Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Banen på Onsøy

Mr.Birdie

over 24 år siden

Mr.Birdie

Jada, så ble det til slutt min tur å få slå fra gress. Eller? Vi var fire opptimister som betalte 250 i greenfee hver. De tre første gikk bra og banens tilstand var ikke så værst. Men det ble brått værre. Det var ikke greener men forskningsfelt for sjeldne gressarter og fairwayene var stein harde med innslag av gresstuster. Og det var matteutslag. Med ballplassering og pegging på fairway ble det etterhvert en merkelig runde. Banens tillstand er grei nok. Mange baner sliter med liknende, men å forlange full greenfee!!! Det er grådighet på sitt aller værste. Men Onsøy legger ikke skjul på at nettopp denne inntekten er meget viktig. 75 kr hadde holdt i massevis. Menge andre klubber er flinke til å redusere greenfeeavgiften hvis banen ikke er i topp tilstand.
Dette blir en stor FY til Onsøy. Det var som å spille golf på en byggeplass.

Jan-Håkon Skarpsno

over 24 år siden

Jan-Håkon Skarpsno

Tilsvarende gjelder for Hauger.
De mener det er greit å ta full pris (450.-) for en
runde hvor flagget er håpløst plassert
i hellinger foran greenene på veldig
mange hull, samt et meget provisorisk
utslagssted på hull 3. En golfrunde
er et produkt fra golfklubben.
Er produktet av sterkt redusert kvalitet, er det etter min mening en selvfølge å redusere prisen deretter!

Vi kan jo selvfølgelig velge å ikke kjøpe dette produktet p.g.a. dårlig kvalitet. Da ville de nok redusert prisen. Men p.g.a. iveren etter å spille,
og kanskje en lengre kjøretur bak oss,
velger vi å spille uansett. Det vet
klubbene. En annen ting er at vi
kanskje burde spørre om banens tilstand
når vi bestiller tid over telefon,
og håpe på et ærlig å redelig svar.

JHS

Glenn

over 24 år siden

Glenn

Dere får dra til kjekstad til høsten og våren 2002 da vet dere. Der er det kun 100 i greenfee når det er vintergreens

Le Alg

over 24 år siden

Le Alg

Skjønner at du er frustrert, men etter å ha vært en tur på Trondheim GK er jeg rett og slett misunnelig på deg. Der tar de 200,- for å spille på et anleggsområde. Ingen greener er åpne, men de har satt et flagg der fairway skulle vært. For fairway, det eksisterer det ikke!!! Det finnes heller ikke ett eneste ordentlig utslagsted. Etter å ha klaget og forbannet meg de tre første hullene hade jeg mest lyst til å reise hjem, men holdt ut i fem "hull" til. Rett og slett en skam for sporten det som er der oppe.

4 mil lenger nord ligger Stjørdal GK. Der åpnet de alle greenene den 1. mai. Forholdene var fantastiske, og jeg vil rose banemanskapet der. Neste gang tar jeg heller bagen på ryggen og gåt til Stjørdal fremfor å hakke på Sommersetra.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her