Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er et dagsmedlemsskap

Heldagsgolfer

over 19 år siden

Heldagsgolfer

Hva ligger i begrepet "dagsmedlemsskap" ?
Har spilt mye utenlands, og mange baner nedover i Europa og i Storbritannia tilbyr både Greenfee og Dagsmedlemsskap.
Har lært at Greenfee betyr én runde golf, og Dagsmedlemsskap betyr at man i et døgn kan benytte banen og alle klubbens fasiliteter så mye man ønsker. På de mest fasjonable klubbene gir dagsmedlemsskap også fri tilgang til spa, treningssenter, klubbhus, og alle fasiliteter de har. På lik linje med de faste medlemmene.
Jeg slo derfor til med en gang når jeg fikk mulighet til å kjøpe et såkalt dagsmedlemsskap på Miklagard for en grei sum. Men ble desto mer overrasket og skuffet når det viste seg at det i realiteten ikke var annet enn en vanlig greenfeebillett. Så egentlig for meg minst 2 runder.
Når jeg spiller dyrer baner i utlandet kjøper jeg ofte dagsmedlemsskap og går 2 eller 3 runder. Dagsmedlemsskapene er typisk 20-25% dyrere enn greenfee, men gir mye mer for pengene.
Ser at flere baner i Norge også selger dagsmedlemsskap som gir adgang til å spille så mange runder man orker medlemsdagen.
Når det gjelder Miklagards definisjon av begrepet så er det bare store ord og lite ull.
På tide å begynne å kalle en spade for en spade.

Ensom vet

over 19 år siden

Ensom vet

Dagsmedlemskap gir samme bestillingsrettigheter som medlemmer. Greenfee er dagen før. I tillegg er handikap krav GK for Dags og 28 for GFee.

Ikke bare store ord!

Heldagsgolfer

over 19 år siden

Heldagsgolfer

Det du nevner har ingenting med begrepet "dagsmedlemsskap" å gjøre.
Spørsmålet er hvorfor er ikke et dagsmedlemsskap medlemsskap en hel dag på Miklagard slik som det er andre steder.

704

over 19 år siden

704

Enig med deg Heldagsgolfer. Hvis du har kjøpt et dagsmedlemskap bør du ha muligheten til å gå flere runder samme dag hvis du har booket tid på banene (eller den ikke er full). I tillegg bør du ha de samme rettighetene ellers, hva nå enn det måtte innebære. Regner med det er ganske forskjellig fra klubb til klubb, og at det i de fleste klubber betyr ingenting annet enn fritt spill.

Natta

over 19 år siden

Natta

Bare for moro skyld, Heldagsgolfer. Når du har kjøpt dagsmedlemskap i England og Europa - hva har det utenlandske navnet vært? Daily Membership?

Nic N. Ame

over 19 år siden

Nic N. Ame

Spilte på Strømstad og Mjølkerød i sommer. Begge banene hadde "dagsgreenfee", noe som innbærte at vi kunne spille så mange runder vi orket i løpet av dagen.

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Jeg vet at gjestespillere går så mye de orker i Kvinesdal for vanlig greenfee.

Tror ikke Kvinesdal har dagsgreenfee, men man jo være rimelig sprek for å klare noe mer en to runder på den "tunge" banen.

Aiaiai

over 19 år siden

Aiaiai

Uansett - dagsmedlemskap bør innebære fritt spill i en hel dag.

Noen som gidder sende en klage til Mikla + Forbrukerombudet? Det hadde vært litt morsomt om de måtte endre navn eller praksis på "medlemskapet"....

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Enig i at det er logisk at dagsmedlemskap burde gi anledning til å spille hele dagen, samtidig så ville de da kostet dobbelt så mye....

t

over 19 år siden

t

Med andre ord. Missvisende

øyøyøy

over 19 år siden

øyøyøy

Hva er egentlig forskjellen mellom greenfee og dagsmedlemsskap ?
Har merket meg forskjell i bookingrettigheter, men ser ikke noe annet.
Er det bare for at det skal høres flott ut å dele ut dagsmedlemsskap ??

Tolle

over 19 år siden

Tolle

Navnet henspeiler på at man har medlemsrettigheter for en dag. Dvs booking opp til 7 dager i forveien, spill i reserverte medlemstider og man kan ha med gjester for 450,-.
Alle regler står svært godt forklart på alle billetter og på www.miklagardgolf.no.

704

over 19 år siden

704

Jeg mener fortsatt at dagsmedlemskap burde gi muligheten til å spille så mye man vil den dagen (på generell basis). Men jeg plukket dette ut fra nettsiden til Miklagard. Det står jo ganske klart hva dagsmedlemskap gjelder der, og da er det vel lite man kan gjøre gjennom en klage.

Dagsmedlemskapsbilletter:
Har samme bookingrettigheter som medlemmer
Billetten gjelder for 1 runde på banen
Kan ha med gjester etter samme regler som for medlemmer
Ved no-show med dagsmedlemskap, kan ikke billetten brukes senere
Billettnummer må oppgis ved booking

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Klager man viser man bare at man ikke har fått med seg betingelsene.

Tror også på andre baner at de er rimelig klare på hva som er inkludert i ulike typer greenfee-tilbud, ift booking, gjester, annet.

Pasek

over 19 år siden

Pasek

Miklagard Golf selger ikke dagsmedlemskap. De selger kun greenfee som vanligvis koster kr. 900 til gjestespillere som ikke har medlemstilknytning.
Dagsmedlemskap kan kun fås eller 'kjøpes' fra en aksjonær som har 3-5 aksjer og som har konvertert spilleretten til et visst antall dagsmedlemskap. Dagsmedlemskapet gir vanlige medlemsrettigheter f.eks. som å kunne ta med gjestespiller til halv greenfee.
Miklagard har vært 'stappfull' hver helg i hele sommer og det er vel av hensyn til medlemstilgangen på banen at 1 runde pr dag er innført.

Svindlet

over 19 år siden

Svindlet

Spiller ingen rolle hvordan dagsmedlemsskapet distribueres, saken er at Miklagard golf har trykt opp papirlapper som heter "Dagsmedlemsskap" men ikke er det. Dette er sterkt misvisende.

Loddvart

over 19 år siden

Loddvart

Er du svindlet stakkar... så trist

Gjestespiller

over 19 år siden

Gjestespiller

Bytt navn! Man har ikke "medlemsrettigheter for en dag", siden det såkalte medlemskapet kun gjelder for en runde. Medlemmene kan selvfølgelig spille så mange runder man vil i løpet av en dag. Hva er poenget med å bruke et så misvisende navn? Det er jo i følge Pasek fullt uansett.

PS! Ansatte og styremedlemmer som er så opptatt av forsvare det dårlige "navnet" på disse greenfeebillettene med tidsbestillings og gjesterett burde takke trådstarter for et bra innspill.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Dette er en dustete storm i et vannglass. Enig i at navnet kan tolkes feil, men dette er ikke et produkt som Miklagard har solgt til sluttbrukere, det er et produkt som er bedre enn greenfee og et navn må vel barnet ha.

Miklagard har sånn sett heller ingen ting å tape på å forandre navnet, så vi får vel håpe de kan finne på noe annet (f.eks. VIP GreenFee eller noe sånt) slik at ikke de fire kverulantene som kommer hvert år får noe mer å hakke på.

Skjønt - de finner nok noe annet istedet :-)

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Jeg vet at Losby også har dagsmedlemskap, noen som vet om de fører en annen praksis enn Miklagard?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her