums Folk er Spesielle! alle som vil klubben litt godt ønsker greenfee spillere så lenge det ikke ødeleger banen.. kø er noe drit med en årsavgift som er sky høy fordi banen trenger penger, fordi at det ikke er noen greenfee spillere er vel ikke helt bra!?

Javel...

over 19 år siden

Javel...

Så fint for deg!

Hva faen skal du meg fem aksjer? - Til andre familliemedlemmer eller skulle du tjene deg styrtrik?

Øy

over 19 år siden

Øy

Dette er jo bare tull og skrevet for å prøvosere SuperLav... og Javel...

Fjomp

over 19 år siden

Fjomp

Eller kjøpte du fem aksjer slik at det skulle bli enda mindre kø?

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

Jeg tipper innlegget er et (mislykket?) forsøk på en slags ironi. Synes det låter merkelig at hagagolfer kjøpte 5 aksjer og sier han har tapt 275'. Disse er IKKE tapt før han ev realiserer tapet.

Tror heller innlegget er skrevet av en småfattig sosialist som synes livet er best når man kan drite ut de som har det bedre enn dem.

Erik____

over 19 år siden

Erik____

Er det mulig å bli mer snobbete enn trådstarter ?

Purunge Gunnar Bull

over 19 år siden

Purunge Gunnar Bull

Tja... Hvis det er ironisk ment - noe som virker mest sannsynlig - så kunne det faktisk vært skrevet av deg. Nå kjenner jeg jo ikke deg da, men... Anser du deg selv som snobb?

705

over 19 år siden

705

Snobbete Erik. Er jo det samme som resten av aksjemarkedet. Men det var kanskje ikke alle som trodde at kursen på golfaksjer ville stupe, ihvertfall ikke etter all opphausingen fra NGF sin side og at det var 120 000 medlemmer som spilte golf!!
Vi andre som ikke kjøpte aksjer på baner kan idag tenke, takk for det. Men slik er livet, you win some, and you loose some. Hadde du tatt alle disse pengene og satt de på børsen så ville de i snitt i samme peirode gitt deg en avkastning på nærmere 60%. Men golfakjser er dårlig butikk. Nå derimot tror jeg faktisk markedet sier KJØP! Og pengene er som pittulf sier ikke tapt, før et evt. tap er realisert via salg. Dette er nok ironisk skrevet nettopp for at slike som Erik skal komme på banen, og det tok ikke lange tiden.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Selvfølgelig er det ingen som har kjøpt 5 aksjer på Haga, det er utrolig nok at noen har kjøpt èn ;)

Hepp

over 19 år siden

Hepp

Forøvrig reklamerer Haga med greenfee til 400,- nå...

Struck

over 19 år siden

Struck

At Haga har lagt seg på en linje hvor de kun ønsker at det er aksjeeierene som skal betale moroa er jo ikke så rart. Hadde de lagt opp til at grenfeespillere skulle vært med å finansiere denne utrolig rotete banen, med håpløse fairwayer og dåååårlige greener, ja så ville de vært konkurs for lenge siden. Grenfeespiller kan jo velge, og etter en runde der så ville nok de fleste av dem, som vi, ikke ha spilt den banen (anlegget) mer enn én gang!!!!
Har aldri spilt en så håpløs bane, og det meddeler jeg alle som jeg spiller golf sammen med, og mange bekrefter dette intrykket!!!
Nei, hafgagolfer, det at du har kjøpt 5 (?) aksjer på et så håpløst anlegg viser jo ikke bare din dårlige forretningssans, men også at du ikke klarer å se "banen for bare grass" eller gress, som det uttales på de kanter!

Loddvart

over 19 år siden

Loddvart

Ja la oss mobbe dialekter også nå Struck. Jeg sier græss, men jeg skriver gress da. Ikke at jeg har problemer med deg som sier grass - annet enn at jeg syns du høres teit ut :)

Pro golfer

over 19 år siden

Pro golfer

Å si at Haga har dååååååårlig greener viser litt hvor usakelige Struck og mange andre er her inne. Spiller en del på haga og det er ikke mange baner i Norge som kan si at de har bedre greener. Fra midten av sommeren har de ligget på rundt 9-10 på stimpmeteren. Hvis dette er dårlig så får du flytte til et land der banene er åpne hele året...

Mange glemmer også at HAGa kun har vært åpen i 3 år. Enkelte banedesignere mene at det tar opp mot 15 år før banene virkelig får satt seg.

Loddvart

over 19 år siden

Loddvart

Pro golfer: Vel litt tull det du snakker om også. Både Kragerø, Nøtterøy og Miklagard har vært åpent i få år og har superbe greener. Er Haga like bra som disse? Stimpen har ikke så mye å si, det er jevnheten som har noe å si. Går ballen der du putter den, eller hopper den veggimella?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Jeg tenkte å spille Haga lørdag men fikk ikke booket der som vanlig greenfee-spiller, før ved evnt direkte oppmøte.

Har ikke spilt der, men gleder meg til første gang, innspill fra Struck skremmer meg ei.

Struck

over 19 år siden

Struck

Det er ikke meningen å skremme deg fra å spille, bare gjøre opperksom på at du ikke vil finne bane av topp prestanda.
Og i disse dager, så ta med vadestøvler og "vær" forberedt på vannpolo......hvis de ikke har stengt nå da!

Loddvart

over 19 år siden

Loddvart

Fooore: Du blir helt sikkert fornøyd med runden din på Haga. Det er absolutt en ok bane.

900kr på Haga

over 19 år siden

900kr på Haga

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Struck sin vrede mot Haga må bunne i misunnelse eller dårlig spill den dagen du spilte banen.

Er enig i at banen kan virke litt rotete første gangen man går den, men når man vet hvor de forskjellige hullene er, er det helt ok.

Dagens forhold på banen kan vel neppe du uttale deg om siden du bare har gått den én gang for en stund siden. Banen holder seg faktisk meget bra - tørrere enn feks Hauger (gikk Hauger på torsdag og Haga på søndag).

Fooore: Greenene har vært luftet og dresset, så du kan ikke forvente deg supre forhold, men de blir bedre hver dag som går.

golfer

over 19 år siden

golfer

fy faen for en ............ spesiell rase de fra bærum altså!!!

Pittulf

over 19 år siden

Pittulf

Ja de må jo være helt annerledes enn alle andre!!! Kan det være noe med drikkevannet?

Foreslår med dette "golfer's" innlegg som årets dummeste.

stolt fra bærum

over 19 år siden

stolt fra bærum

Hehe, Greenene på Haga har vært kanon bra hele høsten. De sleit litt i starten men det har mange gjort. Miklagard i fjor hadde f... meg vinter greener lenge...

Ingen tvil om at Haga er en bra golf bane..

Til stolt fra Bærum

over 19 år siden

Til stolt fra Bærum

Skjønner ikke hvor du har fra at Miklagard hadde vinter greener i fjor, banen var i kanon stand i hele fjor slik den også har vært i år.

Forøverig er jeg enig i at Haga har vært bra i år foruten den første måneden, har ihverfall aldri sett den bedre enn i år selv om det ikke er min favorittbane.

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Haga var nydelig før vinterarbeidet startet. En runde i juni, en medio august, en sist i september og nå nesten midtveis i oktober. Best forhold på september runden. Banen fremstår bedre i år sammenlignet med i fjor i mine øyne. Liker den gule sløyfa best. Ikke den beste golfbanen i Norge. Noe trangt mellom enkelte hull. Nok av utfordringer for de fleste. Det er vel ikke til å unngå at man hører noen fooore i løpet av en runde. Mange bedre spillere synes den er noe kort. Topp fasiliteter forøvrig gjør anlegget til et hyggelig besøk. Skal spille mere neste år hvis vi viderefører avtale. (sponsor)

Fra bærum

over 19 år siden

Fra bærum

Mente å huske at Miklagard ikke var så bra på starten i fjor jeg!!! Men for all del. Jeg mener at miklagard er uten tvil Norges beste bane. Helheten er kanonbra... Men synes at Haga er en flott og koslig bane. Selvom den er litt kort og ganske enkel er det en fin bane...

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Det var vel for 2 år siden at de stengte i Juli på grunn av ubrukelige greener mener jeg å huske.
Men jeg klarer ikke forstå hva dette har med saklighet i kritikken av banen å gjøre?
De stengte fordi de hadde et problem. er det galt? Skal man holde en bane åpen når den er uspillbar også?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Mitt poeng ift Mikla var at de hadde stengt fordi de måtte, og sikkert lærte noe av den opplevelsen. Om det da ikke var umulig å unngå at greener ble dårlige som de var.

Mitt poeng var altså at jeg antok at Mikla LÆRTE noe av det, ikke noe annet.

Man må ikke ta alt som kritikk, noe kan tolkes som ros om man fjerner skylappene.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Haga er en god bane, ikke den beste, men over snittet etter min mening.

Men det er et par ting som kunne ha vært bedre. Litt langt mellom noen hull (mellom hull 3 og 4 gul sløyfe og fra rød til blå, blå til rød og rød til gul). I tillegg mangler det et sted for å gjøre rent utstyr og sko (hvis ikke jeg er helt blind, da).

Struck

over 19 år siden

Struck

Ikke bare at det er litt langt mellom hullene på samme sløyfe, men det er ulogisk "rekkefølge", dvs hvis man ikke vet hvor man skal gå, så er det ikke logisk plassering på endel av hullene i forhold til hverandre. Nettopp som nevnes over, mellom hull 3 og 4 på gul sløyfe, og rød sløyfe er rotet lagt opp der den delvis er gjemt oppe i skogholtet, og når man skal til bake til "hoved" banen, så kan man gå seg vill i tur- og ridestier inne i skogholtet. Vi følte det hadde vært naturlig å stoppe å koke kaffe i skogen der, men det hadde jo ingen fortalt oss at vi kunne gjøre........
Så, når vi hadde orientert oss tilbake til hovesløyfa på rød og spilt den ferdig, så var det jo svært naturlig å gå flere 100 m for å finne gul sløyfe, som lå innkranset i blå sløyfe, og så spille tre hull, for så å måtte gå den helt naturlige vei rundt restauranten og forstette spillet på nedsiden av denne. Helt logisk, og særlig når det er så godt skiltet.
Nei, å si at dette ikke er rotete, og å hevde at banen er over gjennomsnittet!!!, ja da må man vel mene for baner beliggende i Bærum i så tilfelle!
De fleste andre baner jeg har spilt på østlandet ligger ikke noe tilbake for Haga i hverfall, heller omvendt!
Og i forhold til drenering, så hadde det regnet dagen før vi spilte banen, og den var tildes svært våt, altså ett døgn etter regnværet. Det kaller jeg dårlig drenering!!!
Nei våkn opp folkens, det at banen er lokalisert i Bærum, er ikke ensbetydende med at den er BRA!!!! Noe Haga er et godt eksempel på!!!!

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Det at du ikke klarer å finne frem er ikke ensbetydende med at den er dårlig!

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Jeg kan være enig i at det ikke er helt enkelt å finne frem på Haga. Det har nok sammenheng med at de har klemt inn 27 hull inn på et forholdsvis lite område. Men for mange skilt på banen er ikke noe godt alternativ. Oversikt i baneguide og på scorekort gjør jobben like godt. At banen var våt i høst er heller ingen overdrivelse. Men det var baner som var værre i samme periode (Når det regnet som værst)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her