Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er regnet som langtslående?

Zalo

over 19 år siden

Zalo

At manan slår gjennomsnittlig over 265 m og treffer der man sikter. Da er man langtslående. Vet at det finnes folk som slår mye lengere. Men de er ofte veldig utsabile fra tee. Så min personlige mening er at man bør treffe fairway på minst 7 av 10, og da med et gjennomsnitt på over 265 m.

Poteten

over 19 år siden

Poteten

Langtslående hobbyspillere?
Langtslående amatourspillere?
Langtslående p4-tourspillere?
Langtslående ET-spillere?
Langtslående PGA Tour spillere?

704

over 19 år siden

704

Enig med deg i at 265 kanskje ikke er noen dum grense, selv om det ikke betyr så mye for meg hvor langt folk slår uansett. Men at det skal være et krav om å treffe fairway 70% syns jeg er laaaangt i overkant.

Jeg vil f.eks. karakterisere Henrik Bjørnstad som langtslående. Og han har et snitt på 62% så langt på PGA-touren. Du kan ikke forvente at en "langtslående" 10-handicapper skal være bedre enn dette. Men det betyr ikke at han IKKE er langtslående av den grunn.

Synes jeg da!! :o)

704

over 19 år siden

704

Godt poeng Poteten. Jeg syns også det er dumt å sammenligne oss bermen med PGA-proffene slik jeg nettopp gjorde. Men jeg tror kanskje at denne tråden ble etablert med bakgrunn en annen diskusjon, og der er det tross alt snakk om middelhandicappere (og noen lave).

Zalo

over 19 år siden

Zalo

Er forsåvidt enig at den prosentsatsen kan justeres ned litt. Vet jo at blant annet Tiger ofte ligger ute i tjukka men slår seg inn på matta med andre slaget på par 5. Selvom det ikke var fairway treff.

Riktig som 704 sier at tråden ble laget pga andre tråder her inne. Hvor man har hvert særdeles uenige i hva som er langslående eller ikke.

For meg å ha et lykke treffe i ny og n, er ikke det samme som å kunne kalle seg langslående. Men bevares det gjør godt for selvtilliten . Mener det må en hvis stabilitet til både når det gjelder presisjon og lengde.

Disse er langtslående

over 19 år siden

Disse er langtslående

Langtslående personer har en samling longest-drive premier i skapet.
Langtslående personer har lengde til å klare de fleste par-5 hull på 2 slag (uten at de nødvendigvis prøver på det)
Langtslående personer spiller ofte ut med lange jern eller 3-5 wood der den store grå massen alltid bruker driver.
Langtslående personer går av og til runder uten driver i bagen.
Langtslående personer kjøper heller ny putter enn ny driver.

Erik____

over 19 år siden

Erik____

Jeg bruker aldri driver.

..

over 19 år siden

..

erik bruker aldri driver og vi vet jo hvordan han spiller:)

Zinho

over 19 år siden

Zinho

Hvorfor er alle så utrolig opptatt av lengde egentlig? :) Hva slår du fra 100m, hva slår du fra 200 osv osv.. Ikke at det er noe galt selvfølgelig.. Men i individuell idrett er det vel viktigst hva du selv gjør, ikke alle andre.. ;)

jaja

over 19 år siden

jaja

det er ikke størrelse og lengde, men fart og mengde.....

Sa brura.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her