Fjosok
Neida Jørgen, jeg skal ikke gå løs på deg. Faktisk skal jeg gi deg noen små tips på bakgrunn av hva/hvordan du skriver, slik at du kan få frem ditt budskap om at andre er dumme uten at det slår for mye tilbake på deg selv:
1. "Fjosok-----idiot navn": Bruk enten bindestrek "idiot-navn" eller skriv "idiotnavn". Du ville vel ikke skrevet "fiske stang"?
2. "Akkuratt slike spillere vi liker på banen". Akkurat med bare èn t, men her er innholdet litt svakt ettersom du besøkte min hjemmebane. (Hyggelig å ha deg som gjest, men det er kanskje litt i overkant husvarmt å klage på at vertskapet spiller på sin egen bane. Det er jo blant annet mine penger som betaler kalaset).
3. "Å" er infinitivsmerke og du skulle derfor skrevet: "Hadde likt OG spilt"
4. Stor bokstav etter punktum, og Norge skrives også med stor bokstav.
5. "for du klarer aldri å ikke hakke på gud og vær mann Fjosok". Ajajaj, her var det mye slurv.
- Infinitivsmerket bør komme foran verbet det styrer altså "aldri ikke å hakke"
- "gud og vær mann Fjosok": Igjen ulogisk orddeling, jeg regner med at det skal stå "gud og værmann", men da jeg ikke har noe ugjort med metereologer så da antar jeg at du mener "Gud og hvermann".
6. "du er å blir små dum": Igjen infinitivsmerket er helt feil, her må du bruke "og", og slå sammen "små" og "dum" til "smådum". Dette er en setning som i hvert fall bør skrives riktig hvis man ikke ønsker at det skal slå for mye tilbake på seg selv.
7. "VI BØNNA TAR INGEN TING SERIØST": Bønner er noe man spiser, bønder er de som dyrker maten vi spiser, du kan også skrive "ingenting" i ett ord.
8. "merka fort hvem som var Fjosok. når jeg satt i proshopen og tokk imot penger fra ivrige Scangolf spillere".
Skriv om til: "Jeg merket fort hvem som var Fjosok, (komma) da (den gang "da", hver gang "når") jeg satt i proshopen (bra sammenslått ord!) og tok (ikke tokk) i mot penger fra ivrige Scangolf-spillere (bindestrek).
Normalt kommenterer jeg ikke rettskriving, men i dette tilfellet så undergravde alle feilene det flotte budskapet i teksten så jeg håper at jeg kunne være litt til hjelp.
For å oppsummere tror jeg det Jørgen Hognes ville få frem var:
-Fjosok er en arrogant og smådum drittunge, og ligner på en fyr i rosa bukse som jobber på en bensinstasjon på Gjelleråsen
-Nye Gunnar Bull, tja han er vel av samme kvalitet.
-Jørgen hadde det morsomt på Miklagard bortsett fra at vertskapet var hjemme.
-Simen Fulland slår fortsatt langt
-Gunder slår rolig
Takk for besøket og velkommen igjen! :)