Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tips til utrolig billig golfferie!!!

golfballen

over 18 år siden

golfballen

Vil bare tipse alle her på forumet, om en måte å få seg en billig fantastisk golftur!!! Jeg og 3 venner satt en uke på internett for å finne en passende pakketur til et sted der det var fine golfbaner som var åpne om vinteren.. Vi fant masse fine alternativer, men alle var sånn unødvendig dyre, eller så ble det mye stress med booking, vanskelig å finne info om området golfbaner også videre... Men til slutt fant vi ut at norwegian flyr møkkabillig til golfparadiset allgarve/faro i portugal. Der er det spekket med helt sinnsyke baner bl.a. flere pga baner, det ligger omlag 30 baner innenfor en times kjøring. Så vi fant ut at dit skulle vi, så vi bestemte oss for å bestille fly og deretter satse på at vi fant hotell da vi ankom, men midt i bookingen av fly hadde norwegian automatisk minst 100 alternativer til hotell også. Det passet oss veldig bra og bestilte selvfølgelig hotell og fly samtidig. Dette høres helt vanlig ut helt til dere får høre prisen! Vi drar lørdag 16 desember og kommer hjem 23, altså 7 dager. Hotell og fly kom på usle 1350,- per pers. og greenfeer til 5 baner, bl.annet old course, laguna og ocean får vi for ca 200euro, altså snaue 2000kr. Leiebil hele uken kom på 1500 delt på 4.

Totalt så kom denne skreddersydde pakken på drøye 3500,- pr pers!!
(fly t/r portugal, 7 netter hotell, leiebil og greenfeer for 5 dager)

Vi var så fornøyd med denne bestillingen, alt ble bestilt gjennom norwegian, veldig trygg og rask bestilling!(ca 10 min)

Håper noen får brukt for denne infoen!!
Mvh Espen

anonym

over 18 år siden

anonym

Jeg nekter å tro dere fikk fly og hotell 7 dager for 1350 kroner.
I så fall er det sensasjonelt billig, men mulig det er fordi det er lavsesong på den tiden.

:)
Bra jobba om dere har fått en slik deal!

golfballen

over 18 år siden

golfballen

Det skal sies at vi valgte det billigste hotellet, et dobbeltrom kostet 106kr natten for to pers. Men man kan velge mellom masse hoteller, hvis du liker litt bedre standard, ligger det på mellom 250 og 600 kr natten for to pers. Portugal er billig så lenge man ikke beveger seg på golfbaner/ golf resorts:)

Henke

over 18 år siden

Henke

Til Anonym:

Espen presiserer jo at han faktisk satt en uke på internett... :)

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Tak for tipset, det hørtes ut som et kanonbra tilbud, gratulerer!

Det er vel ellers flere som sier at Portugal(Algarve/Faro) er det beste alternativet november-mars i Europa da Spania priser seg noe ut.

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Sykt bra priser!! Får håpe hotellet har vegger og tak...

Gi oss en skildring når dere kommer hjem. Skal ikke på tur selv, men kan glede meg over andres (gode)opplevelser og drømme meg litt bort. God tur!

anonym

over 18 år siden

anonym

har vært mange ganger på Algarvekysten, derfor lurte jeg på hvordan det var mulig med slik pris.
Det undrer meg fremdeles:)

Men fabelaktig gjort å få til dette, men som sagt, det er offfffffff season.

704

over 18 år siden

704

Har også vært en uke på Algarvekysten som var veldig billig tidligere et år.

Fly og opphold i 7 dager (stor hotelleilighet med eget kjøkken) kom på 1895,- per pers (vi var to stykker)
Leiebil 1200 kroner,- (600 per pers)

Husker ikke nøyaktig hva vi betalte i greenfee, men det var stort sett 50% da vi gikk ut midt på dagen i september. Spilte 5 runder og kosten var vel rundt 200-250 per runde i snitt.

Brukte vel kanskje ca. 4000 på fly, opphold og greenfee.

Henke

over 18 år siden

Henke

I mitt tilfelle må jeg regne ca samme utlegg i lost-balls, knekte køller og erstatningssaker...

Henke

over 18 år siden

Henke

Men på alvor, hvis noen har synspunkter på hvilke baner vi bør spille en uke før jul er vi takknemlige.

Noen som er et "must"?
Noen vi bør holde oss unna?
Noen vi burde spille to ganger? osv...

Regner med fem dager golf, og kanskje to runder en dag eller to. Finnes det twillight-priser på den tiden?

(Hvis det styrer anbefalingene: Tre av oss tok GK i år, vi er fra hcp 20-25, og foreløpig favoritt er Miklagard i september)

Ikke imponert

over 18 år siden

Ikke imponert

Ryanair t/r Pisa, leilighet "Casa Furrer" for 4 personer tilsammen ca 800kr p/p i ei uke. 2 baner i gangavstand fra leiligheten, Cosmopolitangolf og GC Tirrenia. Trenger ikke leiebil.
Ei uke fly bo og golf ca kr 2000 pp. Tar man leiebil har man tilgang til en haug baner i Toscana. GF i Italia er generelt 25-50% lavere enn i Spania og Portugal, trykket på banene er mye lavere og kvaliteten minst like god.
Spania/Portugal er overbooket og oppskrytt.

JohnnyBirdie

over 18 år siden

JohnnyBirdie

Fikk vel en guide til Portugal i siste Norsk Golf? Har aldri vært i Portugal, men Pine Cliffs kom på listen over baner jeg vil spille når jeg får tid og mulighet. (Bildet på forsiden er fra den banen).

Jerry

over 18 år siden

Jerry

Da ses vi 16.-23.! Kanskje ;-), vi har også booket med Norwegian for ikke lenge siden. Fikk fly for ca 1000 t/r. Var litt mer kravstore på hotell og valgte et litt dyrere, fikk 4-stjerners med frokost for 1200 pp for hele uka.

Fikk også bekreftet at det IKKE lønner seg å booke direkte, hverken på bane eller hotell. Sjekket en av banene vi har booket via agent; de skulle ha 90 euro samme dag fra hjemmesiden til banen, agenten skulle ha 55. Hotellet skulle ha 600 euro for to pers den uka vi har booket, gjennom Norwegian fikk vi samme pakke for ca halvparten. MYE penger å spare m.a.o.

Om vi gleder oss til å slå ut i 15-20 plussgrader om en drøy uke, på en strøken bane? Ja, du kan jo lure ;-)!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her