Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Carnoustie - vanskelig?

Ted

over 19 år siden

Ted

Leser at Carnoustie er en svært utfordrende bane. "Monster" er den bl.a beskrevet som. Tar den helt knekken på en med HCP 19, eller er det sannsynlig at jeg vil jeg ha glede av å spille der? Skjønner at det siste er et litt vanskelig spørsmål å besvare, men gjør gjerne et forsøk:-)

Tolle

over 19 år siden

Tolle

Carnoustie blir betegnet som "the most challenging course in the world".. Men alt henger sammen med været. Den banen fra backtee i vind og regn så er den nok best for proffer. Men i brukandes vær og fra klubb-tee er den absolutt en bane å få med seg. Jeg er sikker på at du vil ha glede av å spille der.

Det er også noen andre baner i området du bør få med deg. KingsBarns er en fantastisk bane! (på min topp 3 av 252 baner) I tillegg bør man spille St Andrews Bay, med Devlin og Torrance Course. Devlin litt mer amerikansk stil og Torrance som en Links-bane.

Men for all del, du er i et område med et utall av topp baner:)

TAH

over 19 år siden

TAH

Det er en sinnsyk bane, rett og slett. Spilte den i begynnelsen av Juni og det var en fantastisk opplevelse. MEN, jeg tror kanskje du vil få mer glede av å spille KingsBarns som ligge litt lenger syd. Den er sinnsykt flott!

Ted

over 19 år siden

Ted

Takk for tipsene. Synd at Kingsbarn koster en liten formue med £150. Ikke at £105 for Carnoustie er spesielt billig heller:-)

Det blir vel bra uansett Carnoustie eller Kingsbarns, tipper jeg

TAH

over 19 år siden

TAH

Det blir knallbra uansett hvilken du velger! Nyt det!

pekka

over 19 år siden

pekka

Kan på det sterkeste anbefale Carnoustie. Lei deg gjerne caddie hvis økonomien tillater det.
Hvis du spiller en av de andre banene i tillegg koster det nesten ingen ting i
tillegg 15£ tror jeg
lykke til

Niblick

over 19 år siden

Niblick

Carnoustie is the most difficult course that I have ever played. I played it in a 4 club wind. I hit driver on the Par 3 16th and still did not reach the green!!

It is a course that mentally drains you and requires good shotmaking the whole way around.

Kingsbarns is a much easier course. Great design and superb construction.

I would play Carnoustie and then enjoy watching The Open next year on tv!

Brian

Passauf

over 19 år siden

Passauf

(Digresjon) Brian, har du spilt Les Bordes ?

tolle

over 19 år siden

tolle

jeg har spilt Les Bordes, hvis det hjelper...?

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Tolle, fortell er du snill. Frister med et besøk. Bodde du på banen?

tolle

over 19 år siden

tolle

sorry, møter..
Ja, jeg har bodd på banen et par ganger. Fantastisk sted, og banen er et monster, spesielt fra back. Første gangen jeg var der, var det kun 5 stk som hadde spilt banen under 80 slag deriblandt Darren Clarke og Jean Van der Velde. Står en tavle i klubbhuset med spillerne under 80. Var ikke langt unna selv...
Vanligvis i veldig god stand, hvis ikke rådyrene har tråkket på greenene...
Et svært fredelig sted, med en deilig bar i klubbhuset:)

jimenez

over 18 år siden

jimenez

Carnoustie er den tøffeste banen av alle som benyttes til The Open Championship. Mye vanskeligere enn Old Course. Spilte den i fjor og det var helt andektig å komme opp 18. og vite at der nede i Barry Burn var det at Jean van de Velde tapte mesterskapet i 1999. Neste år er det Carnoustie-time igjen, stort.
Det er dyrt å spille Open-baner, men et utall skotske baner har mer enn nok av utfordringer å by den gjestende golfer. Royal Dornoch, Nairn, Moray, Cruden Bay, Royal Aberdeen, Murcar, Crail, Lundin Links, vestkystens fantastiske baner, alle de andre banene i St. Andrews o.s.v. Egentlig er det bare å dra vestover!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her