Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ros til Losby

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Spilte Losby for første gang på et par år i dag. Banen var enda finere enn jeg husket den,eller hjalp det at jeg er flinkere nå?

Uansett litt våt men med meget gode forhold. Etter å ha spilt Mikla og Losby i løpet av siste uken tro jeg faktisk at jeg vil rangere Losby øverst.

Like gode forhold, men Losby vinner på flere gode hull (designmessig)og penere omgivelser.

bruno

over 18 år siden

bruno

Latterlig påstand - også Losby da, hvor man får følelsen av å tråkke rundt de samme vannhindrene hele tiden....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Bruno, i mine øyne er det mer festlig å vandre rundt de samme vannhinderene enn den samme roughen......

Vann er gøy:-)

bruno

over 18 år siden

bruno

Du forandrer sikkert mening hvorvidt Losby er bedre enn Mikla etterhvert som du kommer deg ned i hcp..

704

over 18 år siden

704

Nja, er ikke så sikker på det. Kjenner flere lavhandicappere som foretrekker Losby fremfor Miklagard.

Personlig syns jeg Miklagard er noe bedre, men det er pga kvaliteten på greenene. Syns Losby har en minst like bra design, og spesielt er den morsom å spille fra hvit nå som de har fått de nye teestedene.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Antageligvis ikke Bruno, jeg kommer ikke til å slå lenger (har mer enn nok lengde) men vil forhåpentligvis slå mere presist med mer trening.

Jeg har med andre ord mulighet til å vurdere de fleste strategier fra tee, fairway og for ofte fra roughen;-)

Jeg synes rett og slett at Losby har færre dårlige hull enn Mikla. (De fleste er meget bra på begge).

Min personlige rangering er irrelevant for andre enn meg selv. Begge baner er i god stand om dagen ,har høy kvalitet og er morsomme og spille.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Stakkars Losby, det siste den banen trenger etter de problemene de har hatt i år er vel Fulland som sverd-drager.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Ikke snilt sagt Fjosok....

Men det er interessant at to personer kan ha såvidt likt hcp (joda du er 2 slag bedre Simen) og vurdere to baner så forskjellig som det Fulland og jeg gjør. Jeg spilte Losby forrige uke og Mikla i helgen og synes sistnevnte er en vesentlig bedre bane - og da spesielt fordi at Losby har en del dårlige hull, f.eks. hull 1, 2, 18 m.fl. Men - smaken er forskjellig....

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Synes spesielt par 3 hullene på Mikla er triste greier, her kunne de ha funnet på noe bedre.

704

over 18 år siden

704

Spiller du fra gult så kan jeg se hva du mener, men fra hvitt syns jeg alle par 3 hullene på Losby er interessante. Hull 10 er jo fantastisk fra hvitt. Spesielt med hullplassering ut til høyre. Det samme er hull 13.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Nå tror jeg 704 og Sola snakker om ulike baner gitt....

Synes alle par-3 hull har sin sjarm jeg, mitt poeng er å treffe ballen noenlunde riktig uansett, om flagg står til høyre eller venstre, so what.

hcp 13

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Dette var forøvrig en hyllest til Losby, ikke en drittslengingstråd om Mikla, så dere kan alle se bort fra mitt tidligere innlegg. :)

Reven Arne

over 18 år siden

Reven Arne

Solskinnsgolferen: Så Losby har bedre par 3 hull enn Mikla? Losby Hull 2 alene ødelegger statistikken til Losby. Losby Hull 13 er rimelig uinteressant. Hull 6 på Mikla er vel ikke et topp hull da. Generelt finner jeg par3-hullene bedre på mikla.

Men en annen ting. Hvorfor må den ene banen absolutt være bedre enn den andre? Det er to forskjellige baner, som begge er meget bra baner. Vi har ikke så mange bra baner i Norge, så hvorfor drive å rakke ned på dem, istedenfor å være glad for at vi har gode baner?

Fulland: Du har sagt mange ganger nå at du ikke sliter med lengden. At du slår veldig langt. Hvor langt er det du slår da? Hvis du slår så langt som det høres ut som, hvorfor i all verden har du ikke lavere handicap? Eller er du en som bare dæljer laus det han makter for så å ikke ha kontroll på hvor ballen går? I så fall slår jeg også dritlangt. Gøy å gruse til ballen!!

704

over 18 år siden

704

Å helsike, ja. Jeg var så sikker på at dette var en tråd om Losby at jeg hoppet glatt over hvilken bane det var Solskinnsgolferen snakket om, he he.

Jaja, jeg står på mitt!! Banna bein! :o)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Fjosok , tror neppe min tråd er til belasning for Losby eller din bane Mikla, begge er i topp Norgesklasse av de jeg har spilt.

Dette var ikke ment som kritikk av din hjemmebane Mikla, mer som et referansegrunnlag for å uderstreke hvor bra jeg synes Losby er.

Dessuten : bare tanken på at en annen bane i Norge kan være like god eller bedre enn Mikla er vel like fjern for deg som tanken på å konvertere til islam er for paven......

Reven Arne ,jeg har skrevet før hvor langt jeg har slått men da blir jeg ofte bekyldt for løgn.

Men men ,er jeg i form teknisk slår jeg langt. Eksempelvis : Inne i vinter var raskeste målte ballhastighet med driver på simulator 307km/t. Ute i år har jeg drivet greenen på hull 13 i Hakadal 5 ganger , med en eagle og 4 birder som resultat. Hullet er 301m par 4 med litt opp på slutten. Hullet før nr 12 252m par 4 rett frem, har jeg ligget midt på green med 4 jern. Alt i vitners nærvær.

Jeg har i år gått ned fra 21,7 - 12,8 uten prohjelp og er fornøyd med det. Har fått mange gode tips av medspillere med lavere handicap...ala kort ned baksvingen, ro ned hastigheten i baksvingen o.l. Innimellom har jeg til og med hørt på dem og det hjelper:-)

Hvorfor har jeg ikke lavere handicap? :
Jeg er min egen værste fiende, de jeg spiller mest med er klar over min lengdekapasitet og det samme er jeg ,begge deler medfører en tanke høyt ambisjonsnivå som medfører en god del dårlige slag når jeg "går for'n" istedet for å spille fornuftig. Men det er nå gøy å se rakkern fly da:-)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Solskinnsgolferen: Sammenligner man med holtsmark så er det ikke mange baner som kommer godt ut når det gjelder par 3 hull. Der er Holtsmark i en særklasse bra!

Fulland: Er du sikker på at du ikke blander sammen det å slå "hardt" og det å slå "langt"?

Losby er en fin bane, men har ikke hatt gode forhold de gangene jeg har vært der i år. Hvis greenene har blitt bra de siste ukene så er jeg imponert. Det jeg ikke liker med Losby er hvordan bunkringen rundt greenene er på halv-distanse. De burde vært klemt helt inn i greenene og vært en del av green-utformingen. Noen greener virker også uproporsjenerte med resten av hullet, men for all del. Losby er en fin bane!

Forskjellig

over 18 år siden

Forskjellig

Man er så forskjellig så forskjellig.

Noen spiller lowest-score-golf, og andre spiller longest-drive-golf. Det er helt klart at lowest-score-golferne forstår spillestrategi på en litt annen måte enn de som synes det er digg å trøkke til det de makter. Fulland har neppe teknikk som skaper lengde, men kraft. Bruker han mindre kraft vil han lære seg bedre teknikk, og dermed stole på teknikken, og dermed få lavere handicap, og dermed lære seg banestrategi :-) Thats my humble two cents.

Luna

over 18 år siden

Luna

Losby er en herlig bane, en av de aller beste,
men Miklagaard er etter min mening håret vassere

miklos

over 18 år siden

miklos

Har lagt merke til at fjosok er etter fulland i hver tråd:

Fulland: Er du sikker på at du ikke blander sammen det å slå "hardt" og det å slå "langt"?

Stakkars Losby, det siste den banen trenger etter de problemene de har hatt i år er vel Fulland som sverd-drager.

Fjosok - mindreverdighetskomplekset ditt er noe som sikkert kan medisineres. Lykke til!

snappy

over 18 år siden

snappy

Simen Fulland du Simen Fulland...

Er faktisk enig at Losby er en knall bane. Miklagard har jeg ikke spilt bare sett, men de fleste jeg spiller med sier den er kjempe bra, med tanke på strategi valgene man står ovenfor og kvaliten på selve banen.

Det jeg føler med Losby er at alt fremstår som ferdig, noe som mange baner i Norge ikke gjør. Man har Hotel osv tett ved/på golfbanen som gjør turnerings-spill fantastisk på denne banen.

Har desverre ikke fått spille Miklagard enda, men håper den kommer på turneringsplanen til P4-Touren 2007.

--------------------------------------

Åsså litt kritikk til deg Simen.. Du minner svært mye om slik jeg var for noen år siden. Da trodde jeg at jeg kunne mye/alt om golf. Det var definitivt feil, man lærer hele tiden, så vær litt ydmyk med tanke på hvordan du fremstiller seg selv som spiller. Å spille seg ned fra 21,7 til 12,8 er ikke enestående, og husk på at din snitt score med 12,8 i hcp er langt oppå 80 tallet.

Til Fjosok:
Du må bare legge dette Miklagard greiene litt på is, du er frempå hver gang Miklagard blir nevnt. Ikke tro at alt er så jæ.... mye bedre der oppe på Kløfta. Vær snill å innse at greener og bunkere ikke er alt som gjør en god golfbane. Og vær snill å ikke gå til krig mot meg nå...

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

"forskjellig" Skal du slå 300+ må man faktisk ha teknikk også. Uten det får man ikke fart nok på køllehodet uansett hvor mye kraft man bruker.

En kombinasjon av begge er det som gir de største lengdene, men jo mer man tar i jo større risiko for at teknikken blir skadelidende og dermed at feilslag oppstår....

Og jeg kan banestrategi, jeg bare bruker den ikke he he......

Miklos : Fjosok er irritert på at jeg skrev positivt (reklamerte) for egen bane før bygging, etter at første 9 var ferdig i fjor, og i år etter at første 18 var ferdig.
I tillegg har jeg uttalt at jeg tror Hakadal ,når alt er ferdig utbygget og banen har satt seg ,vil bli blant de beste i landet. Dette har antagelig tråkket på Mikla tærne hans av en eller annen grunn....

Men han har jo et hjerte av gull (se insatsen i scangolf turneringen), så at han slugger meg litt gjør ingenting. Så lenge han ikke blander inn mine ufødte eller hypotetiske barn he he:-)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Snappy : Jeg redegjorde for "reven arne" hvorfor jeg ikke hadde lavere handicap en 12,8 med mine lengder. Det er ingenting enestående med min nedskrivning i år. Det har jeg heller ikke påstått. Jeg prøvde bare og illustrere at lengde ikke betyr automatisk lavt handicap.

Uansett , jeg er helt enig med deg i at man aldri blir utlært i golf. Jeg lærer hele tiden og det håper jeg at jeg gjør til min dødsdag:-)

Elvefar

over 18 år siden

Elvefar

simen fulland:dårlig teknikk er synonymt med høyt handicap. Les hva snappy sier en gang til. Vær nå litt ydmyk for du høres ganske tett ut sånn som du vaser rundt med disse lengdene dine. Jeg så deg på Hakadal, og vel, jeg skal la være å kommentere teknikk-talentet ditt ...

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Snappy: Jeg har vel heller aldri påstått at greener og bunkere er det eneste som gjør en golfbane, så å innse det kan jeg uten problemer være så snill å gjøre :)

Miklos: Mindreverdighetskomplekset mitt er en følge av at jeg er så liten nedentil, og DET kan nok ikke medisineres er jeg redd.

Når det gjelder Fulland så har han oppfatninger om ting som til tider kan vitne om at han ikke har så bredt erfaringsgrunnlag. Mye kan tilskrives definisjons-spørsmål men det sier litt om referanserammene hvis:

- Det å drive greenen på et 320 meter langt par 4 hull gjør deg til langtslående. Jeg har også drivet greenen på hull som er lengre enn det, men jeg er absolutt ikke langtslående, det kommer bare an på hvem man sammenligner med.

- Å bruke nedgang fra 21,7 - 12,8 på en sesong som tegn på progresjon. Jeg trodde også at å gå fra GK til 6,6 på to sesonger var bra, helt til jeg møtte folk som gikk fra GK-4,5 på èn sesong.

- Å betegne Hakadal som en toppbane... Sorry ass, kan dere ikke heller prøve å legge lista på en "god medlemsbane"

Det blir litt som en fyr kommer til meg og sier: "Fy f..., i går kjørte jeg DEN fete motorsykkelen. Den er noe av det heftigste som finnes, gikk 0-100 på 4,5 sekund, og 120 på 2.gir!"

Enig med Fjosok

over 18 år siden

Enig med Fjosok

Å betegne Hakadal som noe toppbane blir bare dumt. Og der er jeg helt enig med Fjosok - Fulland kommer ikke bra ut av å uttale seg om slike ting. Den har potensial som å bli en OK medlemsbane. Jeg tviler sterkt på at det blir en GOD bane. Da må det gjøres ganske mye jobb oppe i dalen. Nei takke meg til Losby, Miklagard, Nøtterøy, Evje, Kragerø, Holtsmark. Dette er GODE baner.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Elvefar, jeg har som alle ting å jobbe med ,men når jeg får til det jeg vil er teknikken ok. Jeg er imidlertid helt enig i at det er masse mer å gå på for å bli stabil.

Om her elvefar synes jeg høres tett er helt greit. Poenget mitt angående lengde er ganske enkelt dette. Slår en langt får man flere muligheter på tee og på andreslag på par 5. Ala prøve seg på å gå inn på 2 eller ikke.

Er dette klokt på mitt nivå? Nei. Er det gøy ? Ja. En som ikke slår langt nok slipper disse vurderingene. Jeg mener bare at det er lettere å sette seg inn i et hulls design og spillealternativer når alle muligheter er tilstede for spilleren selv.

Fjosok hvis du er i stand til å slå 300+ i vindstille på flatmark ,er du per definisjon langtslående uansett hvem du sammenligner deg med så lenge en bruker standard driver (45 tommer). Med ulik grad av medvind vet du som jeg at langt flere kan komme seg over 300 meter.

Lengde og lavt handicap går IKKE hånd i hånd. Ustabil sving og lengde = stort ballforbruk som igjen = for høy score.

Jeg understreker igjen at jeg aldri har snakket om Hakadal som en av toppbanenen i Norge per dags dato. Jeg tro at vi blir det når alt er ferdig utbygget og banen får satt seg.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Lengde måles ikke kun ut i fra godtreffene, du kan jo like gjerne si at du er kortslående fordi du topper eller skyer ballen og den går 130 meter. Oversvinger man så man slår seg i venstre kneskål i baksvingen, må skifte underbukse etter hvert slag og treffer ballen en gang hvert skuddår så er det litt vel optimistisk å tro at lengden ikke er noe problem og at man kan bygge stabilitet ut i fra denne svingen.

Hvis du får anledning til å spille med Aronsen noen gang, så er jeg spent på å høre om du etterpå fortsatt mener at du er langtslående.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Vis meg ditt dårligste slag og jeg skal si deg hvor god du er :)

Reven Arne

over 18 år siden

Reven Arne

Da er jeg også langtslående :D Så morro. Hvis jeg smeller til det jeg overhodet makter, så treffer jeg rent på ballen kanskje en av 15 driver. Og da går ballen opp mot 300 meter. Sånn skal jeg begynne å spille golf ja. Jess. Da spretter jeg fra 3 til 10 i handicap på notime. Eller kanskje jeg spiller til 20 da?

Nei dere. Jeg holder meg til 230-250 driver, som ligger i fairway litt oftere. Jeg holder meg til å ikke kalle meg langtslående. Jeg er kortslående jeg, men 80% "godkjente" driver.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Fjosok, der oppsummerte du det største svingproblemet mitt i en fresk setning:-) Du har helt rett og jeg jobber med inkortning av baksving. I det siste har jeg også slitt med startposisjonen i stancen.

Hvis det dårligste slaget er det som avgjør hvor flinke vi er , er vi alle grønt kort spillere:-)

Siste runde på Losby drivet jeg på på 9 hull. En i vannet på hull 11 ,en i skogkant høyre på hull 5 (spillbar) og 7 i fairway. Fikk en eagle put på hull 3 etter drive 6 - jern som endte med birdie. (spilte fra gult)

Gjorde en liten endring i stancen. Satt litt dypere og ble dermed mer stabil i underkroppen og plutselig gikk driven stort sett dit jeg ville igjen. Rett eller med grader av fade. Selv med oversving he he.

Og ja Fjosok det er garantert de som slår lenger en meg også ,men det er ikke poenget. Jeg opprettholder min påstand om at alle som kan slå en golfball 300+ uten vind i ryggen på flatmark er langtslående. Carry bør da være 280+. Slik at vi tar bort betong fairway og 60 meter trill fra ligningen.

At det finnes enkelte ,som Aronsen ,som kan dunke ballen enda lenger gjør dem bare til ekstremt langtslående.

Reven Arne

over 18 år siden

Reven Arne

Da sier vi som vi bruke rå si til Erik:

Jada. Ok, du har helt rett Fulland.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Reven ,golf skal være morro. Jeg har det gøy med min tilnærming og du har det gøy med din.
Artig at du skriver vi. Er du Fjosoks nick nr 2 eller?

At vi er uenige er helt greit, men at jeg av den grunn har blitt helt Erik____________________ er vel litt drøyt:-)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Jeg skriver bare under ett nick bare så det er sagt. Men det er litt rart at mange vurderer sine evner ut i fra sine beste slag. Slår man annenhvert slag henholdsvis 200 og 300 meter så er man like mye kortslående som man er langtslående.

Langtslående har gjerne flere gir, de putter på en pollett når de skal ha ekstra lengde. Aronsen er en av dem, Knut Ekjord slår også langt. Kaller man disse for ekstremt langtslående hva er da de som slår enda lengre?

Bjørnstad spilte med en svenske under Scandinavian i fjor som drivet ham ut med 50 meter. Hva er han?

Poenget mitt er at det kanskje er litt pinlig å fronte seg selv som langtslående med de lengdene som oppgis her, for så å bli drivet ut på 2/3 av hullene av en kortslående.

Ligger man til høyre for veien ved 150-pinnen på hull 11 på Miklagard så er man ikke langtslående :) Hihi, jeg så deg nok!

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Enig med Simen i at enhver som KAN slå en golfball 300 m (en distanse godt over det PGA-proene har i gjennomsnitt) er "langtslående", som vel er en karakteristikk av potensiale, ikke det man gjør hver gang. Å si noe annet blir bare kverulering.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Fjosok jeg så deg før jeg slo å tenkte : nå bør jeg jammen treffe godt...

Vel ..det gjorde jeg ikke he he. Etter at regnet kom var det rimelig mørkt for min del. Men når det er sagt , det var jo en ordentlig fin regnværs slice da:-)

Kruttlappen

over 18 år siden

Kruttlappen

280m carry er det ikke så mange som har.
Jeg var tilstede på "NM" i longdrive på Mørk i vår. Der var det null rull og vind på skrå bakfra når amatørene slo, og lengste slag (Jonas Strøm) målte 277m. Proene fikk dessverre litt vind forfra der Aronsen slo 275,5m. Mulig Aronsen hadde fått 20 meter ekstra i vindstille.

Jeg har flere ganger drivet par-4 hull på godt over 300m, men det er ikke fordi jeg slår langt, det er fordi jeg får hjelp av høydeforskjeller, rull, dogleg eller vind. Jeg VET at jeg på flat mark i vindstille midt på varmeste sommeren kan klare max 240m carry med pefekt treff. Det er absolutt max. Dette gjør meg ikke til langtslående selv om jeg altså noen ganger oppnår totallengder på 330-340m. Derfor ikke enig med Dilter i at enhver som kan slå en golfball over 300m er langtslående. Han har bare tur med slaget.

Reven Arne

over 18 år siden

Reven Arne

Fulland: Jeg heter Arne. Ja du minner skrekkelig om Erik____ når du ikke evner å ta ting innover deg selv.

Foxy

over 18 år siden

Foxy

Hva var det denne tråden handlet om igjen? Å, Losby var det ja.

Jeg er forøvrig helt enig med Simen at det er penere omgivelser på Losby, og driver man 280 carry på flatmark uten medvind er man langtslående. Det er bare kverulanter som påstår noe annet.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Enig at det er fint på Losby, er jo også mange som bruker det til rekreasjon både gåing og sykling.

Kommentar hørt på Losby en gang det var full aktivitet på skytebanen i nærheten: "Jøss, jeg visste ikke at Losby lå SÅ nærme Holmlia..."

Pottifar

over 18 år siden

Pottifar

Casen er vel at Fulland ikke driver 280 m i carry på flat mark. Han har kanskje en gulltreff innimellom. Vi så han jo på Hakadal når han drivet 23 meter. Sånne driver ødelegger et snitt ganske brutalt. Det er festlig med amatører med skylapper som tror de slår sånn og sånn bare fordi de noen få ganger har klart det.

Indek Satten

over 18 år siden

Indek Satten

Fjosok: sikker på at du ikke spilte på Grorud?

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

"pottitfar" : Det er like festelig å høre "proffer" utale seg om amatører på bakgrunn av 1 utslag..... Forøvrig til alle som sto der sin forlystelse et av de dårligste utslagene i år også....... sålangt.
Snakk om å fjerne presset fra resten he he:-)

Til informasjon, jeg har 12,8 i handicap, hadde 14,5 da og det er meningen at jeg skal bomme litt (eller mye) her og der på mitt nivå.

Hadde jeg truffet hver gang dit jeg ville hadde jeg lekt med Bjørnstad på pga....

Kjære lavhandicapere : Har jeg uttalt at jeg har carry på 280+ i snitt? NEI NEI OG ATTER NEI.

Jeg har derimot sagt at når jeg får til min teknikk (or excuse for one) går det langt med carry på 280+.

Så vil dere "ta" meg så gjør det på bakgrunn av det jeg skriver, ikke legg ord i min munn som jeg aldri har uttalt/skrevet.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Fulland: Jeg tror nok ikke du kommer utenom å måtte stille på neste års longest drive competition så folk får se om det er hold i dine prestanda:) Tenker Aronsen blir lang i maska når du carrer ham ut med 10 meter+. Jeg skal love å stille opp med supporter-utstyr hvis du stiller i konkurransen!

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Jeg var der i år og har alt driti meg ut en gang, så det er godt mulig jeg prøver igjen til neste år nå som jeg endelig har fått en god driver pluss en supporter;-)

Hadde rimelig høy puls da jeg sto der med 20,7 i handicap foran 200 tilskuere/deltagere å skulle dra til med den gamle hurtig reparerte driveren min med alt for mykt stålskaft.....:-)

Resultatet ble en lav plugg i sektor på 230 ett eller annet, en litt lenger til venstre ut og 2 slicer høyre ut, intet tellende resultat. 2 av 4 måtte være i sektor.

Det var som det blir skrevet over meget tungt den dagen vind, vått og null trill. De som slo best var imponerende og hadde i motsetning til meg stabil teknikk.

Minner om at rangen på Mørk går i oppoverbakke slik at de beste lengdene (lengste 277) var mer imponerende enn meterene tilsier.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Tenk om alle skulle drive selvangivelse om eget golfspill a la Fulland i enhver tråd....

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Hihi. Fulland er ihvertfall veldig flink til å forutse fremtidige storheter. Om tre-fire år ser det ut til at vi har en ny pga-spiller som er fostret opp på en av norges toppbaner.
Jeg betviler at han heter Fulland og kommer fra Hakadal, men undere har jo skjedd før :)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Smilende sam :problemet er ikke at jeg har levert selvangivelse men at jeg ikke får den godkjent.....Da må man som kjent ofte levere ytterligere vedlegg:-)

Men nok lengde pjatt. Poenget med denne tråden var ikke å diskutere meg men å gi Ros til Losby som er en flott Bane. Beklager avsporingen.

"pittulf" good one:-)

Draw

over 18 år siden

Draw

Det er egentlig ganske festelig å se hva som skjer med innleggene her. De starter som en kommentar til et eller annet, og ender opp som krangel/diskusjon om noe som ikke en gang er et beslektet emne...

Dette startet, tro det eller ei, som skryt til Losby. I innlegg nr.12 kommer 'Reven Arne' med et mer eller mindre usaklig oppgulp om hvor langt Fulland påstår at han slår, og 'sim-sala-bim' så er det hele forandret til en diskusjon om hvor langt man slår, hvor langt man må slå for å kalle seg langtslående, og hvor dum man er som tror man slår langt hvis man driver over 300m osv....

Noe annet, som nesten er enda mer festelig, er å se hvor mange som bryr seg om hvor langt andre slår (-eller påstår at de slår). De som ikke slår langt forsøker hele tiden å pensle inn på hvor mye viktigere det er å ha kontroll, og hvor dumt det er å kline til alt man har -da har man tydeligvis ikke forstått noen ting, mens de som trodde de slo litt langt nekter å tro på andre som sier de slår lengre.
Merkelig nok er jo ikke 'de som slår langt' som fokuserer mest på dette med lengde, men tvert imot de som på en eller annen måte tydeligvis føler seg imaskulinisert av at andre slår lengre. Dere kan slappe helt av! Dere er ikke nødvendigvis mindre maskuline selv om driven deres ikke er lengre en 230m, og tissen deres blir heller ikke mindre dersom det faktisk er andre som driver lengre -tro det eller ei!!

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Spørsmålet er vel om Losby faktisk ønsker ros fra Fulland?

Bottolf

over 18 år siden

Bottolf

Den rosen betyr jo ikke noe. Når Fulland klarer å skryte av Hakadal, ja da er det jammen mye ros å si om de andre banene han spiller.

1881

over 18 år siden

1881

Helt utenom tema , neste års Long Drive skal vi prøve å legge til Ekeberg

705

over 18 år siden

705

Jeg slår meget langt og kanskje enn av de mest langslående i Norge og et handicap som ligner scratch. Jeg har også hatt disse hastighetsmålinger både på sim og laser som Simen Fulland. Men det er litt typisk for en med middels handicap og påstå som han gjør. Carry 280 meter, hvet du egentlig hvor langt det er? Jeg har carry 255 med driveren og det er fryktelig langt i carry, rett fremuten noe opp eller ned. Drar jeg til 110 prosent kan jeg kanskje øke carry med 10 meter men da er feilprosenten vesentlig. Men når det er sommer og alt er knusktørt for du ofte 30-40 meter rull i tillegg. Det er også det samme med HB som da oppnår driver på 330-340 yards. Det dukker desverre opp slike til stadighet som slår 300 meter hele tiden ifølge dem selv og med vitner og alt mulig. Da skulle du hatt pluss handicap. Jeg slo enda lengre før men gikk ned litt på styrken for å få ballen i fairway. Et annet tips er å slå fra hvit tee. Ingen utfordring å slå fra gul tee på endel av de korte banene vi har i Norge. Par 4 hull på 250-300 m. Par 4 på 380 -430 pluss passer for deg. Og par 5 på 550 pluss. Men husk en ting da, er du i roughen på utslaget er det ikke lett å nå greenen. Men med 12 i hcp. har du jo en haug med ekstraslag så uansett burde du jo spille deg langt ned i handicap med dine 300 meters driver. Sjekk ut pgaturneringene når gutta slå kanondriver uten rull i dårlig vær. De ligger som regel på mellom 260-280 yards. Tiger kan til nød komme opp i 280 carry!! Og vi snakker om carry som aldri må forveksles med hvor ballen havner tilslutt med driveren. Kanskje du skal få deg XXXXXstiff skaft?

705

over 18 år siden

705

Tiger kan til nød komme opp i 280 METER carry!! Slik at det ikke misforstås med yards som tidligere nevnt i innlegget.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

La nå Fulland slå sine slag, så kan vi andre slå våre slag!
Ikke nødvendig å la seg støte all verden av at noen påstår at de slår lenger enn oss med køllene sine.

Golf er moro!

Og Losby er en bane jeg liker veldig godt, som noen nevnte tidligere i denne tråden er vannhinder litt morsommere enn rough der det er netsen umulig å finne baller. Enklere og gir større spillehastighet uten letinga. Da snakker jeg om mitt spill, ikke langt og rett fram og midt i fairway hele tida.

hcp 12

705

over 18 år siden

705

Jeg måtte bare kommentere det med fantasicarry. Enig med deg Foore om at Losby er en fin bane, vannhindere er bra. I mine øyne må den ikke forveksles/sammenlignes med Mikla.

Ned Slander

over 18 år siden

Ned Slander

Det er helt korrekt det 705 sier. Jeg spiller også på lavt hcp og vet hva andre lav-hcp'ere er kapabel å slå, og det med kontroll. Det blir for dumt når bingo-Fulland prater som om han er plusshandicapper.

704

over 18 år siden

704

Det går jo an å slå langt selv om man ikke er lavhandicapper. Spiller selv rundt 5 (går litt opp og ned), og slår vel gjennomsnittlig langt i forhold til andre på mitt hcp, uten at jeg har noe bevis for det.

Spilte en runde med en 11-12 handicapper for litt siden, og han slo (unnskyld uttrykket) faen så mye lenger enn meg fra tee, og ikke så helt ille skeivt heller. Til gjengjeld brukte jeg stort sett ett slag mindre enn han for å få ballen i hullet etter utslaget. Han manglet mao mye på nærspillet.

PS! det var IKKE Simen F. :o)

Snappy

over 18 år siden

Snappy

Jeg har også valgene om å slå meg inn på to slag på par 5' ene. Iallefall det fleste av dem. Jeg er ikke langt slående, ca. 240+++--- eller noe slikt. Da har jeg max en 3w inn til green.

Dersom du slår så langt som du sier vil du ha rundt 150-200m igjen på de fleste hull i par 5 hull i Norge i dag. Da er det vel ikke mye å tvile på.

Jeg ser på din fordel med å slå langt ligger på laaaange par 4 hull. Jeg har kanskje et 3i inn til green, mens du sitter igjen med et 7-8i.

------------------------------

Mener folk her inne må skille mellom gode mesterskaps baner, og "fine baner".

Bor i Stavanger, her er det flere ok baner, men to som skiller seg ut:

Stavanger GK er en "fin" pen bane, kanskje blant det 5-10 beste i Norge.

Sola GK er en mesterskapsbane som tilsier at den har bedre kvalitet, større greener, lengre hull osv.

Kanskje Hakkadal eller hva den nå heter er under samme kategori som Stavanger, og Mikla under samme som Sola. Vi trenger begge typer baner her i Norge.

Ønske banen for meg ville være en skikkelig amerikansk golf bane i norge. Alla Sawgrass e.l. Raske greener, mye vann, hvit sand i de mange bunkerne osv. Jeg elsker kunstige baner. Jo kunstigere det blir, jo artigere blir det å spille dem synest jeg, men det er meg da.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Unnskyld for at jeg var gal nok til å rose losby som jeg synes er en veldig fin golfbane.

Unnskyld Fjosok og Mikla folket for at jeg synes Losby er hakket bedre.

Unnskyld for at jeg svarte Reven Arne og flere andre på spørsmål angående mine lengder.

Unnskyld for at jeg ikke oppnår disse lengdene i snitt men bare når jeg treffer rent og er i form teknisk.

Unnskyld for at jeg ikke har mer enn 12,8 i handicap og dermed burde vært stille om det meste i golf.

Unnskyld for at jeg har tro på at hjemmebanen min blir meget god NÅR den er ferdig og har satt seg.

Unnskyld unnskyld unnskyld.........NOT :-)

Forøvrig var "bingo-fulland" et ganske dekkende navn he he

"705" : Lengde er bare en kuriositet i golfen,kjekt å ha men sikre jernslag samt treffsikkerhet fra 100 og inn ,putting inkludert ,er da langt viktigere.

Ja jeg har begynt å spille fra hvit og synes det er gøy.
Jeg spiller ikke med xxxxxxxxx-stiff bare x-stiff.
Ja jeg er kjent med forskjellen på carry og der ballen kommer til ro.
August var en fin mnd. å sjekke carry på da jeg stort sett plugget ballen uansett hva jeg slo med,driver inkludert.
Nei jeg driver ikke med kontroll,men jobber med saken:-)

Skulle jeg være så heldig å spille sammen med noen av dere gentlemen i fremtiden håper jeg at dagsformen og teknikken er på plass slik at jeg ikke blir beskyldt for å være en løgner etter runden......

Tjo hei

over 18 år siden

Tjo hei

Simen Fulland

Det er flere her som sliter med å oppnå snittet sitt i lengder eller hcp.
Er vel en fjös-sokk som bör väre litt mindre i kjeften enn han er.

http://www.golfbox.no/livescoring/leaderboard.asp?tour={FF246E74-310C-4D07-81B7-508833D8C13D}

Snabelarne

over 18 år siden

Snabelarne

Noen som har spilt Losby siste dagene? Er banen veldig bløt? Skal spille der i morgen, hvis det ikke regner grisunger.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

personlig så forstår jeg ikke hvorfor man skal bli provosert av at en mann sier han slår langt og liker en bane.

det er fantastisk latterlig å hele tiden snakke om at vi som har over 10 i hcp ikke skal få ha rett til å uttale oss om ting som gleder oss med golfen.

Jeg har nå overvåket denne diskusjonen, og den minner meg sterkt om diskusjonen som jeg selv hadde med alles beste venn JOnny for ca. 1 år siden.

Flere av dere som kritiserer Fulland og andre her inne har også en tendens til å kritisere JOnny for at han er krass i språkbruket og til tider også usaklig, men dette er ikke noe bedre i det hele tatt.

okay, så har kanskje ikke Simen Fulland peiling nok i deres øyne, og kanskje ikke i det hele tatt, hva vet jeg? Jeg er jo bare en enda-høyere-handicapper!!!

poenget er at dere som har "lavt" handicap og betviler, benekter, kritiserer, trakkaserer og hetser alt som Simen sier kan kanskje ha rett i poengene deres, men det kan da virkelig ikke være nødvendig å være så utrolig nedlatende!!!!

Dette er et åpent forum. Åpent forum betyr at alle kan si meningen sin, og hvis dere super-spillere ønsker dere et sted hvor man må ha lavt handicap for å snakke, så får dere åpne et eget nettsted.(unnskyld Jarle. er ikke meningen å oppfordre til konkuranse....).

petter hognes

over 18 år siden

petter hognes

ja! la oss boikotte lavhandicaperne her på scangolf :D (ikke gunder da, siden han tok meg med på miklagard og fordi jeg er høyere enn han :D:D)

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Yngve da... Hvis INGEN skal få være nedlatende på nettstedet sitt, da er det ikke noe poeng å ha et nettsted lenger.

Her får jo alle det som de vil. Simen Fulland får utdype sine meninger, og alle som er uenige får svare på dem. Gjerne i en nedlatende tone.

Terapi, Yngve. For oss alle...

Snart senker mørket seg over oss og DA trenger vi det enda mer. Vent og se :-)

Tja

over 18 år siden

Tja

Når Fjosok er så arogant og storkjefta som han er allerede nå, kan det bli utrolig mørkt her til vintern....

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Pøh. Fjosok er en snill fløtepus.

Litt dårlig til å få frem humoren noen ganger kanskje, men det gjelder vel flere her inne.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

For ordens skyld så kommenterte jeg det jeg regner som en litt lemfeldig bruk av begrepet "langtslående". Når man i en rekke sammenhenger omtaler seg selv med vendinger som: "jeg er langtslående, lengden er ikke noe problem for meg osv" og så viser det seg at man like gjerne driver 130 meter som 330 meter, da mener jeg at det er like riktig å bruke "kortslående" som "langtslående". Jeg mener at man bør spare adjektivet til de som faktisk slår langt (jeg er ikke en av dem, noe jeg heller aldri har påstått).

Jeg mistenkte også fulland for å være litt biased når det gjelder losby, han hadde nok bestemt seg på forhånd for at den skulle være bedre enn Miklagard, som et motsvar for all den skuffelsen mange fra Miklagard har ytret omkring Hakadal. Dette er IKKE en universell mistanke jeg har overfor alle som setter Losby høyere bare så det er sagt. Ei heller må dere konkludere med at jeg/vi blir provosert over dette utspillet, personlig synes jeg det er veldig festlig :) Enkelte "kvalitetstempel" vaskes lettere bort enn andre for å si det sånn! hihi

Tjo Hei:
Jeg har aldri lagt skjul på at jeg spilte rævva på Hakadal, og tro du meg det er heller ikke den eneste rævva runden jeg har hatt i år. Spilte om mulig enda verre på Solastranden i vår! (Skulle gjerne lagt ut link til den scoren, men fant den ikke, tror det var noe sånt som 15 over par eller noe!!!). Men jeg har ikke noe problem med å stå for mine dårlige scorer, da jeg heller aldri har påstatt at jeg er "lavtscorende".

I den grad jeg er storkjefta så kommer jeg ikke til å slutte med det på bakgrunn av noen dårlige golfrunder, i hvert fall så lenge jeg tør å si det samme "live" som jeg skriver her inne.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

NGB: Skal du kritisere meg for å være dårlig til å få frem humor??? "klirr-klirr!" Hvis det jeg skriver ikke er morsomt, så er det fordi jeg mener det i alvor!

Tja: "arogant" skrives "arrogant"

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Fjosok: Det klirret helt hit ja :-)

Jeg vet at jeg suger...

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Yngve : respect coming your way :-)

Fjosok, du har ikke rett i dine mistanker. Som jeg har skrevet over. Jeg personlig liker Losby bedre rett og slett fordi JEG synes designen er bedre her enn på Mikla.

Når jeg brukte din hjemmebane som sammenligningsgrunnlag var det for å illustrere hvor bra jeg syntes Losby var. En bane som er bedre en Mikla I MINE ØYNE må jo nødvendigvis være dritbra.

Dermed fikk du og dine indirekte ros ikke ris. Jeg kan til og med si det jeg har sagt før utallige ganger. MIKLA ER EN MEGET GOD GOLFBANE!!!!!!

Nå blir du vel fornøyd:-)

Ellers er det riktig at lengde snittet mitt er langt lavere en godtreffene. Det gjelder alle klubbene i baggen fra sandwedge og oppover.

Men, det er ikke nok å dra til det du kan og dermed vil alle kunne slå over 300m med driver. Uten teknikk som får fart på køllehodet er det umulig. Du har nok av folk som står på en range å drar til det de kan med driver og kommer knapt over 200m.

Hvorfor? de har ikke teknikken og slår bare med armene, retter ut høyre kne i baksvingen, har liten rotasjon osv osv.

Derfor mener jeg at jeg er langtslående. Jeg har kapasitet til å slå ballen lenger enn de fleste. So what?

Grunnen til at jeg har nevt at jeg slår langt i design diskusjoner er at lengde, eller evne til å sette seg inn i mulighetene lengde gir, er med på å øke forståelsen av om et hull er godt designet eller ikke.

Med lengde ser man nemlig alle mulighetene. At jeg ikke er god nok til utnytte dem vær gang ,eller bare av og til er irrelevant i den sammenheng.

Tja

over 18 år siden

Tja

Ja, jeg vet det Fjosok, men beklager selvfølgelig ydmykt at favorittegenskapen din ble feilstavet i farten.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Tja: Måtte det ALDRI gjenta seg!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Faen, er det ingen som ble støtt av innlegget mitt?
nå som jeg virkelig la meg i selen for å hetse lavhandicappere(som jeg overhodet ikke er misunnelig på golf-egenskapene til) så godt jeg bare kunne.

Gunnar Bull:
Selvsagt skal man ha en temperatur i trådene, men det går an å vise litt mellommenneskelige egenskaper midt oppi dette.

Som jeg sier, så har jeg ingen problemer med å akseptere argumentene for og imot de egenskapene for eksempel en bane bør ha, på grunnlag av kompetansen til den som uttaler seg, men vi opplever alle baner forskjellige, og forutsetningene for å mene en bane er bra eller dårlig er forskjellig for lav og høyhandicappere. Det bør i hvertfall lavhandicappere vite, siden de, om dog kun en stakket stund, har vært høyhandicappere selv.

skal vedde hele armen på at alle som spiller snittrunder på under 80 i dag har en HELT annen taktikk enn når de sleit med å spille under 100.

Fjosok:
Altså, hvis du er så alvorlig når humoren ikke kommer frem, så må du fortelle det også. Gunnar Bull er litt treg i oppfattelsen, og må ha det meste inn med tesje, sammen med grøten han spiser siden han er så gammel at tennene ligger i glass om natten.
jeg trodde forresten glasshus var til for å knuses........

sutre

over 18 år siden

sutre

I stedet for å la longhitter'n full and... gjennomgå, kan vi heller la finansministeren Kristin H få gjennomgå. Ikke er hun langtslående og ikke har hun lavt hcp. I tillegg bidrar hun nå til å kjøre Norge i grøfta. Hun gjør heller ikke noe for oss golfspillere. Støtte til sykhus og psykiatri, det er ok det, men hvor er støtten til golf, støtten til å kunne bygge slike toppbaner i europeisk målestokk a la Miklagard, Meland, Sola, Losby, Hakkkadal m.fl. Det burde vært et krav til politikere i ledene roller at de minimum var singelhandikappere!

og yngve

over 18 år siden

og yngve

ikke vær så utrolig saklig og mellommennesklig! Det kler deg ikke. Bare vent til i morgen, så skal du få se på total mangel av både saklighet og mellomennesklige følelser.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Hehe. Tenk at dere holder på ennå :) Gunnar Bull var inne på dette med underholdning ja. Og dette er jo det.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

"sutre", helt enig . Ned med Kristin og heia meg:-)

Gunder hvordan var den regla igjen :

"den som gir seg først har tapt"?

Eller :

"den som gir seg først er klokest?

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Det beste ordtaket er fortsatt: "Arguing on the internet is like running in the special olympics, even if you win you are still retarded"

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

No argument there:-)

Endelig

over 18 år siden

Endelig

Da ble vinneren kåret. Grattis fjosok.

Ferdig nå eller må webmaster stenge tråden? :)

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Den lokale regelen sier at "den som gir seg først har mest å gjøre på jobben."

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Hah.... Sutre......

I morgen, eller i dag faktisk når jeg ser på klokken, så skal du få se atter en gang at eplekjekkhet tenner konkurranseinnstinktet i meg.... husk hva som skjedde med Sjøeng på Tee1 St. Andrews for ca. 1 år siden...... han klappet sammen som en løvetann i tørketrommel.
rett og slett på grunn av voldsom eplekjekkhet... hehehe.....

Jeg skal vinne.... det er det jeg skal......

HAH!

Fjosok:
det var ukens visdomsord.. det skal du ha..... :O)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Såvidt jeg husker stenger bare webmaster tråden når kompisene hans taper debatten...

THAJUNIOR

over 18 år siden

THAJUNIOR

HAHAHA EN TING SKAL VÆRE SIKKERT.

MAN MERKER I DENNE TRÅDEN, HVORDAN MEDLEMMER KLØFTA FOLKA HAR.

ARROGANTE SMÅ JÆVLER...

FJØS-SOKK OG GAMLE GUNNAR OKSE.....
SER DERE HAR LAVT HCP, OG ER MEDLEM PÅ MIKLAGARD.

OG DET SAMMEN SKAPER EN GJENG ARROGANTE JÆVLER, SOM SKAL PÅVISE HELE TIDEN AT INGEN TING KAN BLI BEDRE ENN MIKLAGARD!!!
DET HAR VI FÅTT MED OSS, MEN HUSK: DET ER IKKE BANEN SOM GJØR SPILLET BRA, DET ER SPILLEREN.

jørgen hognes

over 18 år siden

jørgen hognes

halla!!!!

Her kommer en fersk kommentar fra en ung junior, (altså meg)....

Fjosok----- idiot navn, hvordan in the name of god???
nye gunnar bull---- hva het den gammle???

hehe akkuratt slike spillere vi liker på banen, arrogante drittunger(ja jeg sa det) som tror de er bedre enn alle andre bare fordi de har kjøpt aksjer i noe fjåsefint, og har lavt handicap. hadde likt å spilt en runde med dere, og det ville sikkert hele resten av norge ha gjort også. siden dere er minoriteten i Norge må dere jo nesten se ned på alle sammen.

OG TIL DET POSITIVE!
har aldri hatt det så gøy på en golfbane før, som da jeg spilte mikla med gunder, simen fulland og brodern (petter hognes). det var gøy. selv om simen drivet lenger enn meg på mange hull. og han spilte fra svart og jeg gul. ( vil da si at 5 av de 7 gangene du drivet lenger enn meg Simen, da lå jeg stross alt 220+.). så ingen kan ta fra deg lengden på slagene dine Simen. Gunder, svingen din var irriterende rolig. Ser frem til å lære noe av roligheten din neste år:D

så med det sier jeg takk for i år. nå blir det ikke mer golf på meg.
håper Mikla overlever vinteren, så ikke fjosok tar selvmord.

MVH
Jørgen Hognes
Juniorspiller
10,5 hcp
HAKADAL GK!!!!!!!!!!!!!! VI BØNNA TAR INGEN TING SERIØST

og for å si dette med en gang, nå kommer Fjosok til å gå løs på meg som f..... for du klarer aldri å ikke hakke på gud og vær mann Fjosok. du er å blir små dum. skulle ønske vi kunne tatt en runde sammen. du minner meg om Mikael med den rosa buksa fra hydro gjelleråsen;)

jørgen hognes

over 18 år siden

jørgen hognes

glemte å si en ting, merka fort hvem som var Fjosok¨. når jeg satt i proshopen og tokk imot penger fra dere ivrige Scangolf spillere.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Neida Jørgen, jeg skal ikke gå løs på deg. Faktisk skal jeg gi deg noen små tips på bakgrunn av hva/hvordan du skriver, slik at du kan få frem ditt budskap om at andre er dumme uten at det slår for mye tilbake på deg selv:

1. "Fjosok-----idiot navn": Bruk enten bindestrek "idiot-navn" eller skriv "idiotnavn". Du ville vel ikke skrevet "fiske stang"?

2. "Akkuratt slike spillere vi liker på banen". Akkurat med bare èn t, men her er innholdet litt svakt ettersom du besøkte min hjemmebane. (Hyggelig å ha deg som gjest, men det er kanskje litt i overkant husvarmt å klage på at vertskapet spiller på sin egen bane. Det er jo blant annet mine penger som betaler kalaset).

3. "Å" er infinitivsmerke og du skulle derfor skrevet: "Hadde likt OG spilt"

4. Stor bokstav etter punktum, og Norge skrives også med stor bokstav.

5. "for du klarer aldri å ikke hakke på gud og vær mann Fjosok". Ajajaj, her var det mye slurv.

- Infinitivsmerket bør komme foran verbet det styrer altså "aldri ikke å hakke"

- "gud og vær mann Fjosok": Igjen ulogisk orddeling, jeg regner med at det skal stå "gud og værmann", men da jeg ikke har noe ugjort med metereologer så da antar jeg at du mener "Gud og hvermann".

6. "du er å blir små dum": Igjen infinitivsmerket er helt feil, her må du bruke "og", og slå sammen "små" og "dum" til "smådum". Dette er en setning som i hvert fall bør skrives riktig hvis man ikke ønsker at det skal slå for mye tilbake på seg selv.

7. "VI BØNNA TAR INGEN TING SERIØST": Bønner er noe man spiser, bønder er de som dyrker maten vi spiser, du kan også skrive "ingenting" i ett ord.

8. "merka fort hvem som var Fjosok. når jeg satt i proshopen og tokk imot penger fra ivrige Scangolf spillere".

Skriv om til: "Jeg merket fort hvem som var Fjosok, (komma) da (den gang "da", hver gang "når") jeg satt i proshopen (bra sammenslått ord!) og tok (ikke tokk) i mot penger fra ivrige Scangolf-spillere (bindestrek).

Normalt kommenterer jeg ikke rettskriving, men i dette tilfellet så undergravde alle feilene det flotte budskapet i teksten så jeg håper at jeg kunne være litt til hjelp.

For å oppsummere tror jeg det Jørgen Hognes ville få frem var:

-Fjosok er en arrogant og smådum drittunge, og ligner på en fyr i rosa bukse som jobber på en bensinstasjon på Gjelleråsen

-Nye Gunnar Bull, tja han er vel av samme kvalitet.

-Jørgen hadde det morsomt på Miklagard bortsett fra at vertskapet var hjemme.

-Simen Fulland slår fortsatt langt

-Gunder slår rolig

Takk for besøket og velkommen igjen! :)

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Nei nå!!! Jørgen Hognes, du kjenner ikke meg. Å kalle meg "arrogant dritunge" beviser dette helt tydelig.

Jeg kan tolerere "arrogant drit", men UNGE - det er jeg ikke!!!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Og denne tråden greit oppsummert er at Losby en fin bane.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Denne tråden oppsummert er at Losby er en stengt bane

Purunge Gunnar Bull

over 18 år siden

Purunge Gunnar Bull

Sånn - med mitt nye handicap og hjemmeklubb er jeg vel godtatt av jørgen også :-)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Nå fikk jeg faktisk litt sans for Fjosok etter å ha mislikt han en stund. Var en fin språklig gjennomgang det der. Det eneste er at jeg lurer på om det faktisk er lov å klemme "ikke" mellom å og verbet det skal styre. Dersom man ikke løper, så er det jo å ikke løpe, Ikke ikke å løpe? Lurer til og med på om det kan ha forskjellig betydning alt etter som om man setter infinitivsmerket før eller etter "ikke". Kan norsklæreren oppklare dette?

Kan noen forresten fortelle meg hvorfor Losby føler de må stenge en måned før andre baner?

Gråbrun fisk

over 18 år siden

Gråbrun fisk

Så det er denne type mennesker som jobber i proshoppen på Hakadal? Unger som ikke kan styre seg og prøver å drite ut andre uten helt å klare det?

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Sunny, man kan bruke "ikke" mellom infinitivsmerket og verbet i de tilfellene du nevner, men i unge Hognes tilfelle så ville det vært mer ryddig å sette "å" etter ikke.

Er forøvrig ingen norsklærer, men har i det minste fullført ungdomskolen med ståkarakterer i norsk.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Er svært sjeldent jeg ler, bare spør Gunder, NGB, Krutt og Hull 15.
men når jeg leser de siste innleggene f.o.m. Jørgen og hit, så klarer jeg dessverre ikke forhindre smilehullenes fremmarsj.

Fjosok er arrogant, men han vet om det, så det er da ingen grunn til å skrive dette her inne! Blir jo det samme som å skrive nyhetene fra i går i morgendagens avis....

;O)

Gunnar,
jeg liker deg bedre som singlehandicapper. ser på en måte ned på deg enda mer nå som du er purung høyhandicapper.

Rektor

over 18 år siden

Rektor

Ja du var en flink gutt som klarte deg gjennom norsktimene Fjosok! ...bare så synd at det ble stryk i oppførsel.

Foxy

over 18 år siden

Foxy

Fjosok, du er genial!
Jeg småhumrer enda.

Loddvart

over 18 år siden

Loddvart

Rektor: din uttalelse stemmer med alle mine erfaringer - at de som er rektor har ufattelig lite humor i kroppen sin.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Rektor: Jeg fikk meget gode karakterer i orden og oppførsel, men det var nok fordi jeg gikk på en skole hvor det ble ansett som verre oppførsel å kalle folk for "drittunge", "arrogant" og "du er å blir små dum" enn å kunne et snev av rettskriving...

Norskstudenten

over 18 år siden

Norskstudenten

Er nummer 3 riktig, Fjosok?

(Jeg) hadde likt å spilt...
(jeg) hadde likt og spilt...

Ehh, samme kan det være forresten...jeg liker å spille golf, ikke kverulere.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Med mindre du likte å søle så hadde jeg iallefall skrevet spillt med to L'er...

Purunge Gunnar Bull

over 18 år siden

Purunge Gunnar Bull

I og med at jeg nå representerer en klubb og en handicapkategori som ikke automatisk fører til negative egenskaper som arroganse og annet dritt, merker jeg at det er lettere å uttrykke seg friere.

(Digresjon: Ah hvor deilig det var... anbefaler alle andre også å bli en bønne...)

Så til SAKEN: Det heter: Jeg hadde likt å spille...

Tror jeg ihvertfall...

Norskstudenten

over 18 år siden

Norskstudenten

Med stor L? Nei, nå må det være slutt på dette tullet! *Slår meg selv gjentatte ganger i ansiktet (flat hånd).

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Lurer forresten på en ting til, skrives iallefall i ett eller tre ord?

Tråpolitiet

over 18 år siden

Tråpolitiet

This tread is dead!

Purunge Gunnar Bull

over 18 år siden

Purunge Gunnar Bull

Hehe. Som tre ord: i alle fall
Eller som ett ord: iallfall

Så for ordens skyld: iallefall er dessverre feil.

Hakadalfan

over 18 år siden

Hakadalfan

På Hakadal er man ikke arrogant. Der er man allvitende høyhandicappere.

Bobla

over 18 år siden

Bobla

Det er vel dagens lærdom ja

Lille My

over 18 år siden

Lille My

Har ikke lest alles mening, men hvordan kan man skryte av Losby etter den behandlingen veggis fikk.

Bra bane, OK, men hjelper lite om man får dårlig behandling. Ille Losby, virkelig ille, huff!

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Å spille, spiller, spilte, har spilt. "Å spilt" er ikke riktig, PGB sitt forslag "hadde likt å spille" er en god løsning. Dog tror jeg de som gjør dette til en ren grammatikk-diskusjon kanskje ikke har fått helt tak i essensen på mitt svar på Jørgen Hognes sitt innlegg.

De er kanskje ikke de smarteste knivene i skuffen... (som noen sa en gang:)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Purunge Gunnar Bull: Det går rykter om at du har blitt ekstremt langtslåene etter hamskiftet, stemmer det eller??? Før var du jo bare langtslående mener jeg.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jøss, etter et søk på ordbok.no må jeg bare legge meg flat. Jeg trodde spille i perfektum var samme unntak fra 3-konsonantregelen som fullt. Som ikke heter fult fordi fult betyr noe annet. Takk for at du passer på Fjosok.

Purunge Gunnar Bull

over 18 år siden

Purunge Gunnar Bull

Vet du Fjosok, dette er noe av det villeste jeg har opplevd!

For bare noen timer siden var jeg:
en småpatetisk arrogant gammel kortslående og laverestående handicapsnikende jævel (tror jeg har fått med meg det viktigste)

Men nå har jeg - i løpet et par timer og et kjapt aksjekjøp (folkelig billig!) - plutselig blitt:
en purung ekstremt langtslående bønne som KAN SI AKKURAT HVA JEG VIL TIL HVEM JEG VIL! UTEN Å BLI HENGT UT FOR DET!!!

Hamskiftet anbefales alle som er lei av å bli stigmatisert på grunn av opphav, hudfarge eller lengden på kølla.

Mats Ø.

over 18 år siden

Mats Ø.

Losby var fin ja? Ja, det kan jeg tenke meg... men.. hæh...atte..hm? Bedre enn Miklagard? Grr... KRIG! BLÆÆÆRGH! Hent kanonene! Her skal det sprenges! GURGLE! Hedninger!

Send in the assassins! We got vermin to kill!

Men altså... bra at du likte Losby da, fin bane.

Sarcasm-mode Off. Beep.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jeg må si innleggene til junioren lenger opp er noe av det dummeste som er skrevet her på forumet på lenge. Ikke forstår jeg misjonen med dette - men jeg har jo ledd ganske mye av svarene som har fulgt.

Kanskje vi i framtiden kan prøve å oppføre oss bedre?

Nope

over 18 år siden

Nope

Fjosok: Når du skryter av å ha "fullført ungdomskolen med ståkarakterer i norsk" burde du ha lært at ungdomsskole skrives med dobbel s.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

hehe, hvor lenge måtte du lete for å finne den feilen da?

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Gunder, Jeg tror neppe det var vondt ment . Hvis jeg kjenner Jørgen rett har han oppnådd akkurat det han ville.

Vi har fått noe å le av og Gunnar Bull har blitt Hakadøl ....... :-)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Godt forsøk Fulland, men ingen er SÅ flink til å spille d0mm.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Han er ett naturtalent,akkurat som deg og meg:-)

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Fjosok: det heter "skarpeste knivene i skuffen", ikke smarteste. Har du noen gang hørt om en smart kniv?

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Skrens: Godt oppfattet, og det var liksom litt av poenget også da, at det er noen uttrykk man bør skrive riktig for at det ikke skal slå tilbake på en selv. (Trodde jeg gjorde det ganske åpenbart med å tilføye "som noen sa en gang" bak)

Exerexses

over 18 år siden

Exerexses

Skrens Petrus: det heter ikke "den skarpeste kniven i skuffa" (med mindre det er bokstavelig og ikke en forslitt klisje)

En klisje er noe som en gang en person har sagt, kjempebra da, men så utvider det seg til en klisje, som gud og hvermann harker opp av strupen etter en stund.

Egentlig er Fjosoks smarte kniv bedre, etter min mening. Det setter tankegangen på høygir.

Mennesker står jo bak både skarpe og smarte/velegnede kniver uansett.

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Heretter skal jeg prate om smarteste kniven i skuffen slik at Fjosoks utsagn kan utvikle seg til en klisje.

Nope

over 18 år siden

Nope

Man kan altså ut fra det Fjosok skriver konkludere med at folk som har dysleksi ikke bør kalle andre for dumme.

Jørgen hognes

over 18 år siden

Jørgen hognes

Jeg klarte akkuratt dette! Jeg lagde tråden lenger!!!! weeeeeeeeeee.
hehe....

Måtte jo nesten skrive noe jeg å. Siden denne tråden startet med "Ros til Losby". Og endte med full verbal krig.

Dette er gøy!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er så morsomt for meg som junior, å terge dere som sikkert er 20-30 år eldre enn meg.!!!!!!!!!

KORT NORSK ANALYSE AV TRÅDEN:

God innledning, kanskje litt kort. Kanskje tatt med mer om Losby.
Hoveddelen: God start, mye gode kommentarer. Grei sammensetning, litt mye frem og tilbake. Holder seg kanskje ikke til tema.
Slutten av hoveddelen er preget av mye skrivefeil( ;) ).
Og avsluttes på den skarpeste vei, over hode mulig....

Godt gjennomført. Sitter i timen nå, og Norsk læreren sier at skrivemåten på dette innlegget er en ren 2. Utifra hva som var temaet:D (han er golf fan, men har aldri spilt golf).

(PS Fjosok! Sikkert noen skrive feil her å, kan du rette de?? Norsk læreren hadde ikke tid.)

Sånn.......
Det var det, nå fikk jeg sagt det jeg ville.

Hobbygolfer

over 18 år siden

Hobbygolfer

Jeg kan slutte meg til rosen til Losby, synes banen er bra, faktisk, selv om den ikke er min favorittbane. Men det med de smarte knivene skjønte jeg ingenting av.

Jørgen Hognes

over 18 år siden

Jørgen Hognes

And for the record:
Mikla er og blir den beste banen i Norge, når det gjelder greens, Fairways og Tees.

Losby har jeg desverre ikke spilt enda, håper på neste år.

Ole P.

over 18 år siden

Ole P.

Fine ansatte Hakadal har i proshoppen si. Overpotente drittunger som spiser for mye sukker.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Jørgen: Jeg har heller ikke tid til å ta en språk analyse av inn legget ditt, jeg sitter på kontor stolen i jogge bukse og prøver å jobbe litt på data maskinen....

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

JH: Underminded and proud of it?

Linda:D

over 18 år siden

Linda:D

Nå syntes jeg dere menn her, er litt små rare.
Forumet er ikke her for å snakke dritt om andre. Bare seg selv:P

Trine

over 18 år siden

Trine

Skal vi ta en chickfight bare for å demonstrere?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Eller kanskje en Chick fight

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her