Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nesten HIO

Kai Arne

over 19 år siden

Kai Arne

En nybegynner treffer koppen på første slag. En person har spilt golf i 19 år, har svært lavt HCP men har aldri fått HIO. Noen mener at HIO absolutt har noe med dyktighet å gjøre, mens andre mener det kun er flaks.

Hvordan er det med deg. Er du god og har spilt lenge men ikke landet rett i koppen - hvor mange ganger har du vært såååå nær?

Hva mener du om dette fenomenet HIO?

Bønnings

over 19 år siden

Bønnings

Fant litt interessant informasjon på denne siden:
http://www.kidzworld.com/site/p4254.htmF

Frem til 2004 hadde Tiger Woods hatt 18 hio. Han har muligens hatt noen flere etter det tidspunktet...

Jeg har sett utregninger for sannsynligheten for å få hole in one tidligere, men husker ikke tallene nå. Det er helt sikkert noen av de andre på dette forumet som kan si noe om det.

Selv har jeg vært veldig nær flere ganger, men det hjelper lite (bortsatt fra at man får en enkel birdie da:-)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg har truffet 2 cm unna hullkanten to ganger, nedslaget altså. Har trilla forbi hullet innen 5 cm flere ganger. Har hooka utslag på par3-hull out of bounds, og lagt neste slaget rett i hoppen (ble bare par). Jeg har shanka til pokkerivold i skogen. Har bomma på greenen fra 100 meter. Og har flaksa inn hole in one to ganger.

Gjør man det som grøntkorter er det selvsagt mer flaks enn som 0-handicapper :) men det er uansett et bra slag, med en god porsjon flaks.

Eller var det ikke sånn at det bare fantes dyktighet og uflaks i golf?

Bønnings

over 19 år siden

Bønnings

Sjekk denne historien:
http://www.cbc.ca/sports/story/2006/10/10/golf-twoholesinone-ns.html

a-anonym

over 19 år siden

a-anonym

Herregud folkens, mente at jeg måtte leve i en kjedelig verden siden jeg ikke følte noe veldig spesielt da jeg fikk HIO etter kun et par måneder.

Selv tror jeg det motsatte, at jeg hadde det så morsomt at et, for meg flakseslag, ikke er det helt store.

Nå kjeder jeg meg ganske mye, så jeg håper på en HIO til så jeg kan glede meg mer over livet :-)

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Gunder da. Den ANDRE Hioen din var ikke flaks. Den var jo resultat av et bra slag. ;)

Den første skal jeg ikke uttale meg om, for den så jeg ikke. Men den gikk i den også, og Sjampisen du fikk for den, var AKKURAT like god som den du fikk for den andre! :D

Selv er det nærmeste jeg har vært en koppsnurr på hull 2 på Hauger. Trillet mot pinnen, men snurret rundt og gikk 90 grader rett venstre, enkel birdie på 30 cm. Fortsatt litt ergerlig at den ballen ikke trillet 1 cm lengre venstre først... :)

Nordea

over 19 år siden

Nordea

"Jo mer jeg trener, jo mer flaks får jeg"

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Tigerfan: Nesh. Den andre var jo mye bedre. Om jeg kan få skryte selv, så er jeg fornøyd med å slå hio på 210 m oppoverbakke, griper ned drivern og slår en høy fade :) Den andre som du så gikk jo bare i for at hullet stod i veien. hoho

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

"griper ned driveren og slår en høy fade" = Putta på en pollett, klinte til så blodkarene i øynene sprakk og underbuksa måtte kastes ;)

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Du har helt rett Gunder. Alt som går bra er dyktighet og alt som går dårlig er uflaks:-)

Dermed var du noe helt vannvittig dyktig da du fikk dine HIO

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Fjosok: pfffffffffffffffffffffff :) ditt arrogante svin! Æ MELDE MÆ UT AV SKITKLUBBEN DIN :D

Fulland: var det jeg visste :) Takk for at jeg i alle fall har EN som skjønner meg.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

HØØØ?? Jeg skrøyt jo av HIOene dine!

Men må jeg bemerke at å slå en høy fade, med driver, på den pinne plasseringen som var den dagen, vel, det var jo artig! :)

Og, i hindsight, så var det jo en perfekt strategi! :D

DU ER FLINK GØNDAH.

Luna

over 19 år siden

Luna

Seve Ballesteros har gjennom hele karrieren sin ikke fått en eneste HIO.
Må være jævla surt når til og med hackerne her på forumet har fått opptil flere

Purunge Gunnar Bull

over 19 år siden

Purunge Gunnar Bull

Hehe. Vår alles kjære Ragnar fikk Hole in One på hull 6 i dag på Miklagard. Så du er ikke alene om den bragden lenger, Gunder.

Vi gratulerer - enda en driver-HIO!!! (denne gang fra hvit...)

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Gunder: det ser ut til at strategien din fungerte på dette hullet den dagen. Men det forundrer meg at med den flaggplasseringen, ville det ikke være bedre å slå en draw? Jeg tror jeg ville prøvd på det selv dersom jeg ikke bare prøvde å slå rett frem. Jeg mener, at med en fade, så kan man jo i grunnen treffe hvor som helst i bakken der til venstre og sprette ukontrollert til høyre et eller annet sted. Vil gjerne høre hva du mener!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Skrens: Hvis du hadde sett ballbanen min de siste årene så ville du aldri anbefalt meg å slå draw. Jeg er totalt vaksinert mot å slå lange drawer. Gunder er en fade-mann.

Jeg mener at det er best å slå draw der ja ;) hvis man kan det. Jeg spilte bingo, og vant :D Jeg tenkte: "Få nå bare ballen opp dit. To-putt, og vær meget happy"

Langt og hardt

over 19 år siden

Langt og hardt

Har en Hio fra før jeg tok grøntkort på en 6-hulls treningsbane. Par 3 hull på ca. 120 meter. Ballen hang et halvt sekund på kanten før jubelen brøt løs. Har vel ikke vært riktig nære etter det, men birdie's og en eagle er det blitt etter nær pinnen spill.

Ernst

over 19 år siden

Ernst

Slo en rolig fade med driver på hull 9 på Asker (par 4 ca.236 meter, ser ut som et "unnarenn" i en hoppbakke), ballen landet 5 meter før flagget og var på vei i hullet, men gikk til slutt hullkant ut..

Ragnar Kjelstrup

over 19 år siden

Ragnar Kjelstrup

Takk for hyggelige ord Purunge Gunnar Bull, og velkommen etter. Du har jo kapasitet!!,

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Gratulerer Ragnar! Vi er så stolt av deg i år. Klubbmester og HIO-helt. Fabelaktig. Gunnar-bullen har neppe kapasitet. Jeg har aldri sett noe som helst tegn på at han skal kunne klare noe sånt.

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Er det flere enn meg som har lagt merke til at forumet(ene) har en svært mye hyggeligere tone for tiden?

Ragnar Kjelstrup

over 19 år siden

Ragnar Kjelstrup

Hei Gunder! Kansje du trenger briller, så ser du bedere...
(Vi må ta godt vare på P U G B)

Purunge Gunnar Bull

over 19 år siden

Purunge Gunnar Bull

Jeg har en plan. Jeg har en langsiktig plan.
Om 8 år er også JEG senior.
Nemlig.......
(mihihi)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Solskinnsgolferen: Det kan vi ikke ha noe av :) så da gjør jeg som dette:

Gunnar-Bølle: Men EN ting skal d ha. Du SER jo ut som en senior i alle fall. Ey ey ;)

Purunge Gunnar Bull

over 19 år siden

Purunge Gunnar Bull

Gunder-Kølle: Det er bedre å se ut som en senior enn å ikke se ut idetheletatt. Eyeyey ;-)

Purunge Gunnar Bull

over 19 år siden

Purunge Gunnar Bull

Moderator: Jeg trekker tilbake det siste innlegget mitt. Det hørtes så mosjomt ut i hodet mitt, men når jeg så det på trykk så skjønte jeg at jeg ikke fikk helt klem på det... igjen...

Ikke slik å forstå at jeg trekker tilbake selve innholdet - det står jeg fullt og fast inne for.

Men det ble så innmari dumt formulert. Kan du slette det? Vær så snill?

Purunge Gunnar Bull

over 19 år siden

Purunge Gunnar Bull

Et godt råd: Når man er sulten er det smartere å spise et skikkelig måltid mat enn å gumle i seg to poser med lakrisbåter.

For mye sukker er ikke så bra...

SuperLAvHandicaper

over 19 år siden

SuperLAvHandicaper

Har fått HIO en gang.. Hull 4 på mørk.. slo en rolig wegde forbi flagget og spant den i;) Det var bare et så hærlig slag:D

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her