skuffet
Forrige uke spilte jeg min første runde på Miklagaard. Jeg gikk sammen med et medlem og en annen som også spilte der for første gang, (begge to kjempehyggelige). Baktanken med å spille der var at jeg har tenkt å leie spillerett der neste år. La meg så si at jeg så ikke noe til ”arrogante og jålete folk” som det har vært hevdet på forumet tidligere.
Det triste er at jeg ble så skuffet over banen, og veldig overrasket egentlig. Jeg hadde kjempehøye forventninger om banen etter alle lovprisningene her på forumet. Greenene var bra og fairwayene var akseptable, men ikke noe bedre enn f eks Hauger eller Tyrifjord som jeg har spilt i år. Så spørsmålet er, er det fordi sesongen er på hell at forholdene ikke er bedre? Det som jeg ikke fikk helt taket på var at det nesten ingen steder var en hel fairway å se. Hullene var på en eller annen måte stykket opp i fairway-biter og det var vanskelig å få noe overblikk over det hullet man skulle spille.
Hadde ikke gjort noe om det var skiltet til neste hull heller, nå spilte det jo ingen rolle så lenge vi hadde en kjentmann med, men uten han hadde det blitt noen pinlige situasjoner. Jeg var på vei til å slå i feil retning et par ganger, men medlemmet passet jo på. Mulig det er jeg som er for konservativ og foredrar et mer klassisk design for jeg fant meg ikke helt til rette på Miklagaard dessverre. Hadde jeg opplevd banen som veldig vanskelig å spille og spilt forferdelig så hadde jo valget for neste år vært mye enklere, men jeg spilte ganske bra og opplevde ikke banen som spesielt vanskelig, bare litt uryddig.
Jeg må skynde meg å si at vi spilte fra gult så vi kunne fått mye mer å stri med fra de bakre klossene det så jeg. Noe som slo meg og som jeg syntes var direkte stygt var de hersens hvite plastplate gjerdene som sto ved en del greener. De var festet til høye staker av profil jern og så ut som sånne snø-fangere de bruker på fjellvidda for å stoppe snøføyke. Antar det er noe forberedelser til vinteren eller noe.
Jeg vet jeg burde ha spilt banen noen ganger før jeg kom med en uttalelse, men det er jo ikke akkurat gratis å spille der så det for være med den ene gangen. Kanskje det verste var at jeg nå må finne andre baner sjekke for neste år.