Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

beste putter?

morten

over 19 år siden

morten

Hvilken putter er den beste dere har hatt? Svar gjerne ved å legge til hvilket HCP du har, hvor lenge du har spilt osv.

golfer

over 19 år siden

golfer

odyssey rossie II, hcp 6,3

red x

over 19 år siden

red x

Scotty cameron red x, hcp +1,2
spillt i 8 år

Pesper Jarnevik

over 19 år siden

Pesper Jarnevik

Pilot Ace-1 på raske greener (Miklagard og en del baner i utlandet)

Never Compromise Milled på normale Greener (Tyrifjorden, Oslo, Larvik, m.fl)

Ping Doc15 på dårlige/trege greener (Skoger, Kongsberg, Kjekstad, Eiker, Modum, Aurskog Finstadbru og typiske 6-hullsbaner)

Bak kommer:
Odyssey 2-ball
Ping Craz-E

Nixon

over 19 år siden

Nixon

Smart å sammenlikne greenene på kongsberg med Kjekstad, Eiker og Modum.....lur du!

Olaffen

over 19 år siden

Olaffen

Nixon: dem er jo like dårlige :)

HrG

over 19 år siden

HrG

Nike T100, hcp 19,6. Spilt i 3 år, 1 år med den putteren. Kommer nok ikke til å bytte med det samme

tiger skaug

over 19 år siden

tiger skaug

Scotty cameron futura. hcp 10,2... Er helt greit fornøyd med den, men har vurdert om jeg skal kjøpe meg en blade putter.

735

over 19 år siden

735

SC Newport 2.
6,9

Tom

over 19 år siden

Tom

Never Compromise.
Milled Series. Har nr 1 og den er bare KANON.

Scotty cameron

over 19 år siden

Scotty cameron

Scotty cameron: Har flere og synes de er helt nydelige

Nattevakten

over 19 år siden

Nattevakten

Dette ble du vel klok av morten?

Hver mann sin putter, finn en du liker selv, du kan jo ikke dra rundt på 14 puttere.

morten

over 19 år siden

morten

til nattevakten: har selv en en jaxx putter (klon til en olyo sine). Betalte 400, og er veldig fornøyd med den. Grunnen til spørsmålet, var fordi jeg lurte hvor mye folk her la i sin putter.

anonym

over 19 år siden

anonym

morten.
42-45% av alle golfslag er med putteren, hvor mye synes du man bør legge i putteren da, siden spørsmålet ditt er vinklet på denne måten.

Mange betaler gjerne 4000 for siste hete driver, men straks en putter koster med enn 2000 kroner så rynker man på nesen.

Hvor mange slag bruker du med driveren på en runde, maks 9-12 tenker jeg, og så har du sikkert 30-38 putter, tenk litt over den du;)

morten

over 19 år siden

morten

til anonym: det var et utrolig bra svar =) beste rett på sak forklaringen jeg har hørt om denne saken, noen gang.

Passauf

over 19 år siden

Passauf

I tillegg til ovennevte utsagn om prioritering av putter vs driver kan det samme sies om tid man legger ned til trening. Mange benytter mer enn halvparten av slagene i løpet av en runde rundt og på green. De samme trener bare noen minutter før runde på putting / nærspill. Hvis dette prioriteres likt med andre slag vil reultatene komme. Sjøl benytter jeg en red x senter skaft. Er godt fornøyd etter to år.

anonym

over 19 år siden

anonym

antall slag bør ikke gjenspeiles i antall minutter trening, men Passauf har helt klart et poeng.

Men to faktorer er viktige her:
1) Det er ubehagelig å trene putting for lenge, dessuten bør man ikke øve inn uvanene som lett kommer ved tilfeldig oppstilling og slurvetrening.
2) En golfsving er en del mer komplisert bevegelse og derfor viktig å øve inn godt balltreff og release.

Men Passauf har et kritisk poeng som de fleste klubbgolfere overser, nemlig nærspillet. Her ligger rundt 3/5 av alle slag, så følelse for korte slag samt balltreff bør øves inn, for dette gir bedre balltreff ved full sving.

Er egentlig merkelig at det alltid er nybegynnere med pro tilstede som øver inn full sving uten feeling for noe som helst. De burde begynne med 40metersslag, helt til de treffer ballen square, og heller øke svinghastighet og lengde i baksving progressivt som balltreff holdes ved like..

TREN BAKLENGS ;)

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Æsj. Hver gang jeg trener baklengs blir bare hullene lengre og lengre og lengre. Kommer aldri fram. Den der fikk jeg jammen klem på.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her