Runar Nyrud
Respektløs: Du kan ikke klare å ha ALLE forskjellige type køller i ALLE forskjellige varianter, det er rett og slett ikke nok kjøpere de fleste steder til at det er mulig i praksis, noe som vi trolig er enig i. MEN: Feks. Borre er "Callaway testing center" (eller hva pokker det heter), der har de en vogn med alle mulige versoner av callaway's jernkøller. Et annet sted jeg var innom (som jeg ikke husker akkurat hvor) hadde de det samme for Titleist, et annet sted Ping osv. så unntakene finnes. "Problemet" er at vi har en proshop på hver bane, og da er ikke markedet stort nok til at alle kan ha alt.
"Hvis man sparer flere tusen kroner på dette betyr det jo at man sponser pro'en med disse pengene i stedet ved å gjøre deg motsatte! Dette er jeg slettes ikke interessert i å gjøre! Pro'ene driver butikk og må akseptere konkurranse som alle andre må gjøre."
Ok greit, men dette gjelder jo over alt; du kan kjøpe en bil i Tyskland, gjøre all jobben selv, og spare penger. Du kan kjøpe DVD billigere fra utlandet osv. Du får mye billigere biff ved å kjøre til Sverige.... Norge er et dyrt land å leve i !!! Prisene reflekterer det. Man må få lov til å kjøpe fra de steder man vil selvsagt. Men det å få hjelp av en proshop (gratis) til å teste køller, finne ut hvilken type som passer en best (gratis) og så bestille de på internett fra USA ? Nei...... det er .... ja dårlig folkeskikk er vel det nærmeste jeg kommer.
Noe annet er selvsagt at du har tittet på noen køller og finner det til en god pris et annet sted selvsagt.
Hvorfor er køllene så mye billigere i USA ? VOLUM er et stikkord her. De har noe SINNSYKT mange flere golfere enn i Norge. Sverige er kanskje greiere å sammenligne med, det er ikke SÅ mye å spare derfra, da tenker jeg "normalpriser". Har sett kjeder i Sverige som har solgt golfsett i matbutikken eller noe for lave priser men......
Jeg flirer litt av enkelte som har "jeg vil pokker ikke betale så mye for produktet for da tjener du penger" innstilling, ikke at jeg skal påstå at noen er 100% slik her, men jeg truffet et par av dem. Jeg tipper ihvertfall at de ikke driver butikk selv.
Dette minner meg om historien jeg hørte om Kjetil Andre Aamot som er noe slikt: det ble "klaget" over store premier i alpint og at han på 1,5 minutter hadde tjent 1 million kroner, det var xxxx kr. i timen det.... Så senere hadde Kjetil og far hans summert ca. hvor mye han hadde tjent som alpinist, og delte det på alle timene med trening osv. Tror det var noe slikt som 50 kr. timen eller noe.... Greit, ikke helt sammenlingbart da.....
Var litt sent dette, håper at det ikke ble bare rot....