Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Forventninger til Henrik Bjørnstad

GolfGuru

over 19 år siden

GolfGuru

I fjor ble Henrik nr 13 på Q-school.
Foran der var det 125 spillere som allerede var kvalifisert.
Og i tillegg er vel et titalls spillere fra Nationwide klart bedre enn 13de plass på Q-school.
Dermed startet Henrik karrieren på PGA som ca. 150ende beste spiller.
Og der ligger han fortsatt i dag.
Ergo så har ingen grunn til å være misfornøyd med prestasjonene hans.
Det gikk helt som forventet, selv om noen totalt manglet bakkekontakt og snakket både omÅrests idrettsmann, Ryder Cup og Major-seier.

Enig

over 19 år siden

Enig

Vel talt.

Enig

over 19 år siden

Enig

Henrik ligger nå på 145.plass. Rett før en storhet som Berhard Langer.
På 125 plass ligger en annen kjent mann Lee Westwood, ca 173.000$ foran. Vi får ta med oss noe posivtivt fra denne helgen.

Trippelbogey

over 19 år siden

Trippelbogey

Når det gjelder manglende bakkekontakt: Bjørnstad uttalte vel selv noe slikt som at han var overrasket over at nivået ikke var bedre, etter de første 4-5 turneringene han hadde deltatt i. De ordene har han fått bite i seg opptil flere ganger siden da. Han har også hatt noen eplekjekke uttalelser om at han ikke trente på putting, noe som sett i ettertid kan vise seg å være svært dumt, da det er der han stort sett kaster bort de slag han er bak plasseringene som ville berget kortet.

Når det gjelder Westwood, kan man merke seg at han har spilt inn de pengene han har på halvparten så mange turneringer, Langer har også langt færre turneringer enn Bjørnstad.

Denne helgen er forøvrig blant det bedre jeg har sett Bjørnstad, selv om han bommer på altfor mange birdieputter fra ca 6ft til 10ft . Men må det være nødvendig med denne ene (i noen turneringer to) kollapsrunden i hver eneste turnering? Denne gangen ødela det trolig plassering på topp 15 (forskjellen på +4 og Par) og kostet nok over $40000 (som kunne ha nærmest sikret topp 150)

TB

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Tror Henrik fortsatt synes at nivået på PGA-tour ikke er ekstremt høyt, men sitt eget spill er han nok ikke imponert over, det er vel det som har endret seg.

Vi som har store forhåpningre til HB kan selvsagt være misfornøyd&skuffa over plassering på money-list, de som ikke håper at HB skal gjøre det godt er sikkert fornøyde.

Spill fra 40m og inn virka veldig bra i helga, mer upresist mellom 120 og 160m.

Fortsatt muligheter til å ende topp-125!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Enig i at den uttalelsen hans om nivå er litt på kanten, men som den ydmyke personen han er mente han nok at han la merke til at han faktisk kunne klare å hevde seg på PGA touren om spillet hans sitter. Det er klart at sånn er det vel for de fleste, men jeg tror Henrik mente at hans eget nivå ikke var så veldig langt bak. Og det er det jo heller ikke.

Det blir for dumt å snakke om at +4-runden ødela for en topp 15-plassering. Det er da lysende åpenbart at han ville klatret opp med fire mindre slag. Men sånn er golf, man kan alltid "barbere" vekk slag etter en runde. Problemet er at man må gjøre det på selve runden, og ikke sitte å gråte etterpå :) Selv om jeg også har lyst å barbere etter dårlige runder. Men jeg er en lusen amatør.

snappy

over 19 år siden

snappy

Kan jo tenkes at spillerne på PGA Tour ikke har form-toppen inne helt i starten av sesongen. Henrik hadde nok form-toppen inne i starten ettersom han hadde trent godt før og etter Q-School.

Tror nok dette kan spille inn på resultatene, og Henriks oppfattning av nivået på PGA-Touren.

Mest av alt tror jeg at henrik har hatt en litt spesiell sesong med formtopp på helt feil tidspunkt. Hadde vært mye bedre å startet litt roligere. Men jeg har enda tro på Henrik jeg... Gogogo

Trippelbogey

over 19 år siden

Trippelbogey

Gunder,

Selvsagt er det åpenbart (like åpenbart som at han hadde vunnet med 4 runder ala åpningsrunden), poenget var bare at han har en eller to silke runder hver eneste turnering. Han må på et eller annet vis klare å "tette lekkasjen" på slike dager, og kjempe seg inn på 72-73. For jeg tror dessverre ikke han har særlig mange 63-64 runder i seg.

TB

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Selvsagt kan man synse i det vide og det brede om potensialet og mangel på sådan også, men jeg synes det er utrolig rart at for eksempel du, TB, ikke tror at han har 63-64 runder "i seg" som du sier.

han er ung, dyktig, og har enormt potensiale, men sliter med en del konkrete ting som helt klart kan trenes opp.

jeg, på den annen side, tror han kan klare hva som helst, bare han får den rette innstillingen til trening, og gjennomfører det også.

anonym

over 19 år siden

anonym

Enig:
Du glemmer at Westwood spiller på Europatouren de fleste rundene.....eller tar jeg feil?
Bernhard Langer er jo litt over the hill da.............................

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her