Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bay Hill

Craz-E

over 19 år siden

Craz-E

Hepp!

Det er sikkert mange av dere her inne som har vært litt rundt i Forida og spilt golf. I November skal jeg og en kompis til Orlando og spille på Bay Hill. Når vi først er der, er det noen som har noen andre baner å anbefale i Orlando? Noen bra golf-butikker? Bra utesteder? Er ikke der for å besøke Disney World....

Tar i mot en liten reise- og utfluktsguide med stor takk!

golfer

over 19 år siden

golfer

dra på edwin watts golf shop. like stor butikkareal som en matbutikk her i norge. helt sinnsykt bra !

Craz-E

over 19 år siden

Craz-E

Det kan jeg tenke meg ja! Har bestilt litt fra dem over nettet tidligere. Blir jo sikkert som å komme til himmelen det!! :)

anonym

over 19 år siden

anonym

Det er mange EW i Orlando, men den klokeste å besøke ligger et stykke opp langs International Drive og heter noe som Super outlet store....det er her de kjører alle "la oss kvitte oss med detta" salgene:)

anonym

over 19 år siden

anonym

Altså, dette er Edwin Watts Super Outlet Store....

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Var på Edwin Watts butikken i Casselberry, Orlando idag og handla meg en rangefinder med slope. Gleder meg til å teste den til helgen. Håper å spare et par slag per runde pga det. Det er virkelig bra utvalg der. Ser frem til 1.oktober for da kommer de nye Taylor Made r7TP i butikken, og jeg vil bort å teste dem!
Skulle ønske vi hadde Edwin Watts i Norge. Og her kjøper man ProV1 til 45$ som tilsier under 300 kroner dusinet...ikke 700 som de tar noen steder i Norge. Men det er en annen diskusjon som har vært heftig debattert tidligere!

Truls

over 19 år siden

Truls

Hva er "rangefinder med slope"? Er det avstandsmåler?
Eller er det en dings som viser deg hvor driving range er? hmmm nei, det er vel ikke noe slope på driving range!

Bruk nettet

over 19 år siden

Bruk nettet

Dette er en rangefinder w/slope
http://www.edwinwattsgolf.com/golf-equipment_bushnell_bushnell-pinseeker-1500-w-slope_10001_10001_25310_-1_1143.htm?

Ho Bengan

over 19 år siden

Ho Bengan

Craz-E, jeg skal over til Orlando på nyåret.

Hva må du ut med for å spille Bay Hill?

Blade

over 19 år siden

Blade

Hei!

Shingle Creek: Åpen park bane meget god std, og ca 7200-7400 yards fra championchip tee. En av de beste banene jeg har spillt i Orlando! I tilleg et sinnsykt klubbhus, biler med gps som til og med viser hvor dama med serverings cart befinner seg til enhver tid, og hvor neste bil foran dere befinner seg;)

Dommer

over 19 år siden

Dommer

Rangefinder slope er ikke tillatt brukt.
Rangefinder tournament derimot er lovlig

Twiggy

over 19 år siden

Twiggy

Dette er alle veldig gode baner i Orlando området:
Shingle Creek, Eagle Creek, Black Bear, Stoneybrook West, Walkabout, Forest Lake...har flere, men husker ikke navnene sånn på sparket.. Unngå Disney banene, de er ikke verdt prisene...

Bert

over 19 år siden

Bert

Hva er prisnivået på green fee for disse banene i november?

Twiggy

over 19 år siden

Twiggy

Tja, jeg tror du kan spille de aller fleste for 60 US Dollar eller mindre. Twilight rates ned til 30 US dollar tenker jeg.... litt gjetting nå, men skal ikke være langt unna. Ikke så værst når dollaren står i ca. 6.....

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Spilte Magnolia banen i Disney på lørdag. Koster 55$ så det er ikke akkurat skjorta det. De driver å setter opp tribuner nå for snart å arrangere Funai Classic (helgen rundt 20.oktober). Tøff lang bane som ikke er for vanskelig fra tee til green. Men greenene var derimot veldig tøffe, med masse onduleringer og utrolig raske. Beregnet for lite break konsekvent og gikk ofte forbi hullet med flere meter.

Absolutt en bane jeg kunne tenke meg å spille igjen. Dessverre var sort tee tatt bort når jeg spilte der (antagelig for å spare utslagene til Funai), så jeg måtte ta til takke med blå. Morsomt var det iallefall.

Twiggy

over 19 år siden

Twiggy

Kanskje Disney banene er billigere nå, men vent til etter Funai Classic og prisen går opp..Etter Jul i høysesong er det ikke uvanlig å måtte ut med 100 USD for å spille Palm eller Magnolia.... Mange som ikkes ynes dette er så dyrt, men poenget mitt var at det finnes så mange utrolige fine baner til en bedre pris enn hva Disney logoen gir deg... Likebra ellerbedrekvalitet også til tider(Kanskje ikke nå rett før Funai da.., banen er jo nåi kjempestand..)

Craz-E

over 19 år siden

Craz-E

Ho Bengan: Jeg vet ikke hva det koster, da jeg er så heldig å slippe å betale for dette.. Så har rett og slett ikke peiling! Men skal finne det ut for det til jeg er hjemme igjen!

Ellers, takk Blade og Twiggy for baneanbefalingene! Blir nok å teste ut Shingle Creek! I tillegg til å selvfølgelig dra på Ewin Watts super outlet store og gå bananas!!:) Taylor Made r7TP skal testes!

Kihle

over 19 år siden

Kihle

Doral Golfcourse er verdt en tur ;)

Lillegutt

over 19 år siden

Lillegutt

Shingle Creek er helt super, spilte der ifjor sommer. Hvis du går innom Edwin Watts først, kan du få rabatt kupong for bruk på Shingle Creek.

Craz-E

over 18 år siden

Craz-E

Takk for mange gode tips! Vært der nå, og det ble med fire dager på rad på Bay Hill.. Hehe.. men var ikke så verst der heller da.

Sjekke www.golfpirates.com En interessant golfskildring fra en høyhandicaper.. Hehe

Blade

over 18 år siden

Blade

Hei Craz-E!

Hørtes bra ut med fire ganger Bay Hill. Har spilt den tre ganger selv fra championship tee, og det var krevende men utrolig gøy. Fikk aldri satt sammen en god runde der, men høydepunktet var vel fire over på back, med dobbel på 18. Et sleipt hull, enda jeg hadde 9-jern inn...

Men hvis du bare spillte Bay Hill har du faktisk gått glipp av mye. Neste gang bør du reise litt rundt, er utrolig mange fine baner i Orlando. Det er så mange baner som overgår de fleste norske baner, og det beste av alt er at du ikke trenger å betale så mye. Særlig hvis du ikke må spille de mest kjente banene. Kan få utrolig mye golf for pengene...

Å når du ikke trenger å betale for gildet så er det jo endel baner som ikke burde være uprøvd;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her