Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Beste Driver

golfings

over 19 år siden

golfings

Hvilken driver er den beste?? skikkelig begrunnelse nå gutta!

Ninullfem

over 19 år siden

Ninullfem

Titleist 905R.
Begrunnelse: Jeg har testet grundig alle toppdriverne på markedet. Calla FT-3 gir flest fairwaytreff, Titleist 905R gir suverent best lengde, og er ikke langt bak Callaen i presisjon.
Enda viktigere; Aldila NV er et kanonskaft uansett hvilket køllehode som sitter påmontert.

seb

over 19 år siden

seb

geek fail safe med proforce IT skaft.

begrunnelse : den driver som gir mest mest lengde og flest fairway treff av det jeg har prøvd. og det begynner å bli en lang rekke etter hvert :). liker også formen på hode og hvordan den står bak ballen .

Petter F.

over 19 år siden

Petter F.

De fleste toppmodellen fra Callaway, TM, Titleist, Mizuno, Cleveland, Nike osv. er nogenlunde like. Men det kan variere enormt med tanke på skafttype og stivhet. Det som er viktig er at når du bestiller fra disse produsentene sitter det skaftet på som fabrikanten har avtale med. Aldila, graffaloy, Harrison osv. Ingen av disse er like. Stiff Harrison kan være x stiff i et annet merke og motsatt. Regular kan være senior flex. Dette er det mest vesentlige og om køllehodet heter R7 eller 905. Les tester utført av de seriøse golfmagasinene, men husk at de som regel får et bedre resultat med en driver med tilpasset skaft (hvis du gidder å bruke litt tid på dette) enn utsalgsprisen på en toppmodell. Det kan jo være at R7 eller 905 er den som passer best for deg, men kanskje det også kan være Olyo til halve prisen. Penger spart er penger tjent og hvis resultatet er bra er jo det best! Det som passer for pgaproffene passer sjeldent for en hobbygolfer, men vi påvirkes alle av reklamen. Gå til din lokale proshop og be om få prøve driveren. Eks. Svenskene i proshopen på Larvik som er rimelige på køller og du får prøve det du vil.

1881

over 19 år siden

1881

Beste driver er vel den du selv slår best , prøv litt forskjellig , Cobra er jo veldig tilgivelig da .

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg har testet litt nye drivere i år og konklusjonen er klar. TaylorMade r7 quad er min favoritt. Jeg prøvde Nike SQ, og den syns jeg var noe herk å slå med. Ekkel følelse. Callaway fusion var helt håpløs, men den nye Big Berthaen likte jeg godt. Prøvde endel forskjellige skaft på alle disse.

Ellers liker jeg veldig godt Titleist sine divere. Så hvis jeg ikke hadde hatt en TM r7, hadde jeg jatt en 905 fra Titleist.

t

over 19 år siden

t

Ping G 5.
Trenger ingen begrunnelse.
Prøv den så forstår du

Tarzan

over 19 år siden

Tarzan

Må skryte litt av min Cleveland HiBore. Første driver jeg har hat som holder hva reklamen sier. Blir nok fw av tilsvarene neste sommer. Kanon. =;-)

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

R7 460..... Snittscoren min er senket med 5 slag i år....

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg er også veldig fornøyd med min r7 460, men tror det er litt hipp som happ hvilken av de store produsentene du velger.

golfballen

over 19 år siden

golfballen

må si meg utrolig fornøyd med callaway erc fusion 9,5 med firmflex

tiger skog

over 19 år siden

tiger skog

Jeg liker titleist eller taylor made driverene... Fordi de gir god lengde og de har et bra utseende;)

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Titleist 905. Bra følelse og bra lengde. Har prøvd Mizuno, Callaway, Cleveland, Cobra. Flere typer fra alle merker. Har ikke prøvd Taylor Made i år.

Henke

over 19 år siden

Henke

Til golfballen:

Har erc'en gjort noe med lengden din? Spent på resultatet atter at du byttet ut fiskestanga fra Wilson...

SuperLavHandicaper

over 19 år siden

SuperLavHandicaper

Ping G5 med adila NV s-85 er den beste driveren jeg noen sinne har prøvd.. et helt utrolig rent balltreff.. ikke den samme lyden som cobraen selv om den er nesten like stor.. likte 905R driveren til titleist også men den føltes litt død ut!

PRØV DEN!!

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Er godt fornøyd med Ping G2'en min fortsatt jeg. Dvs fjorårets Ping-modell. Har Aldila 65S skaft på den og mener at det å ha riktig skaft er aller viktigst. Ikke nødvendigvis hva som sitter i enden av det. Forøvrig har jeg forsøkt Cleveland Launcher...den gikk bare himmelhøyt når jeg slo med den. Passet definitivt ikke meg. Det samme gjelder Cobra. Har prøvd G5 også, men G5'en var ikke så ulik G2, men merket ikke noe forskjell på lengden. Taylor Made R7 synes jeg var for dyr i forhold til hva man fikk for pengene. Jeg syntes Ping sine drivere var like gode.

til henke

over 19 år siden

til henke

merker en del forskjell på lengden på de treffene som er 100%, men det jeg er mest fornøyd med, er at den er så utrolig digg å holde i(vekt, størrelse, skaft, grep)... hodet er jo litt mindre enn dd5, men fy søren så mye mer behagelig å svinge med!! disse mongostore driverne er jo bare oppskrytt, føler hastigheten på kølla er doblet når jeg treffer ballen. Ihvertfall psykisk!!! Luftmotstanden i disse alt for lette og store driverne ødlegger den deilige følesen av driven!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her