Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagard. For en jævla...

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

..fin bane! :) Nå provoserte jeg vel litt vel, hehe...

Uansett, i dag fikk jeg endelig spilt Miklagard, og på tross av regn, glatte grep, klissblaut skjorte, en sklitakling etterfulgt av to meter rumpeakebrett med golfbagen, et dusin tapte baller, en sinna bror som kaster køller, tre våte hansker og altfor raske greener så må jeg få lov til å si at det er jaggu en knall bane. Skikkelige tøffe greener, tjukk "røff", sinnsykt bra fairwayer, god merking, utfordrende hull og mange hyggelige folk. Selvom det regnet som om overherrene var sinna på oss, så har jeg i dag hatt en veldig hyggelig opplevelse. Miklagard i mine øyne, lever opp til alle forventninger som jeg har hatt til banen! :)

"pråpps ænd kredds"!

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Hvordan gikk det med kroppen til Gunder i dette været? Den tåler som kjent ikke temperaturer under 14 grader celsius, og er langt fra vanntett.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det gikk som det bruker :) +3 på front i fint vær, +10 på back i regnpisspiss.

Vi hørte hylene til Mats gjennom hele runden, spesielt når det regna som verst. Vet ikke helt hvem han ropte til, men han var blid som ei sol når han gikk av 18. green og sola stod å steika i nakken hans.

Nic N. Ame

over 19 år siden

Nic N. Ame

Må si jeg gleder meg til å gå på Mikla i morra... Håper på noe bedre vær enn i dag :-)

egolf

over 19 år siden

egolf

Mats Ø
at bror din er sinna er ingen nyhet, men hvis ikke kølla knakk var ikke temperementet selig stort

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Mikla i dag var våt men i god stand.....Ingen tvil om at det er en utmerket golfbane....

Morsom medlemsfyr i flighten som skrøt av at han aldri brukte mer enn 4 timer rundt og at alle andre baner var trege. Gikk på 4.20 og da var det null leting og ingen under 32 poeng.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Tja det spørs vel når han spiller da :) Vi spilte tre stk på 3.45 for litt siden, men da var det ingen foran oss. Det ligger stort sett rundt 4.20 når det er mye folk på banen. Pluss minus et kvarter.

Koste meg på Kongsberg i dag - men æsj, greenene er for langhåra, selv om de var klipt i dag. Men det er nå en deilig bane å spille. Stille og fredelig.

Slow runner

over 19 år siden

Slow runner

Takk for kommentaren om Kongsberg, Gunder.
Håper greenkeeper leser den.
Vi s-l-i-t-e-r med treige greener.
Men 31-handicapperne skryter av hvor gode greenene er og greenkeeper soler seg i glansen.

jepps

over 19 år siden

jepps

Joda, greenene på Kongsberg er trege. Men akkurat nå er gresset lengre enn vanlig (og det er med vilje) - se hjemmesiden - www.kongsberg-golfbane.no....

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Japp det går jo mot vinter så da kan man ikke forvente seg prima forhold nei.

Men det var bare en liten kommentar til at jeg var irritert for å bomme så mange korte putter. Man må jo sette dem utenfor linja for at de da kanskje spretter inn :D

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Spilte Norefjell i går. første gang i år, og jeg ble en salig blanding av skuffet og lykkelig.

første 9 hullene kan man liksom ikke bli skikkelig glad i, for de er så merkelige og tilfeldige. lett å skjønne at disse hullene er snekret ut fra landskapet, og ikke designet profesjonellt.
de siste 9 derimot har mye bedre layout, bedre kvalitet, og man får følelse av å spille golf her.... i tillegg, så er det superidyllisk på denne sløyfen, med fjell og skog som omringer hvert slag. stillhet, som kun brytes av fuglelyder, og en FOOOOOOOORE i ny og ne.

fairwayene var superflotte, og greenene var gode, selv om de var litt tregere enn jeg er vant med.
de rullet i hvertfall jevnt, selv om det gikk noe langsomt.

Alt i alt, morsomt å spille Norefjell, selv om jeg vet at mange mange, spesiellt lavhandicappere, ikke liker banen på grunn av de første 9.

Tourist

over 19 år siden

Tourist

Jeg synest Norefjell er helt topp, også de første 9.
Litt spesiell bane som er vanskelig å spille bra første gang, og kanskje et par hull som burde vært par3 i stedet for par4.
Men speielt hull 9 er et uortodoks morsomt hull som er lett birdie for en lavhandicapper og usannsynlig slitsomt for mindre gode spillere.
Den dagen jeg spilte der i sommer var greenene helt topp. Ihvertfall mange hakk bedre enn Hallingdal dagen før og Kongsberg som jeg spilte dagen etter.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her