Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mangler en kølle? Lær et triks

Nick

over 19 år siden

Nick

Siste nytt er nå at man går inn i proshoppen og sier man har mistet sin PW eller noe. Mangler du f. eks. et 5 jern så sjanser du på at de har et liggende. Så kommer den ansatte med noen i hånda og du sier "Der er den ja". Og selvfølgelig tar du den fineste. De fleste proshopper har en hel haug med uavhentede køller så det er bare å være frekk og så forsyne seg. En del klubber oppbevarer køllene i startboden eller i et låst rom du får gå inn å lete i.

Vel, dette er ikke ment å være et tips om uærlighet, men som en advarsel om hvor uærlige mange er. Historien kommer fra en proshop i Norge.

dårlig ide

over 19 år siden

dårlig ide

Mest sannsynlig ender du opp med ei kølle av et annet merke, med kanskje helt feil flex, vinkel på køllen etc. Dermed vil den være ubrukelig for deg fordi den da er så forskjellig fra resten av settet. I tillegg synes jeg synd på den personen som faktisk har mistet kølla si og kanskje ikke oppdager det før noen dager senere. Da er det kjipt å ringe proshop for å forhøre seg og så har noen andre frekke faen vært å tatt kølla di!

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Hadde vel vært smartere å si at du manglet ett 5'er jern hvis det var et slikt du trengte, ellers så synes jeg det er betenkelig å komme med slike "tips", selv om det er ment for å kritisere. Man kan imidlertid aldri gardere seg helt mot at folk henter "feil" hittegods, men man burde vel krevd modelltype og nummer og ikke sluppet folk inn på egenhånd.

Nick

over 19 år siden

Nick

Mitt poeng som sikkert alle skjønner er å få gluggene på de slappe folkene som leverer ut køller uten et spørsmål eller sender folk inn i et rom for å lete selv. Jeg mistet et headcover i våres på Skjeberg og de sendte meg til et rom hvor alt innlevert utstyr lå. Riktignok var rommet låst, men jeg fikk romstere der inne selv uten kontroll. Jeg fant jo mitt headcover på fairway da jeg gikk bakover i "rute" men det er jo en annen story.

Så hele denen tråden er en "skjerp dere i proshoppen el. når dere leverer ut utstyr som er mistet"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Erik____

over 19 år siden

Erik____

For å unngå slikt så bør de i proshopen spørre om hva slaks type kølle det er.

Ærlig

over 19 år siden

Ærlig

Hender at jeg finner en kølle, går alltid inn på pro-en og spør om noen har mistet noe.

Hvis pro-en eller annsatt sier ja, N.....K.......mistet sitt 7-er jern av typen TM for en kort tid siden, er det klart jeg leverer den.

Hvis ikke ansatt har noen peiling (noe som ikke har skjedd) ville jeg vurdert å si at jeg så ei kølle ved en bunker, men regnet med at eieren sikkert ville gå tilbake for å ta den med seg.

Hvis den ikke var savnet, og jeg manglet en slik kølle kunne uærligheta banke på hjertet/hjernen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her