Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Juksemakeren

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Jeg siterer hva en debattant på dette forumet mener om meg og min side om juksing i golf.
Sitat:
Ikke mange nettsider som samler alt om juks i en egen kategori. Det kan bare bety at man har en særskilt interesse i temaet.
Sitat slutt
Det er riktig at jeg har en spesiell interesse for etikette og regler.
Når jeg besluttet å ha en egen kategori om juksing i golf, har dette sammenheng med min interesse for spill etter reglene. Jeg har tidligere erfaring med undervisning i etikette og regler(teorikurs). Jeg mener at en golfrunde som spilles etter reglene, skal ta hensyn til reglene. Regelbrudd i en konkurranse skal spilleren som begår regelbruddet gjøres oppmerksom på. Ved å unnlate å gjøre oppmerksom på et regelbrudd som medfører straffeslag for deg selv eller en motspiller kommer du i konflikt med regel 1 som sier at det er ikke tillatt å se bort fra noen regel. Når det gjelder kategorien på mitt nettsted som jeg har valgt å kalle Juksemakeren, så er det hentet fra et rikholdig utvalg av nettsteder registrert i Yahoo. Søker du etter: cheating in golf, finner du et drøss andre nettsteder som fokuserer på akkurat det samme. Selvsagt ikke noen norske. Jeg vet ikke hvorfor. Fordi det ikke er særlig populært å påpeke regelbrudd, spiller jeg aldri i konkurranser. Jeg har gjort dette tidligere, men har mer enn en gang fått huden full. Spiller jeg en privatrunde sammen med andre, fører jeg ikke scorekort, og lar de andre i ballen ordne dette seg imellom. Straffen for å følge reglene ender som oftest opp i sure tryner og grov kjeft. Det har jeg fått nok av. Derfor har jeg sluttet å konkurrere. Det er ikke alle som jukser bevisst. De fleste som kommer i skade for å synde mot en regel, er lite bevandret i regler. De er ikke ute etter å jukse, men mangler kunnskap om etikette og regler. De verste er de ordentlige juksemakerne. De kjenner reglene, men hater å tape.
mvh
OER

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Roalkvam,

Hvis dui har en spesiell interesse for regler og etikette så synes jeg du skal vise det på en bedre måte. Særlig etiketten. Jeg har ingen grunn til å tro at du jukser, men etikette e3r vel ikke det som har preget dine innspill på denne siden.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her