Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Acer XP Hollow Core Ti

tma001

over 19 år siden

tma001

Hei, er det noen som har testet Acer XP Hollow Core Ti? Jeg vurderer å kjøpe disse. Spiller for tiden med Oversize Fila køller, er nesten helt umulig å spille godt/ned i hcp med disse. Fikk nettopp en ny Driver, Callaway X-Tour 460. Helt unik Driver, slår 250 meter med den. Spiller i dag på HCP 27, noe som jeg tror er mer utstyret sin feil.

Link til køllene:

http://www.nordicagolf.se/?s=zoom&iurl=2e18dc7d4a808e9d19609c8a337a9373.jpg&pb=2195&l=6&productId=83

-tma001-

Megaslice

over 19 år siden

Megaslice

Ta en titt her:

http://www.golfreview.com/cat/irons/acer-golf/PRD_345391_2940crx.aspx#reviews

Ser ut til at de fleste er fornøyde, og at køllene er tilgivende.

seb

over 19 år siden

seb

en jeg har spilt med noen runder kjøpte seg noen slike køller fra sverige . og var ikke særlig fornøyd.

1 det er billiger å bestille direkte fra usa . gigagolf eller lingnende
2 køllene ruster bare de ser vann.
3 Disse gummi sakene som er satt in for å dempe slag eller va de er til er noe virker som mann har skåret ut noen i en lett gummi masse og limt på . når denne personen klagde på køllen så fikk han til svar at man bare kunne limme dem på igjen :) .

køllene er helt sikkert ok , du kan sikkert spille deg ned i hcp . med dem men kvaliteten på jern køller fra eksempel vis TM , ping og callaway osv. kan ikke sammelingnes .

de kan si hva sprøyt de vil at kjente merker er dyrt pga markeds føring , men kjøper du cloner så får du det du betaler for ...... helt ok jern som tåler minimalt .

ps har selv hatt 3 klone set i jern , 4 hybrider , 3 wooder og 1 driver .
alt utstyret har vært ok , men ikke noe mer en det .

tma001

over 19 år siden

tma001

Det er klart at kvalitet står i stil med pris. Men det er ikke akkurat så mye penger å "gamble" med. Akkurat nå ser jeg ikke behov for dyre køller. Spiller jeg meg ned noe i hcp så må jeg nok se etter bedre køller etterhvert, ingen tvil om det.

Vil tro at dersom man passer på køllene så vil de ikke ruste så fort.

gigagolf.com selger dem for $219 + frakt og toll rekner jeg med. Kan like godt kjøpe dem her til 1900.

GolfDude

over 19 år siden

GolfDude

Har et sett Acer XP hollow Core liggende, og jeg kan bekrefte det med gummi innlegget som løsner. Det er derimot ikke tilfell at de ruster. Hybridene derimot fra samme klonemakerne har en dårlig emalje som ruster og faller av.

Klonene er stort sett så bra som det du gidder å legge i av kvalitet på skaftet er min erfaring.

Henke

over 19 år siden

Henke

Jeg tok grønt kort i august, og kjøpte det settet du nevner fra nordicagolf.

For det første var jeg veldig fornøyd med butikken. Raskt, enkelt og billig.

Gummiinnleggene sitter litt løst, men det gjør ikke meg noe. Tror ikke de gjør noe mer nytte om de sitter bedre, så det er vel bare å lime dem på hvis de faller helt ut.

Selve settet er jeg også strålende fornøyd med. Har spilt meg til 25,2 foreløpig, og jeg har ingen planer om å bytte sett med det første. Har spilt med folk som er langt bedre enn meg, og de er som regel overrasket over hvor bra de fungerer. Og det er viktig å huske at man får velge skaft og grep selv. Jeg har lært at skaftet er svært viktig...kanskje like viktig som køllehodet. (Men det er kanskje en egen tråd...:)

Rust har jeg ikke opplevd foreløpig, men jeg regner ikke med at det er superkvalitet til den prisen...

Satser på å spille meg til hcp 10-13 neste sesong med disse jerna.

(Har også hybrid og driver fra Acer)

En artig ting er at en kompis som kjøpte nytt TaylorMade "ett-eller-annet" HT i år ville kaste dem etter at han prøvde mitt sett. Han fikk rett og slett bedre "feeling" med dem.

tma001

over 19 år siden

tma001

Henke: Det er bra :)

Satser nok på Acer XP Hollow Core Ti denne gang. Forøvring så les jeg at driveren til Acer er dårlig, var visst noe som løsnet fra køllehodet. Selv spiller jeg med Callaway X-Tour 460 Driver, den MÅ bare prøves.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Acer og Dynacraft har slått seg sammen nå i sommer, og det er store forandringer i det nye sortimentenet. Det nye selskapet har ikke gjort det noe enkelt å handle utenfor USA, da de forlanger bankoverførsel før levering. Merkelig politikk for internetthandel at de ikke godtar kort utenfor USA.
Dette gjelder heldigvis bare moderselskapet, som forer forhandlernettet der borte med komponenter.
Tror alikevell dette på sikt vil bli bra for begge merkene, da vi her har sammenslåing av ett lavpris og ett høykvalitets selskap.

tma001

over 19 år siden

tma001

Forresten, har ikke helt bestemt meg.. Kom over flere sett på nettet, spesielt på ebay.com.
Fant en type callaway jernsett med frakt 1400-1500 kr:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7250923081&ssPageName=MERC_VI_RSII_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=330032647266&itemcount=4&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=ItemToItem&refwidgettype=cross_promot_widget

Det er jo callaway? Billigere en Acer. Ser ut som en "klone" av Callaway X-18. En billig callaway rett og slett.

Kan jo like godt begynne med ett billig callaway i stede for Acer. Noen tanker om det? Har vært borte fra golfen noen år så har ikke så mye peiling på utstyret lenger.

tma001

over 19 år siden

tma001

Tror muligens jeg fant det jeg var på jakt etter:

http://cgi.ebay.com/NEW-CUSTOM-MADE-XL-8-PRO-GOLF-CLUBS-IRONS-3-PW-SW_W0QQitemZ260037836602QQihZ016QQcategoryZ115280QQrdZ1QQcmdZViewItem

Er dette bare litt for godt til å være sant eller ser det så bra ut som jeg tror?

Henke

over 19 år siden

Henke

Stemmer det der, men det er jo også kloner...

Sebulus

over 19 år siden

Sebulus

Dette er ikke Callaway tma001. det står helt i klartekst at dette er kloner.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her