Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

hvilken klubb har ?

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Ikke pent å spørre eldre mennesker om alderen, men et unntak?

Hvilken klubb kan skryte av å ha eldste golfspiller som går minst 9 hull i måneden.

A:mann

B:Kvinne

flise

over 19 år siden

flise

Stiklestad har en mann som er 81 år og han går en runde (9 hull) eller to nesten hver dag. Kona hans som er 76 er med et par ganger i uka..

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Imponerende - stiklestad har muligens det sprekeste golfparet i Norge.

Gratulerer, jeg håper paret får enda fler fine golfår :-)

Passauf

over 19 år siden

Passauf

"i dag spilte Grønmo medlem Leif Ajaxon seg inn til hvitt kort. Å etablere handikap er vel ingen sensasjon i selv, men det som er uvanlig med Leif er at han er godt voksen. Han er 87 år"

http://www.gronmogk.no/artikkel.asp?a=060602_GladNyhet&m=6&t=En%20liten%20gladnyhet

Janec

over 19 år siden

Janec

Oslo Golfklubb har et medlem på 81 1/2 år, som stort sett spiller 5 dager i uka om morgenen.
Det som imponerer meg mest, er at han spiller fra gult og BÆRER køllene sine. 23 i HCP.
Skulle ønske jeg var i den formen hvis jeg blir SÅ gammel....

Links

over 19 år siden

Links

Han her er drøyt 90, og spiller 9 hull bortimot hver eneste dag.

http://web3.aftenbladet.no/sport/article261455.ece

golern

over 19 år siden

golern

Mørk golfklubb har en mann som spiller 9 hull eller trener en gang i uka og han er ca 90 tror jeg....:P

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Gratulerer så mye alle spreke "foler", jeg har nesten lyst til å spørre om hva disse spreke menneskene har gjort for å bli så friske og raske.

Trimmet?, spist sunt?, latt røyken være i fred, spesielt positive mennesker (som ikke setter seg i go-stolen og sutrer for alt og ingenting).

Er dette mennesker som født mer priviligert en gjennomsnittet eller har god utdannelse og inntekt.

Jeg spør egentlig ikke om dette, da det kanskje er å gå for langt, og at dette ikke er en "gallupundersøkelse", men må inrømme at det hadde vært interesant å se om disse helsepriviligerte menneskene har noe mer en impomerende god helse til felles.

Nå er det jo desverre blitt slik at "barna" svært ofte dør før foreldrene. Vi yngre kan nok kalle oss kremgenerasjonen, men for mye krem samt stillesittende arbeid tar livet av så mange av oss yngre.

Hvis disse flotte menneskene er utadvendte og legger skjul på hva de selv mener er årsaken til superhelse langt inn i menneskets "vintersesong" ville jeg blitt svært glad for å få vite litt mer.

(Skal selvsagt prøve å få lest det som står på trykk, men jeg ble så imponert at jeg måtte skrive dette med det samme jeg slo på maskinen).

Takk for meg nå for noen timer. Må på et møte nå om 10 minutter.

Hyggelig med en gladinfo. som denne før jeg må gå.

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Hei, igjen og takk for svar fra alle.

Links: Jeg klarte ikke å finne artikkelen i aftenbladet, desverre. Det stod kun, noe som ofte skjer, denne siden kan ikke vises. Jeg får prøve igjen eller få "dataeksperten" i familien til å hjelpe meg. Takk likevel selvfølgelig!!

Passulf:Grønnmo var lettere å finne. Der kunne jeg lese om en 85 år gammel dame som hadde tatt sitt grønne kort. Ut fra artikkelen kunne jeg og lese at hun var tennisspiller som Leif Ajaxon.

Billedet var flott, kvinnen så 15 år yngre ut en sin egentige alder. Tennis er jo også krevende sport, så det er kanskje en "ungdomskilde",
(vel ikke noe nytt) å drive med sport.

Fint og godt å lese om mennesker, som henne i hennes alder virkelig har helse og initiativ til å begynne med en ny sport som krever endel energi.( Selv om jeg bare er "barnet" i forhold til henne, syntes jeg det var tøft nok å begynne med golf - men har ikke angret en dag:-).

Har ikke klart å finne artikkelen om Leif Ajaxon - men skal prøve igjen. Tøff type?!

Hvis det er Grønmo golfbane som vises i bakgrunnen av T.A.N. ser den jo flott ut. Gleder meg til å få anledning til å besøke så mange klubber som mulig i norge.

Er jeg like heldig som disse menneskene, har jeg veeeldig mange år igjen med muligheter for å få sett mer en de banene som ligger nærmest til.

God (golf) helg til dere alle sammen!! :-)

Links

over 19 år siden

Links

Linken fra Aftenbbladet virker her iallefall. Bare å merke adressen og deretter cut+paste inn i adresselinjen i browseren din.

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Takk Links, jeg får hjelp av en person til å finne linken, forstod det ikke helt over telefon. Må bare vente noen timer. :-)

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Se så, nå har jeg lært dette også .

Igjen et kjempeflott inlegg. Ser at 90 år gamle Buchholz også har funnet "ungdomskilden", ser jo mye yngre ut og så stilig kledd.

Han har jo også slitt tennisracerten, så her er jo et fellestrekk til. Hyggelig å lese at han har oppholdt seg i Kenya. (jeg har også spilt litt der)

Flott at en 90-åring som går 9 hull satser på 18 hull igjen, stå på viljen er det ikke noe galt med.

Yngve sier at han ofte spiller sammen med en annen godt voksen mann. Hallvard Ramsfjell (82 år). Er det golfen som holder disse mennekene friske og flotte, eller er det flotte eldre mennesker som velger seg golf? Uansett, kjempemorro :-)

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Historiene fra Grønmo finner du under nyheter:

http://www.gronmogk.no

Titti Astri er en dame på 85 - Leif er en mann på 87. At de er spreke er det ingen tvil om. Hvordan holder man formen - ikke vet jeg. Et smil om munnen ser ut til å hjelpe!

Nattevakten/Jæren og Ogna GK

over 19 år siden

Nattevakten/Jæren og Ogna GK

Vil også takke insenderne for hyggelig lesning. Billede av (til nå) eldste kvinne og mann, som svinger golfkølla.

På Stiklestad finnes trolig det eldste ekteparet, som virkelig er aktive golfspillere.

Oslomannen på over åttien år som bærer køllene sine fem dager i uka. Det klarer knapt jeg, selv om jeg bare er halvparten så gammel.

Og så Mørk da, som også har en ca. nitti- åring som trener en gang i uka.

Enig i at godt humør og smil må hjelpe og at de to på billedene så uvanlig unge ut for sin alder.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her