Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva slår dere fra 150m

Kølle

over 19 år siden

Kølle

Hvilken kølle bruker dere på innspill fra 100m til midten av green når det er flatt og vindstille og flagget står midt på ?

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

rolig 5mmer eller hard 7er.

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

6'er jern

jeg slår

over 19 år siden

jeg slår

8 jern..

Vettsj

over 19 år siden

Vettsj

To SW og en LW.

anonym

over 19 år siden

anonym

Dette er helt tragiske spørsmål.

Ove

over 19 år siden

Ove

Enig med deg anonym!
Jeg venter på at følgende spørsmål stilles (med en egen diskusjon for hver av dem) de neste dagene:
1) Hvilken kølle bruker dere i bunker på korte slag
2) Hvilken kølle bruker du bunker på lengre slag?
3) Hvilken kølle bruker dere i en fairwaybunker?
4) Hvilken kølle bruker dere på par 4 hull?
5) Hvilken kølle bruker dere fra henholsvis 70,80,90,110,120,130,140,160,170,180,190,200 meter+++
Deretter kommer spørsmål om chipping, flopshots, putting+++

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

Ove: Og da hadde jo verden gått under. La bare folk spørre hvis de er nysjerrige da, du MÅ jo ikke verken svare eller lese tråden, men du var vel kanskje nysjerrig du og?

Ove

over 19 år siden

Ove

Ja, jeg var jo utrolig spent på å høre hvilken kølle de ulike spillerne på dette forumet bruker hvis de har et 150 meters innspill. Jeg er overbevist om at jeg kommer til å bli en langt bedre spiller neste sesong nå som jeg vet at andre bruker alt fra et 8-jern til et 5 jern. Hvis de i tillegg hadde fortalt meg om det var en draw eller en fade de pleide å slå, så hadde jeg nok hatt det som trengs for å få ET-kort neste sesong:-)

Nei, fra spøk til alvor. Folk kan gjerne diskutere hva de vil, men jeg foreslår at man lager en diskusjon som er felles for de ulike avstandene, og så kan man der diskutere valg av køller.

Titleist

over 19 år siden

Titleist

Dette spørsmålet er for generelt til å svare på. Et perfekt svar her er, "en kølle".
Det som bestemmer køllevalg er ikke bare lengde, men også hvilken type slag man vil slå. Enten det nå er en høy fade eller en lav hook eller hundre andre varianter. Det spørs også hvor flagget står på greenen og om det er bunkere eller vann i nærheten.
Dette virker som en diskusjon for diskusjonens skyld.

Xo

over 19 år siden

Xo

8 jern

gamebreaker

over 19 år siden

gamebreaker

8i

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her