Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva slår dere fra 100m

Satelitt

over 19 år siden

Satelitt

Hvilken kølle bruker dere på innspill fra 100m til midten av green når det er flatt og vindstille og flagget står midt på ?

93

over 19 år siden

93

jeg er 13 år (slår ikke veldig langt) jeg slår 9er

Ove

over 19 år siden

Ove

PW

en

over 19 år siden

en

en jeg kjenner slår PW 180 i mot vind

Bønnings

over 19 år siden

Bønnings

53 graders wedge

??

over 19 år siden

??

til en: 180 meter med PW i mot vind? Imponerede, hvis det stemmer.

HrG

over 19 år siden

HrG

Nja... Ville nok gått for en 9 jeg og, bare løftet den opp i været og mot green. Ikke noe vits for min del å leke tarzan med en SW eller P. har nok høyde i slagene mine uansett

en

over 19 år siden

en

edt er sant han slår langt med driveren å men bruker den skjelden for det går fort gerent

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Jeg slår nok en 56 gr SW, men kommer altfor kort...

704

over 19 år siden

704

SW (56 grader)

0

over 19 år siden

0

driver

hrg

over 19 år siden

hrg

en: prøv å se ;)

king Ben

over 19 år siden

king Ben

Alt fra 5. jern til lob-wedge....

22

over 19 år siden

22

jeg pleier å slå kontrolert pitch....

Zinho

over 19 år siden

Zinho

PW slår jeg. Veldig imponerende slå 180 meter med PW, men kan ikke helt se vitsen..
Broren til faren til onkelen til en jeg kjenner slår 7..

Titleist

over 19 år siden

Titleist

5 jern flick-slg

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Hvilken kølle som skal brukes, kommer vel an på hvor flink man er til å slå med det man har i bagen?

Takk for tipset med SW, jeg har problemer med å få nok høyde :-)

Vanderlei

over 19 år siden

Vanderlei

Er ingen sprinter så alt slår meg fra 100 meter

Solskinnsgolferen

over 19 år siden

Solskinnsgolferen

52 graders Mac Burrows gap wedge.

Stian

over 19 år siden

Stian

Vil vel bli en PW eller 52'

golfer

over 19 år siden

golfer

60 grader her

-erik-

over 19 år siden

-erik-

52 grader's AW

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Pitch

Safe

over 19 år siden

Safe

Putter, dersom det er kortklippt faiway

Draw

over 19 år siden

Draw

Dersom noen som noen kjenner slår en PW 180m i motvind så er det noen som kjenner noen som slår lengst i verden!! Hipp hurra!!

Xo

over 19 år siden

Xo

60 Wedgw

gamebreaker

over 19 år siden

gamebreaker

52 eller 56gr kommer ann på humøret

tma001

over 19 år siden

tma001

pw eller 9er - kommer an på hvordan greenen er, hvordan flagget står, samt vær og vind forhold.

Trippelbogey

over 19 år siden

Trippelbogey

Til de som slår 56 og 60 graders wedger: Hva bruker dere på de siste 30-40 meterne fram til hullet da?

TB

Xo

over 19 år siden

Xo

På de siste 30 - 40 meterene bruker jeg 6i, 7i, 8i, 9i, Pw, Gw, Sw eller Lw.
Kommer ann på hva jeg har å jobbe med mellom ballen og hullet.

704

over 19 år siden

704

56 eller 60 avhengig av lie.

Daniel

over 19 år siden

Daniel

56 grader eller 52 grader... Slår selvfølgelig ikke 60 grader for da må jeg slå mer eller mindre full sving og mister kontroll

haha TB

over 19 år siden

haha TB

noen som slår lengre enn deg skjønner du vel.........

Fooore

over 19 år siden

Fooore

P på flatmark, fra SW til 9i avhengig av høydeforskjeller.

Heavenwedge

over 19 år siden

Heavenwedge

Jeg slår 95m med 54-graderen og 115m med 50-graderen. Fra 100m stiller jeg med ofte opp med ballen litt frem i stancen for å øke loftet på 50-graderen.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det hørtes ganske risky ut å legge ballen frem i stancen for å ta av 15 meter. Blir fort en døffings da :) For å ta av 15 m av pitchen svinger jeg en 3/4 sving.

704

over 19 år siden

704

Enig med deg, Gunder. Evt. legge ballen lenger bak på den litt kortere køllen for å redusere loften på den måten.

superlavhandicaper

over 19 år siden

superlavhandicaper

Pleier å slå en rolig 53 grader.. pleier ikke å ligge lengre unna en en sikker enputt;) kanskje to putt vist greenen er vanskelig! (dårlig til å putte 1,5-2 metere)

Erik____

over 19 år siden

Erik____

Superlavhandicapper:
Dersom du går som oftest i på 2 slag fra 100 meter, og en sjelden gang på 3 slag så burde du spilt på pga-touren.

superhøyhcp

over 19 år siden

superhøyhcp

Avgengig av forhold.

Har jeg bra med green og ingen feller i front og/eller motvind.
- 8 jern punch slag

Ellers
- PW

Snabeltann

over 19 år siden

Snabeltann

Erik______,
dersom du hadde hatt hjerne, så hadde du hatt IQ, og hadde du hatt IQ så hadde du latt være å kommentere alle du mener burde vært på PGA touren og alle andre d0mme innlegg du kommer med.

pro

over 19 år siden

pro

hadde nok brukt en homna gold 76grader, og plantet den i hullkanten slik at jeg rekker og komme bort for å se før den detter oppi av seg selv..

Henke

over 19 år siden

Henke

Det skal vel mer til enn et snitt på i underkant av to putter for å spille på PGA-touren? Det ville i tilfelle blitt en folkerik tour...

ADam

over 19 år siden

ADam

Nei, en bra 5spoon med liten fade knockdown er vel bra ? Slår ganske langt så skjønner hvis dette høres rart ut

superlavhandicaper

over 19 år siden

superlavhandicaper

Erik____ : Problemet er bare det at jeg som regel aldri ligger på 100 m.. pleier å ligge nærmere eller lengra fra.. og der suger jeg.. trenger litt trening til så er jeg på pga-touren;-)

Mattias

over 19 år siden

Mattias

52 Titleist Wokey

95meter og ca 2-3 meter rull

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Det var mye rull på et sånt slag. jeg slår pitch 100 meter som spretter en halvmeter fram og spinner 30 cm tilbake. i snitt, noen ganger mer spinn, andre ganger mindre spinn. Spørs vel på greenene ja :p

snappy

over 19 år siden

snappy

En litt lav PW, 3/4. Ingen back spinn, men stopp.

Erik___

over 19 år siden

Erik___

Snabeltann:
Når man som regel bruker 2 slag fra 100 meter så er det definitivt pga-tour klasse. Ingen tvil om det.
Går jo ikke an å klare bedre enn 2 slag fra 100 meter uten å ha veldig flaks å slå rett i hullet.

Superlavhandicapper:

Men når du er så god fra 100 meter så har du virkelig potensialet til å bli skikkelig god fra andre avstander også.

SuperLavHandicaper

over 19 år siden

SuperLavHandicaper

potensialet er tilstede.. men de gode er ikke riktig gode før de er 30-40.. har mange år å gå på før den tid.. så med masse trening så er jeg på pga-touren etter hvert skal du se;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her