Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Par4 - Hole in one - hull 17 Borre 293m

Even

over 18 år siden

Even

Det er ihvertfall noen i styrene i golfnorge som kan spille golf. Gratulerer Per Gunnar Kristoffersen - Kongsberg Golfklubb - bra slag !
http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=101316

mikkelrev

over 18 år siden

mikkelrev

skal jeg tippe var det en litt sterk draw, PG spiller links :-))

gratulerer !

respekt

over 18 år siden

respekt

det står respekt av det slaget der

anonym

over 18 år siden

anonym

Ja, og klubbformann har Hcp rundt 5 :) og er en meget hyggelig kar.

Kjenner

over 18 år siden

Kjenner

Han har vel enda lavere enn det også tror jeg. Tror han har 3, men det er jo ikke så viktig. Men en hyggelig kar er han, det er sikkert. Han har et par topp 10 plasseringer på Ama-tour i år. Tror han hadde en HIO en gang som ikke så, så dette er vel et godt plaster på såret.

Ståle - Karmøy

over 18 år siden

Ståle - Karmøy

Her går man rundt og håper på et godt slag på et par 3 hull, men ser at det skal større ting til for å skryte..:-) Det må ha vært en utrolig opplevelse og gratulerer så mye.

Truls - Horten

over 18 år siden

Truls - Horten

Hvor mange har ikke prøvd å gå for den green der.... Det er jo også en del hindringer i for å komme inn på green. Jeg er ikke misunnelig for å si det slik. Jeg ønsker også en slik opplevelse. Kan jeg få et kurs?

Hole in par 4

over 18 år siden

Hole in par 4

OK. la oss få en liste over par4 hull som kan nåes på 1 slag, kan begynne med
Kongsberg hull 13
Tyrifjorden hull 6
Østmarka hull 5 og 10
Asker hull 1 og 9
Norefjell 4, 6, 7, 13, 14 og 15

Eller er det bare å spille fra rød, da når mange greit halvparten av alle norske par-4 hull med driven.

a-anonym

over 18 år siden

a-anonym

Fikk HIO etter bare få måneder etter jeg begynte, på et par 3 hull. Jeg følte ingen spesiell gled. Det var jo bare flaks

Blir ikke det det samme på et par 4 hull, er ikke også det tur, selv om spilleren må slå nye lengre.(vindstille)

Dyktighet grunnet et lant slag på greenen, ja, men å treffe koppen i stedet for like ved-må, man jo være heldig i tillegg, ellers hadde vel det forkommet like ofte som på et par 3 hull..eller?

Gratulerer i alle fall P.G.K.

Srixon

over 18 år siden

Srixon

a-anonym: Det er statistisk færre HIO desto lengre hullene blir.

bobo

over 18 år siden

bobo

Når fint inn på hull 10 på Mørk også.
Om det litt med vind går det på hull 9 på Nes også.

sutre

over 18 år siden

sutre

Kan man da si at han er langtslående???

SuperLavHandicaper

over 18 år siden

SuperLavHandicaper

Står respekt av et sånnt slag! men det er ikke så vanskelig å den greenen vist man har litt flaks med vinden.. har selv slått 3 wood til den greenen under a-touren der i år. kom greit inn, og jeg slår ikke spesielt langt!

Men det er uansett et veldig bra golfslag! med litt flaks selvfølgelig!

Gratulerer så mye P.G.K !!

Langt og hardt

over 18 år siden

Langt og hardt

Drøbak har noen par 4 som kan nåes på ett slag. Hull 3 enklest, bare 235 meter. Og gratulerer så mye til han som faktisk traff.

Trippelbogey

over 18 år siden

Trippelbogey

Med de lengdene folk her inne skryter av å ha inne kan vel de aller fleste par 4 hull i Norge nås på 1 slag.

TB

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Den som klarer å nå greenen på hull 6 på Norefjell på 1 slag får en flaske champagne av meg......

Langt og hardt

over 18 år siden

Langt og hardt

Skål :)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Hull 18 på Bærum kan greit nås på ett. Vi måtte sågar pegge opp en ball som føk mellom beina våre da vi sto og puttet der en gang i sommer...

bjarne rimi

over 18 år siden

bjarne rimi

Hull 6 på Hauger kan nås på et søag fra gul tee

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Har sett de som driver hull 9 på Hauger. Noe lettere er hull 2 på Grønmo som nås av flere.

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Hull 1, 3 og 5 på Arendal kan nåes på 1 slag fra gul tee. Har selv ikke nådd hull 5 enda, men satser igjen neste år.

Herregud folkens

over 18 år siden

Herregud folkens

Hva som kan nås er vel helt urellevant i denne sammenheng. Hvor mange er det som får den i koppen? Svært få. Det er mange som treffer green på par 3 hull også, men det er ikke mange som får den i koppen. Kan dere ikke glede dere over prestasjonen, samme om det er flaks eller ikke. Og til a-anonym... for en kjedelig verden du lever i. Jeg drømmer om å få til et slikt slag. Jeg kan drive mange par 4 hull, eller faktisk nå de med jern. Jeg har vært på green mange ganger, men jeg har aldri fått den i koppen. Jeg har 5 HIO totalt. Men fy f... å moro det skulle vært å få den i koppen. Gratulerer Per Gunnar. Flaks, ja, men jeg utrolig misunnelig på din opplevelse. Til dere andre, fortsett å lete etter hull dere kan drive. Til syvende og sist er det få av dere som noen gang vil oppleve det. Og på Borre hvor det er så lett, var det 12 år siden sist. Vi snakkes i 2018. Igjen gratulerer.

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Jeg drømmer om å klare en albatross en gang jeg. Til det kreves to gode slag og en hel masse flaks. Ikke mange som får oppleve det i løpet av livet. Husker Henrik Bjørnstad hadde albatross på hull 16 på Grenland under lag-NM for mange år siden. Sikkert noe han fortsatt husker godt.

PG

over 18 år siden

PG

Takk for den Mikkel. Må si at det ikke var så mye draw i den ballen faktisk. Den hadde banen hele veien. Moro, ja. Det stemmer at jeg har en HIO som ingen har sett. På Sveio på utsiden av Haugesund, hull 2. Gikk alene. Ballen spretter to ganger på green og ruller i. Litt fortvilet der. Flaks... selvfølgelig er det flaks. Men det er jo det som gjør spillet fasinerende. Det at det er så mange variabler som spiller inn. Ha albatros på Larvik der ballen gikk mellom bena på noen som puttet og i koppen. Flaks, ja, selvfølgelig. Moro? Ahh, helt utrolig. Måtte bare roe en litt sint herremann på green. Håper dere alle kan få en HIO på et par 4 hull...det er jo bare flaks. Hvis du har hatt et godt slag først da:-)

HA HA

over 18 år siden

HA HA

Til Herregud. Bra skrevet, morsom avsluttning.

Aiaiai

over 18 år siden

Aiaiai

Skrens Petrus: Hole in one på par 4 er også en albatross...

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Congratulations!! He managed something Ben Hogan apparently never managed in his whole career!!

Srixon

over 18 år siden

Srixon

Niblick: Well Ben Hogan didnt have the same equipment like we have these days. Hitting 300 m in those days was quite a feat.

Even

over 18 år siden

Even

Ben Hogan fikk aldri hio i det hele tatt ?

par4

over 18 år siden

par4

noen hull på mørk kan nåes på 1 slag. hull åtte og ni og 10. det kan også hull 16 for de som virkelig slår langt!! hull ni er et 90 grades doglegg hvor du ikke kan se greenen i det hele tatt. gi beskjed hvis noen her har klart det..gi også beskjed om noen her ikke har klart det, men prøvd....=:)

Langt og hardt

over 18 år siden

Langt og hardt

Har slått over skogen og inn på greenen på hull 9 ja. Hadde en kompis oppe i dogleggen for å se at det ikke var noen spillere inne på greenen. Det gikk fint.

Bobo

over 18 år siden

Bobo

Vært forbi green på hull 16 på mørk 3 av 4 ganger i år, hatt noe flaks med medvind hver gang, men fult mulig å nå ja. Supert med HIO på par 4 håper den flaksen kommer en gang. Supert slag PG.

par4

over 18 år siden

par4

imponerende! hull 16 er 268 m fra gul tee for de som ikke visste det.

Info

over 18 år siden

Info

Tage var 30 meter fra å drive hull 16 på Sola engang. Det er 397 meter med kun en svak dogleg =)

Mørk

over 18 år siden

Mørk

Å drive hull 9 på Mørk er idioti.
Ikke så vanskelig mht lengden, men å treffe greenen og i tilleg få ballen til å stoppe etter et så langt slag er (nesten) umulig.
Hull 16 derimot er mye lettere.

stjørdaln

over 18 år siden

stjørdaln

grattis pg..di ho..som vi villa sagt oppi trøndelag...spilt jo sammens med deg på din hjemmebane her forleden og du er jo en villmann..så det overrasker ikke meg at du fikk hole in one på ditt livs flaks-slag..åsså på et par 4 hull da...villt spør du meg men uansett pg så har du jo en tanke å plan bak slaget når du står der på teen med drivern og du er jo ingen kylling..du går for green-treff..sånne golfere liker vi trøndere..no guts no glory...GRATTIS Per Happy Gillmore Kristoffersen

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her