Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Black Gold

Mr.X

over 19 år siden

Mr.X

Er det noen som har erfaring med "Black Gold" skaftene til TT. Bruker i dag Mizuno-jern med Dynamic Gold, men vurderer et test sett bestående av Toski T-54 med Black Gold skaft. KølleKalle eller andre?

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Beklager Mr X, har ingen erfaring med Black Gold enda.

Men ut fra det jeg kan lese på hjemmesiden til True Temper har Black Gold omtrent samme spilleegenskaper som Dynamic Gold, men mer nøyaktige spesifikasjoner. Du leser mye ut fra denne figuren:
http://www.truetemper.com/golf/images/products_diagram_lrg.gif

Vurder også Royal Precision Project-X som skaft i blades. Disse har en litt mindre vekt, og personlig synest jeg de er mer lettspilte. Jeg føler Project-X gir jevnere og lenger slag med mindre anstrengelse enn TT DG.

735

over 19 år siden

735

Kølle Kalle: Merket du noen forskjell i ballbanen ved overgang til Project X?

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Ballbanen med Project-X var en anelse høyere (tror jeg....) Men hovedforskjellen lå i at jeg kunne slå samme slag mer avslappet med Proj-X. Men dette er individuellt, og det er mange flere tour-proer som foretrekker True Temper enn som foretrekker Royal Precision.

735

over 19 år siden

735

Ok. Takk. Vurderer sterkt Project X.
Får teste litt i vinter!

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Royal Precision går blandt køllemakere for å være vanskeligere å få jevnt tilpasset over ett helt sett, har dette fra både norske og utenlandske køllemakere.
Noen andre erfaringer her?

KølleKalle

over 19 år siden

KølleKalle

Kjøp ferdig tilpasset fra fabrikk.

690MB

over 19 år siden

690MB

Kan Matz Modeer si noe om disse utsagnene?

IrishWhiskey

over 19 år siden

IrishWhiskey

Jeg har spilt med Black Gold i et av mine X-tour sett i sommer. I forhold til standard DG x100 som jeg vanligvis bruker føles BG mer levende og jeg har bare positive erfaringer.

Som KølleKalle sier er spilleegenskapene sammenlignbare med vanlige DG skaft, men følelsen er significant annerledes.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her