Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Banesvin

Dobbeltnic

over 19 år siden

Dobbeltnic

Ble virkelig forbløffet da hel gjeng, 10-12 personer fra nabokommunen var på besøk på min hjemmebane.

De gikk i 3 flighter med 3-4 personer i hver. Flere av den var mer en lettere beruset, så jeg og mine to medspillere plukket ølbokser etter dem og kaster dem i avfallsdunker som finnes ved hver tee.

Noen av dem trampet eller klemte boksene i sammen og hev dem i skogen eller bare rett ned fra der de stod. Løs torv ble ikke lagt på plass og vi måtte reparere nedslagsmerker etter dem.

Jeg og en medspiller hadde god tid og aksjer i banen, så vi tok på oss å rydde så godt vi kunne etter dem, mens den tredje hadde kommet 30 mil for å spille på denne fine banen, og betalt greenfee for dagen. Han giddet ikke å dilte etter denne gjengen (forståelig nok)

Ved en tee måtte 4 av disse banesvinene gå tilbake for å komme videre og traff da på oss to som ble igjen og ryddet etter dem, da sa snålt nok den eldst av gjengen" han var virkelig uhøflig han dere spilte i lag med, han sa bare, jeg SKAL forbi dere".

Min medspiller ble litt forbanna og utbrøt "det har også jeg nesten lyst til". Gubben ble litt sur å begynte å prate om god etikette.

Hei-, hvem brøt god etikette og banestell, mine medspillere eller disse fyllefantene som hakket opp banen vår og svinet den til med ølbokser??

Etter denne episoden hoppet vi over 3 hull og kunne spille på en fin velstelt bane i vanlig tempo, så vi fikk det gøy de 4 siste hullene, men krydret med en bismak av at resten av banen nok ser ut som en kjøttdeig, og vemmelig følelse avat vi burde "tatt" resten også.

Hva ville dere ha gjort i et slikt tilfelle???????????

CallMeCrazy

over 19 år siden

CallMeCrazy

Dratt mobilen opp av lomma, og ringt til klubbhuset/pro og fått noen til å fjernet dem fra banen.

Fruzzy

over 19 år siden

Fruzzy

Ja si det du. Trøsten må være at de la igjen en noen tusen kroner, og håpe at de skjerper seg og kommer edrue tilbake.

Erik____

over 19 år siden

Erik____

Er vel greit om de er fulle, bare de oppfører seg.

Dobbeltnic

over 19 år siden

Dobbeltnic

Erik____: Selvfølgelig kan folk vel ta noen øl, det så i hvertfall ut som de moret seg, men det er irriterende når ølboksene ligger slengt etter dem.

Verre var det at de ikke brydde seg om banen, himmemlvid forskjell på å gå før, en etter dem.

bak-måtte lappe etter dem hele tiden, foran: helt fint. Jeg ønsket ikke å krangle med dem, for som Fruzzy sier, de kommer nok tilbake mer sjerpa, og det håper jeg da virkelig.

Chris

over 19 år siden

Chris

Hvilken bane var dette på?

Dobbeltnic

over 19 år siden

Dobbeltnic

Hei Chris.

Som du nok forstår har jeg ikke lyst til å si hvilken bane, for å ikke henge ut ølhundene fra nabokomunen.

For så vidt betyr det vel ikke så mye heller, jeg hadde bare lyst til å si til dem : Pleace ikke gjør dette igjen. Og heller ikke noen flere sure miner fra vår side :-)

Om du absulutt vil vite det, kan du si meg hvorfor???

Chris

over 19 år siden

Chris

Sikkert ikke samme bane vi har gått på.
Gikk bak en "turnering" med glade gutter på Evje på søndag og lurte på om det var disse du siktet til.
Fant masse ølbokser etter de, men alle lå der de skulle, i søplebøttene.
Og banen så fin ut.

Dobbeltnic

over 19 år siden

Dobbeltnic

Nei det var ikke Evje, godt at de gutta kastet boksene det de skulle være :-)

En ting felles likevel-"våre" gutter var også på "turnering".

Jeg lurte litt på hva slags turnering det kunne være, men sikkert gøy ;-)

anonym

over 19 år siden

anonym

Alkohol på en golfbane hører hjemme på hull 19 - Dermed BASTA

Hikk...

over 19 år siden

Hikk...

Ja, i Norge hvor de prektige bor, der er det ikke lov med "en lille bajer"!
Under organsierte turneringer er ikke alkohol blant spillerene akseptabelt, men på "selskapsrunder" må det være opp til hver og en enkelt hva de vil slukke tørsten med!
Like ille er det å se de som spiller med sneipen i kjeften, og hiver sure sneiper "overalt". Det virker værre synes nå jeg!

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Sneiper er noe svineri!

En "lille" gjør vel ingenting, men fyll er ikke forenelig med harde golfballer og store drivere.

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Enig med både hikk... og Maverick. Sure sneiper i "sandkassa" og folk som røyker på banen, ÆÆÆsj.

Sjokkerer nok her men jeg haddde ikke blitt mer kvalm av å se en person sette et skudd med sentralstimulerende, en en som "puffer" røyk i trynet på sine medspillere.

Personer med sprøyta skader kun seg selv, om han kjenner sine begrensninger og tar sprøytedritten med seg.

( For ordens skyld, ønsker ikke å se noen av delene)

Noe øl må man vel få drikke, men ikke mer en at man tenker over hva man gjør. (slenger flasker/bokser og gir fullstendig blaffen i banestell).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her