Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Maspalomas, Gran Canaria generelt

JohnnyBirdie

over 18 år siden

JohnnyBirdie

Tenkte kanskje jeg skulle ta meg en golftur før jul og fant ganske bra priser på tur til Maspalomas.

Banen virker ganske bra,men prisen var ganske stiv i Desember.
Noen som har spilt banen?
Vil nok spille 4 dager (var rabatt på 4x18hull) på 1 uke tipper jeg så vil selvfølgelig ha mye igjen for pengene.

Noen som vet hvordan det er med muligheter for å kjøpe golfutstyr på Gran C (pris og utvalg)?

H

over 18 år siden

H

Maspalomas hadde supre greener i forrige uke. Banen er flat og lett å gå.
Salobre er noe kortere bane og greenene var dårlige nå, men kommer nok i løpet av 2 mnd.
Meloneras med biler med GPS var den beste og dyreste, men også den som er vanskeligst med tøffe hull på backnine.

Jeg ville heller tatt 3 runder på Meloneras enn 4 på de to førstnevnte.
Tauro åpner 12 hull i uke 42 og vil holde 9 hull åpne utover, sa de.
El Cortijo ved Las Palmas er også en bra bane, men kun for medlemmer i week-end.
Lykke til

II

over 18 år siden

II

Maspalomas er flat og tildels ganske kjedelig. Meloneras er absolutt å anbefale. Begge banene kan du velge å spille uten bil, men jeg vil anbefale deg å i hvert fall ta en runde på Meloneras med bil da disse er utstyrt med GPS og har et meget godt kartsystem. Meloneras er en flott bane. Spesielt back 9 er en stor opplevelse å spille.

Salobre kan være et hyggelig bekjentskap, men greene er en god del treigere enn greenene på Meloneras og Maspalonas. På Salobre må du også bruke bil. Har du tid og lyst så bør du også forsøke Gran Canarias eldste bane Bandama. Banen er en del tøffere enn de tidligere nevnte, banene, men med en belliggenhet ved Gran Canarias flotteste vukanske krater bør man absolutt forsøke å spille denne.

Det er dyrt å spille golf på Gran Canaria i høysesong. Ved å kjøpe en pakke av greenfee får man rabatt. På den andre siden så låser man seg fort til kun å spille en bane. Hvis denne banen blir Maspalomas så synes jeg det er litt trist. Maspalomas er helt klart den kjedeligste banen på Gran Canaria.

II

over 18 år siden

II

Ad Kjøp av golfutstyr.

Prisene på Gran Canaria er ikke veldig attraktive. Noe rimligere enn i Norge er det nok, men man reiser ikke hit for å kjøpe rimlig golfutstyr. Har du muligheten så kan du forsøke å kjøpe utstyr i Norge på eksport (ex MVA). Blir nok det billgste.

For å finne utvalg så må du leie bil og reise til Las Palmas eller besøke sportskjøpesenteret Dechatlon (ligger rett syn for Las Palmas langs motorvei GC1). Men som sagt. Veldig billig er det ikke. Tipper de fleste kommer bedre ut av det å bestille varer fra USA.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her