Heldagsgolfer
Har spilt mye utenlands, og mange baner nedover i Europa og i Storbritannia tilbyr både Greenfee og Dagsmedlemsskap.
Har lært at Greenfee betyr én runde golf, og Dagsmedlemsskap betyr at man i et døgn kan benytte banen og alle klubbens fasiliteter så mye man ønsker. På de mest fasjonable klubbene gir dagsmedlemsskap også fri tilgang til spa, treningssenter, klubbhus, og alle fasiliteter de har. På lik linje med de faste medlemmene.
Jeg slo derfor til med en gang når jeg fikk mulighet til å kjøpe et såkalt dagsmedlemsskap på Miklagard for en grei sum. Men ble desto mer overrasket og skuffet når det viste seg at det i realiteten ikke var annet enn en vanlig greenfeebillett. Så egentlig for meg minst 2 runder.
Når jeg spiller dyrer baner i utlandet kjøper jeg ofte dagsmedlemsskap og går 2 eller 3 runder. Dagsmedlemsskapene er typisk 20-25% dyrere enn greenfee, men gir mye mer for pengene.
Ser at flere baner i Norge også selger dagsmedlemsskap som gir adgang til å spille så mange runder man orker medlemsdagen.
Når det gjelder Miklagards definisjon av begrepet så er det bare store ord og lite ull.
På tide å begynne å kalle en spade for en spade.