Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NGF - penger

Entusiasten

over 21 år siden

Entusiasten

I en tidliger debatt om bladet Norsk Golf, stillte "Flog Ksron" spørsmål om noen visste hva NGF brukte pengene sine til? NGF har ingen penger! Det er pengene til spillerne/klubbene det dreier seg om. I den forbindelse, er det noen som kjenner til et brev fra firmaet som står bak bookingsystemet Teeplay, som dokumenterer at hele IT-saken, som har versert noen år, er et bedrag. All it-avgift som vi spillerne har betalt i de siste åra, nesten 10 mill. har vært penger rett ut av vinduet....., og der ute står venner av personer i NGF.

Advokat

over 21 år siden

Advokat

Hvis noen sitter inne med dokumentasjon på at NGF med venner har bedratt Golf-Norge for et tosifret antall milioner må dette være en sak for øko-krim.

Eller er dette gammelt nytt, den såkalte IT-saken i kjølvannet av det gamle styret i NGF?

Interessert

over 21 år siden

Interessert

Personene bak Teeplay lager mye bråk fordi de ikke slipper inn i markedet med programmet sitt. Går man inn på Teeplay.no, kan man se at Teeplay stevnet NGF inn for konkurransetilsynet.

Teeplaybruker

over 21 år siden

Teeplaybruker

Til Interessert (med 2 s-er)
Jeg har brukt Teeplay i hele sommer, og det fungerer helt utmerket. Hvem sier at de ikke har sluppet inn på markedet?

De fleste av de store klubbene bruker jo Teeplay som bookingsystem, og flere klubber kommer til å bruke hele systemet i 2004.

(Nok en) Advokat

over 21 år siden

(Nok en) Advokat

Ingen røyk uten ild!

Hele IT-saken fremstår som en skinnprosess fra NGF sin side. Dere kan lese endel om saken på Golf.no.

Jeg er medlem av flere klubber og også innehatt styreverv. Jeg prater jevnlig med klubbenes ansatte og kjenner således endel til saken. Jeg kan opplyse om at det knurres ganske kraftig fra administrasjonene i klubbene rundt forbi, som føler seg overkjørt av NGF i denne saken.

Det har gjennom årene blitt brukt mye penger fra NGF til Epani for opprettelse av en sentral medlemsdatabase. Nok en million ble brukt for å løse seg fra denne avtalen, og nå skal det etter sigende brukes nye millioner for å opprette en ny database i regi av N3-sport som deleies av NIF.

Spørsmålet om hva NGF bruker pengene de krever inn til, er derfor mer enn betimelig. Spør hjemmeklubben din om hva DE mener!
Dog er dette en sak for klubbenes tillitsvalgte å gjøre noe med.

Golfer

over 21 år siden

Golfer

Bookingsystemet har fungert perfekt og vært et nyttig verktøy i golfhverdagen. Så Teeplay har jo i aller høyeste grad vært på markedet. Spørsmålet er vel heller hva har NGF's satsing på IT gitt oss golfere annet enn store kostnader??? Hva har IT avgiften gått til? Har med interesse lest på Teeplay.no dokumentasjonen på NGFs artisteri i denne saken......SKREMMENDE!!!

Entusiast

over 21 år siden

Entusiast

Merk dere at flere klubber sto bak forslaget om fjerning av IT-avgiften på årets ting. Riktignok ble forslaget endret til å senke avgiften til NGF med 30 kroner. Et beløp som skal harmonere bra med de budsjetterte utgifter på IT.

Etter det berømte golftinget sto Presidenten frem på golf.no og meddelte oss at denne reduksjonen i inntekt for Forbundet ikke har noenting med IT-saken å gjøre.

Derfor kommer nok golfnorge til å gå inn på en ny IT-satsning der prislappen ikke står på produktet som kjøpes.

Vi merker nok ingen stor forskjell, da golf spilles på banen, ikke i klubbhuset. Hva vi kommer til å betale i tillegg til det klubben skal ha, synes jeg virkelig er interesant.
Kan noen med kompetanse på området gi et fornuftig svar?

Rintin

over 21 år siden

Rintin

Hva slags administrasjonssystem og bookingsystem klubbene bruker i egentlig en ganske "smal" diskusjon.
Det som teller er vel om klubbene og medlemmene får produktene de betaler for. Så langt ser dette ikke ut til å være tilfelle.

Så vidt jeg vet gikk NGF med et ganske krafig overskudd i fjor, og vil gjøre det også i år.

Hva skal et særforbund med en så stor egenkapital? Det beviser jo at vi golfere betaler for mye inn til NGF.

(Nok en) Advokat

over 21 år siden

(Nok en) Advokat

Til Entusiast
Ramnefjell er på banen og har skrevet en lengre artikkel på Golfsiden.com.

Denne gir ganske mange svar på hvor omfattende problemstillingene har blitt.

Olav Lien

over 21 år siden

Olav Lien

Ble anbefalt dette nettestedet for følge med hva som skjer i Norsk Golf. Har vært innom alle debattene og må si jeg er skuffet. Det rakkes ned i øst og vest - smidde kontra støpte køller, dålig limt og montert. Personkonflikter, banekonflikter og uvitenhet.

Jeg tror de aller fleste er ute etter å krangle, og vet svært lite om baner, køller og baller, kanskje fordi det siste i mangel på kunnskap er mangelvare hos de fleste som debatterer?!

Denne debatten vedrørende pengebruk fra Forbundet i golfnorge er det tydeligvis ingen som forstår noe av. Spar gjerne en hundrelapp på netthandel eller billigere køller og greenfee, og betal samtidig ekstra til NGF uten å vite hvor de pengene går hen!

Jeg tar kontakt med de to klubbene jeg er medlem av. Jeg må betale avgift for begge og spør om deres oppfatning. Er dette sant (som står på Golfsiden.com) har dette foraet mye viktig å snakke om!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her